18.01.2016 ::: Dakar 2016 - komentar Dražena Ćurića

Izvor: AutoMagazin, 18.Jan.2016, 12:26   (ažurirano 02.Apr.2020.)

18.01.2016 ::: Dakar 2016 - komentar Dražena Ćurića

Dakar 2016 je iza nas. Najprestižniji maratonski reli na svetu još jednom je na težak ispit stavio takmičare i tehniku. Ekskluzivno za Automagazin portal, Dakar 2016 komentariše višestruki učesnik Dakara, kako na motociklu, tako i u automobilu, Dražen Ćurić...

U konkurenciji motocikala slavio je Toby Price, na kvadovima je najbrži bio Marcos Patronelli, u konkurenciji automobila Stephane Peterhansel, a najbrži "kamiondžija" bio je Gerard De Rooy.

reklama
>> Pročitaj celu vest na sajtu AutoMagazin <<
Dražen Ćurić - komenatar Dakara 2016:

"Završio se Dakar 2016. Već smo zadnje skorom četiri decenije navikli da sportska godina započinje sa največim i najtežim relijem na svetu. Svake godine Dakar nam donese nešto nova pa je tako bilo i ove godine.

Već pre samog starta Dakar nas je iznenadio poslasticom. Ovogodišnje izdanje su obeležila dva velika iznenađenja na startnoj listi. To su Sebastien Loeb u Peugeotu i Miko Hirvonen u Miniju. Slobodno mogu reći da je angažovavši u svoju garažu Loeba, Peugeot uspeo kompletirati dream team - Peterhansel, Sainz, Despres i sada Loeb su savršena vozačka kombinacija znanja, iskustva, brzine i no limit budžeta. Ovo zadnje je ipak neophodno da bi se moglo računati na pobedu. Po vozačima, slobodno možemo reći savršeni tim, trebao je i savršeni automobil. Pitanje je glasilo, da li je Peugeutovo sportsko odeljenje uspelo rešiti probleme s kojima su "ratovali" prošle godine. S obzirom na vreme koje su imali i novce koje su potrošili, da su im se prošlogodišnje greške ponovile, onda bi neko morao dobiti otkaz.

Uz Peugeot imali smo još dva fabrička tima Mini (Al Attiyah, Hirvonen, Terranova, Roma i Van Loon) koji dominira zadnjih nekoliko godina i Toyotu (De Villiers, Al Rajhi, Poulter, Vasilyev, Ten Brinke) koja je podjednako konkurentna. Od početka se bitka vodila između četrnaestorice veličanstvenih. Peugeoti su prvi deo trke dominirali. Loeb je pokazao zašto je devet puta bio WRC prvak. Trka je bila interesantna, jer su četvorica vozača bili u poziciji da pobede. Prvo smo ostali bez Loeba, koji se "razbio" i izgubio previše vremena da se bori za prvu poziciju. Nakon njega odustao je Sainz zbog kvara na menjaču. Al Attiyah je polako sustizao Peterhansela, ali onda čini grešku i završava na krovu. Peterhansel ima skorom sat vremena prednosti i čini se da je sve gotovo.

Ali onda je procurila vest da je Peterhansel pod istragom. Team Mini je uložio prigovor na njega. To se skrivalo od javnosti kako "francuska kuhinja" koja je usledila ne bi završila u medijima.

Što se tiče Peterhansela sve je jasno, "varao je" i to mu nije prvi put, nije kažnjen iz razloga više nego banalnog. Kao, žiri trke mu nije mogao dokazati da je imao asistenciju tokom "brzinca" koja mu je dolila gorivo iz kanti. Mislim kakvo dokazivanje, pa viđen je da to radi. Šta ti treba više, forenzičarska potvrda da se novo gorivo razlikuje od koje je bilo u rezervoaru? Nažalost, ipak se ponovila priča o favorizovanju francuskih takmičara od strane organizatora.

Peterhansel je kao vozač "prljav". Neosporno je da je najuspješniji takmičar u istoriji Dakara, ali koliko je od tih pobeda izvojevano u fer i poštenoj borbi? To je pitanje na koje samo on i njegovi pomagači mogu odgovoriti. Zašto kažem da je "prljav"? Zato što sam se svojim očima uverio da sistematski i organizirano uz pomoć tima radi prevaru. Bilo je to 2011. na startu četvrtog brzinca. Taman smo ušli u Čile, nakon 540 km etapne vožnje, i čekali smo start brzinca. Odšetao sam među obližnje dine da se olakšam za sadržaj debelog creva pre starta. Dok sam tako čučao, malo dalje je stao Peterhansel sa svojim BMW-om, digao ga je u vazduh na hidrauliku i čekao, (ja sam njega gledao, on za mene nije znao da sam tu). Odnekud se stvorio WV syncro transporter crne boje sa zatamljenim staklima i nemačkim tablicama. Iz njega su iskočila dva mehaničara i na brzincu mu zamenili sva četiri točka. Peterhansel je očito smatrao da je etapna vožnja previše načela njegove gume pa se odlučio "varati". Ja sam obavio svoje i krenuo prema svom automobilu, dok je Peterhansel malo dalje počeo prljati gume vozeći, ubrzavajući i naglo kočeći po pesku i kamenju, da se na startu ne vidi koliko su gume nove. Ovo je bila smišljena "prevara" isto kao i ova jučer sa dolivanjem goriva. Pravilo jasno kaže, nikakva pomoć asistencije tokom etape nije dozvoljena a kamoli na brzincu. Da je sve to smišljeno sinoć u reportaži je i sam Agrarac (kako zovem Peterhansela zbog seljačkog izgleda) potvrdio. Rekao je da se izgubio i da ga je to koštalo 15 minuta. Što se zapravo desilo, morao je izači iz koridora trke, da ga ne bi videli u prljavoj raboti, a pošto ga prati GPS, morao je dati objašnjenje zašto je napustio koridor trase, pa je ispalio priču o gubljenju. Za ovakvu smišljenu prevaru svako drugi bi dobio momentalnu diskvalifikaciju ili barem 12 sati penala. Sećate se Gordona i traktora koji ga je izvukao iz kaljuže (u drugoj etapi) koja nije bila ucrtana u roadbook-u, dobio je sat vremena, iako objektivno nije kriv. Svake godine se desi neko ovakvo "sranje" gde se Francuze štiti i pomaže im se kako bi pobedili. Iskreno, čovek mora biti loš karakter da bi se veselio ovakvoj pobedi. Zato ne volim Peterhansela i Despresa. Obojica oberučke prihvataju takve poklone organizatora.

Nakon ovakvog postupka organizatora, žirija trke, Peugeot tima i Petrhansela, trka je "potamnila" i izgubila svaki smisao. Ovo je bilo besramno nameštanje rezultata. Posle svega sam izgubio interes za trku. Zato ću u nastavku pisati više o nekim drugim događajima i osobitostima koji su okarakterisali ovaj Dakar."

Nastavak sledi sutra.

Automagazin.rs

Nastavak na AutoMagazin...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta AutoMagazin. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta AutoMagazin. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.