Audi na struju imaće kamere umesto retrovizora

Izvor: B92, 30.Maj.2018, 16:17   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Audi na struju imaće kamere umesto retrovizora

Među opcijama koje će biti ponuđene kupcima električnog krosovera E-Tron su i kamere u spoljnim retrovizorima umesto klasičnih ogledala, čime se poboljšava aerodinamika ovog vozila.

Audi je uoči premijere modela E-Tron otkrio neke detalje o ovom automobilu. Tako se navodi da će električni krosover sa smanjenim kućištima spoljnih retrovizora imati koeficijent otpora vazduha 0,28, što je odličan rezultat >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << za jedno vozilo sa povišenom karoserijom.

U nemačkom proizvođaču ističu da su prilikom razvoja Audija E-Tron tehničari i inženjeri proveli preko 1.000 sati u vazdušnom tunelu kako bi maksimalno unapredili aerodinamičke kjarakteristike vozila i time omogućili što veću autonomiju u vožnji.

Kako kažu, ključna uloga u smanjenju otpora vazduha pripada upravo ovim “virtuelnim retorovizorima”, kako ih Audi naziva, koji će biti dostupni kao doplatna opcija u zemljama u kojima je zakonom dozvoljeno da se umesto spoljnih ogledala koriste male kamere.

Osim smanjenja otpora vazduha i buke izazvane vazdušnim strujanjem, ove kamere doprineće i redukciji maksimalne širine vozila za čak 15 cm.

Slika sa spoljnih kamera prikazivaće se na OLED ekranima koji se nalaze između komandne table i levih i desnih vrata.

Audi objašnjava da će vozač moći da bira između tri tipa prikaza slike, u zavisnosti od toga da li se, na primer, kreće autoputem ili skreće kroz krivinu/na raskrsnici, a jedan mod biće rezervisan za parkiranje u rikverc.

Nemački proizvođač otkrio je još neke detalja o ovom vozilu. Kupcima će biti na raspolaganju standardno podesivo vazdušno ogibljenje zahvaljujući čemu će Audi E-Tron moći da se spusti za 26 mm pri brzinama od preko 120 km/h, čime se takođe smanjuje otpor vazduha.

Unapređenju aerodinamičkih osobina doprinose i elektropodesivi prednji usmerivači vazduha, kao i specijalni 19 inčni točkovi. E-Tron će biti opremljen i posebnim pneumaticima dimenzija 255/55 sa niskim otporom kotrljanja.

U Audiju tvrde da sve ove mere zajedno doprinose da električni krosover ima maksimalnu autonomiju u vožnji sa punim baterijama od preko 400 km, prema znatno rigoroznijem, novom WLTP standardu.

Energija potrebna za vožnju skladišti se u velikim litijum-jonskim baterijama kapaciteta 95 kWh koje se nalaze ispod poda.

Za njihovu dopunu na brzom punjaču od 150 kW biće potrebno oko 30 minuta.

Audi će predstaviti E-Tron 30. avgusta u Briselu, a za 2019. najavljen je jođ jedan model na struju, E-Tron Sportback.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.