Test: Audi A4 Sedan 40 TDI Edition one

Izvor: B92, 12.Apr.2021, 09:08

Test: Audi A4 Sedan 40 TDI "Edition one"

Nije potrebno da imate Audi S4 da biste se osećali moćno. "Edition one" paket u kombinaciji sa "S lajn" oznakama je već sasvim dovoljan za veliko zadovoljstvo. A tek vožnja…

Tekst - Aleksandar Bursać ; Izvor - Auto Magazin; Foto - Auto Magazin

Konkurencija koja ne spava ali i vreme koje neumitno prolazi, bili su glavni razlog za redizajn Audija A4.

Kao i do sada, večiti rivali, odnosno >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << čuvena nemačka trojka, potpuno su različiti automobili po karakteru.

Ljubitelji Audijevih modela će u novoj "A četvorci" pronaći upravo ono što najviše cene kod ovog brenda – još više sportskog karaktera sa specifičnom estetikom.

Tokom redizajna, promenjeni su farovi, kao i mnogo drugih detalja. Ipak, prednja svetla su najupečatljivija. Nisu više zasečena, a umesto LED trake, tu su atraktivni LED zarezi, po kojima su specifična i zadnja svetla.

U unutrašnjosti je napravljena takođe velika izmena. Multimedijalni Audi MMI interfejs više nema okrugli džojstik na centralnom "tunelu".

Ispostavilo se da je ipak veći broj onih čija je intuicija govorila da podešavanja obavljaju direktno preko displeja osetljivog na dodir.

Džojstik jeste bio precizniji i stabilniji jer prst lako može da omane tokom truckave vožnje.

Pa ipak, odlučeno je da novi veliki desetoinčni displej u potpunosti zadovoljava kriterijume za podešavanja, pa je džojstik izbačen.

Moramo da pohvalimo novi interfejs, koji je zaista jednostavan, uprkos brojnim podešavanjima. Kroz njih ionako prolazite jednom, kada kupite auto. Posle toga retko šta podešavate.

Unošenje podataka, recimo u navigaciji, omogućeno je ispisivanjem slova po ekranu. Iznenadilo nas je i to što smo zatekli neka podešavanja kojih nema kod konkurencije.

Na primer, možete da isključite opciju izbacivanja menjača u prazan hod tokom vožnje. To je danas postao manje-više standard kod premijum proizvođača, čime se ostvaruju male ali značajne uštede u potrošnji.

Potrebno je i određeno privikavanje vozača na činjenicu da gas treba da puste ranije, a da ostatak vožnje prepuste inerciji. Za one kojima nije do uštede, već su navikli na tradicionalan način rada, ovu opciju lako mogu da isključe.

Još jedan detalj koji ostavlja snažan utisak je ono što se vidi na displejima. Konkretno, instrumenti imaju nekoliko varijanti kombinacije analogno-digitalnog, a na našem test primerku su potpuno digitalni, u full HD rezoluciji.

S obzirom da svaki Audi A4 ima elektronsku SIM karticu i da je povezan sa korisničkim centrom, imate i internet konekciju.

Samim tim, omogućen je i prikaz mape navigacije sa satelitskim snimkom (Google Earth), koji možete da vidite na centralnom ali i na displeju instrumenata.

Tako je A4 postao jedan od prvih automobila sa ovom funkcijom na našem tržištu.

Audi ima običaj da ponudi specijalan paket opreme za modele koji su se tek pojavili, pa je tako i u slučaju A4. Ima oznaku "Edition one" i specifičan je po mnogo čemu.

Odmah ćete ga prepoznati po crnim detaljima koji su kod drugih verzija hromirani, uključujući sve lajsne i znakove.

Crn je i krov, a tu su još dodatni zadnji spojler, kočne čeljusti crvene boje, kao i "Audi sport" alu felne prečnika 19 inča u mat boji.

Ovo je, zapravo, nadogradnja na spoljašnji "S lajn" paket, pa auto deluje izuzetno ozbiljno, kao da je reč o "S" verziji.

Upravo na to smo mislili kada smo na početku rekli da ne morate da vozite S4 da biste se osećali i izgledali dobro.

Unutrašnjost takođe ima "S lajn" paket, uz određene "Edition one" dodatke.

Specijalni trokraki volan sa izraženom ergonomskom podrškom za dlanove ostavlja poseban utisak, kao i alkantara koja dominira enterijerom.

Ona je u tapacirunzima vrata, ali i na sportskim sedištima sa "S" oznakom. Nešto su šira nego što smo očekivali, sa standardnim podešavanjem dužine donjeg dela.

U najnižoj poziciji se sedi relativno visoko, sa delimično savijenim nogama. Grejači nisu poručeni, ali zato masaža jeste, za vozača i svozača.

Lajsne u srebrnoj boji dominiraju, kao i mnoštvo detalja od aluminijuma, uključujući brojne tastere na centralnoj konzoli.

U svakom slučaju, akcenat je na sportskom karakteru, dok su konzervativnost i raskoš u drugom planu.

Isto tako, treba reći da razmetanje sa prostorom nije bio prioritet konstruktora. Nemojte da se iznenadite kad sednete pozadi i shvatite da nema viška prostora, ni za glavu ni za kolena.

Jednostavno, A4 nije auto koji je zamišljen kao egzekjutiv limuzina. Taj zadatak je poveren modelima kao što su A6 i A8.

