Galerija: Audi E Tron - prvi električni SUV iz Ingolštata

Izvor: B92, 07.Dec.2018, 20:46   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Galerija: Audi E Tron - prvi električni SUV iz Ingolštata

Audi je svoj prvi električni SUV predstavio u septembru, a međunarodna prezentacija za medije održana je u Abu Dabiju i Ujedinjenim Arapskim Emiratima, odakle nam stižu sveže fotografije ovog modela.

Iako E-Tron nije prvi produkcijski električni model ovog brenda – Audi je 2016. proizvodio sportski R8 e-tron na struju, ali je taj automobil nakon >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << samo godinu dana povučen sa tržišta zbog slabe prodaje – nemački proizvođač smatra da prava električna era započinje upravo novim SUV-om.

Za razliku od nekih drugih EV modela iz savremene produkcije, Audi E-Tron po dizajnu spoljašnjosti ne odstupa mnogo od ostatka game ovog brenda.

U kokpitu dominiraju digitalni ekrani – pored tri velika, 2 na centralnoj konzoli i jednog na instrument tabli, u uglovima prednjih vrata ispod "A" stubova nalaze se dva mala displeja na kojima se prikazuje slika sa spoljnih kamera koje menjaju ogledala u retrovizorima.

Naime, Audi će na tržištima gde je to zakonski regulisano ponuditi kamere umesto klasičnig spoljnih retorvizora.

E-tron za pogon koristi dva asinhrona elektromotora, koji se napajaju električnom energijom iz baterija kapaciteta 95 kWh, a automobil je u stanju da ubrza 0-60 milja na sat (0-96 km/h) za 5,5 s, pre nego što dostigne maksimalnih 200 km/h.

U nemačkom proizvođaču kažu da su njihovi elektromotori mnogo više od pukog podatka o snazi i ističu sistem za rekuperaciju električne energije koji omogućava da se deo kinetičke energije prilikom otpuštanja pedale gasa vraća u električni sistem automobila.

U Audiju tvrde da je, u zavisnosti od uslova vožnje, ovaj sistem u stanju da obezbedi i do 30% ukupne autonomije E-Trona.

Kada je reč o radijusu kretanja, Audi je nije objavio zvanične informacije o maksimalnoj autonomiji sa punim baterijama. Nezvanično, ona iznosi oko 400 km.

E-Tron ima pogon na sva 4 točka i koristi sistem "vektorisanja obrtnog momenta", kao i sistem koji kontroliše prijanjanje svakog od točkova ponaosob i sprečava da dođe do proklizavanja u milisekundi.

Audi je obezbedio vozaču sedam različitih modova vožnje, od udobnog krstarenja automobilom, preko energetski efikasne, pa sve do sportske vožnje. U zavisnosti od brzine vozila i izabranog režima vožnje, sistem oslanjanja se spušta ili podiže u rasponu od 76 mm.

E-Tron podržava brze punjače do 150 kW, pa je baterije moguće dopuniti do 80% kapaciteta u roku od 30 minuta.

Prodaja ovog modela počinje u drugom kvartalu 2019. godine, a osnovna verzija sa paketom Premium Plus koštaće 74.800 dolara, nešto bogatije opremljen Prestige ima cenu od 81.800 dolara, a u vrhu ponude biće Audi E-Tron First Edition koji će se prodavati po ceni od 86.700 dolara.

Više fotografija Audija E-Tron pogledajte u našoj Galeriji.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.