Prtljažnik svakako nije za potcenjivanje sa svojih 460 litara zapremine.

Baš kao i kod ostalih premijum konkurenata, nema rezervnog točka. Na njegovom mestu nije izduvni sistem, već akumulator.

"Edition one" oprema može da se poruči samo uz jače motore, u "sedan" i "avant" verziji.

Tako je pod haubom našeg test vozila 2.0 TDI, koji zbog tehnologije lakog hibrida ima 204 umesto 190 konjskih snaga.

Menjač je sedmostepeni automatizovani sa dve lamele i "kvatro" pogonom.

Ukusi i potrebe su različiti, pa ipak, verujemo da bi ova kombinacija zadovoljila većinu vozača.

Prve kilometre prelazimo u "komfort" režimu. Snažan utisak na nas ostavlja "S tronik" menjač.

Moderni automatici su nas toliko razmazili svojom inteligencijom ali i komforom, da su pored njih automatizovani menjači sa dve lamele počeli da deluju zastarelo.

Međutim, Audi je uspeo da nas zbuni; u vožnji "S tronik" toliko uglađeno i inteligentno menja brzine da smo se zapitali o kojoj je tehnologiji reč.

Ipak, prisustvo robota koji pritiska kvačilo je evidentno samo kada u stanju mirovanja pustite kočnicu – osetite kako ubacuje u brzinu dok auto lagano počinje da klizi.

Posle toga uživate u tečnom slaganju sedam brzina i to tako da obrtaji padaju na 1.200.

Taman kad pomislimo da motor ne može da bude elastičniji, usledi iznenađenje.

Otprilike, na svakih šest meseci do godinu dana auto-industrija uvodi ozbiljne inovacije, pa već verzije od pre godinu-dve mogu da deluju itekako zastarelo u vožnji.

Prava uživancija nastaje svakim dodavanjem gasa i trenutnim odzivom. Posebno prija činjenica da uopšte ne morate da budete u "dinamik" modu da biste žustro mogli da obavite preticanje i ubacivanje u drugu traku.

"Četvorka" uvek ima dovoljno snage i to na pretek.

Pomenuti "dinamik" režim je posebna priča. Možda će zvučati preterano, ali svakim dodavanjem gasa je postignut efekat sličan onim kod elektroautomobila.

Isporuka snage je toliko trenutna da brža ne može biti. Većina bi se pitala čemu onda snažnije verzije. Odgovor je – za "autoban" ili stazu.

Ručica menjača tradicionalno ima "sport" mod, koji omogućava režim obrtaja za raspolaganje maksimalnom rezervom snage. Dovoljno je samo da kliknete unazad…

"Kvatro" pogon je prava stvar za sve one koji vole brze prolaske kroz krivine.

Svemu tome treba dodati i sportsko ogibljenje koje je deo "S lajn" paketa. Auto jeste zategnut, ali ne previše, tako da uopšte nije neudoban.

Za one koji su manje skloni kompromisima, i žele više razlike između komfornog i sportskog, za preporuku je adaptivno oslanjanje, na kome može da se podesi tvrdoća amortizera.

S obzirom da je test primerak potpuno nov, potrošnja na putnom računaru nije previše merodavna.

Pri 130 km/h je na oko 1.700 o/min i tada troši oko 6,0 l/100 km, dok smo po gradu zabeležili prosek od nešto preko osam litara po hladnom vremenu i na kratkim relacijama.

Redizajnirani Audi A4 možda nema neke od haj-tek gedžeta kao što je proširen izbor glasovnih komandi ili automatsko isparkiravanje unazad, ali zato omogućava maksimalno uživanje u vožnje za sve one kojima su vozne karakteristike ali i specifičan dizajn na prvom mestu.

Za razliku od "matriks" farova u drugim modelima, kod Audija A4 duga svetla se aktiviraju čak i kad ima lošije ulične rasvete.

Time se omogućava da vozač ima bolji pregled situacije neposredno uz kolovoz.

Naravno, snop "preskače" vozila ispred kako ne bi došlo do zaslepljivanja drugih vozača.

Izbacivanjem džojstika MMI multimedijalnog sistema dobijen je prostor za odlaganje sitnica sa poklopcem.

Pregrada je mala, ali dosta pomaže, s obzirom da nema mnogo drugih.

Osim dva poludigitalna rešenja sa kombinacijom analognih instrumenata i displeja, dostupna je i treća varijanta instrument table, kao na test primerku.

Full HD displej ima nekoliko varijanti prikaza, uključujući i mapu navigacije preko celog ekrana.

Tamo gde mapa to dozvoljava, moguć je i prikaz tla iz satelita (Google Earth).

"Auto magazin" je nova edicija najstarijeg automobilskog časopisa u Srbiji.

Motor: zapremina 1968 ccm, snaga 150 kW (204 KS) pri 3800-4200 o/min, maks. o. moment 400 Nm pri 1750-3250 o/min, menjač automatizovani sa dve lamele, 7 stepeni

Dimenzije: D/Š/V 4762/1847/1431, međuos. rastojanje 2820 mm, prtljažnik 460 l, rezervoar 58 l, AdBlue 12 l, masa 1585 kg, pneumatici 245/35 R19

Performanse: maks. brzina 210 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 6,9 s, potrošnja 5,6/4,3/4,8 l/100 km, emisija CO2 126 g/km

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.