„Audi A6“ - sportista s kravatom

Izvor: Blic, 08.Avg.2008, 07:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

„Audi A6“ - sportista s kravatom

Polovina kupaca „Audijevog" luksuznog A6 odlučuje se za šestocilindrični 3.0 TDi sa 233 KS, što je bio odličan povod da za „Blicov" test izaberem ovaj model, čija je cena 52.999 evra. Uz snažni turbo dizel agregat, standardan je stalan pogon na sve točkove „kvatro", dok je kao bonus ugrađen šestostepeni „tiptronik" menjač. Srećom, nisam dobio službenog vozača.



Upoznavanje s igračem u „sportskoj biznis klasi" trajalo je dobrih >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << 20 minuta, jer je „Audijeva" limuzina dugačka skoro pet metara (tačno 491,6 centimetara). Agresivan izgled prednjeg dela s upadljivom trapezastom hromiranom maskom hladnjaka se preko velikog poklopca motora i zategnutog krovnog luka, u stilu kupea, prenosi do za nijansu mirnijeg zadnjeg kraja.

Upravo je atraktivan dizajn uticao na odluku čelnih ljudi „Audija" da novi A6 predstave tek 2010, iako će se godinu dana ranije pojaviti najveći konkurenti BMW serije 5 i „mercedes" E klase. Za oktobarski Salon u Parizu je najavljena restilizovana „šestica", ali čisto da bi se u nekoliko najvažnijih crta ispratio aktuelni trend koji su postavili modeli A4 i A5.

Unutrašnjost do najsitnijeg detalja prati dinamičan karakter „audija A6". Ulazak je „otežan" sportski profilisanim kožnim sedištima u koja, jednostavno, morate da upadnete. Trokraki kožni volan s leptirima za promenu brzina još jedan je od razloga da se upitate da li ste krenuli da potpišete važan ugovor ili kasnite na početak trke.

Blagim okretanjem ključa javiće se V6 motor koji, čak i u leru, karakteriše dubok zvuk. Šestocilindraš oslobađa maksimalnih 235 konja pri 4.000 obrtaja u minuti, a njegov zaštitni znak je maksimalni obrtni moment od 450 Nm, dostupan već pri niskih 1.400 o/m.

„Tiptronik" je objedinio osobine manuelnog i automatskog menjača i lako se prilagođava vašem stilu vožnje. U poziciji D (drive) ubrzanja su pravilna, bez trzanja i gotovo neverovatno zvuči da ste već pri 80 km/h u šestom stepenu prenosa. Potrošnja je oko 7 litara evrodizela na 100 kilometara. Promena stepena prenosa može da se obavlja i manuelno, pomeranjem ručice menjača gore (viši stepen) i dole (niži stepen), ili pomoću leptira smeštenih na volanu. Za agresivniju vožnju dovoljno je da prebacite u mod S (sport) i do 100 kilometara na čas ubrzaćete za nešto više od sedam sekundi. Snaga „šestice" se prenosi kroz sve delove tela, a utisak kvari jedino buka pri brzinama većim od 180 km/h. Sistem „kvarto" u normalnim uslovima vožnje snagu podjednako (50:50 odsto) prenosi na prednje i zadnje točkove. Odnos (najviše 75:25) se menja pri, recimo, mokroj podlozi radi bolje trakcije i sigurnije vožnje.

Položaj za volanom je idealan, a na zadnju klupu direktorski mogu da se smeste tri osobe. Preglednost je dobra, osim što širina B stuba smeta prilikom skretanja. Takođe, bez prednjih i zadnjih senzora teško ćete se izboriti s parking mestom. Spoljašnje dimenzije otkrivaju ono u šta smo se uverili već na 500 metara od „Porsche Ada Beograd centra" - „audi A6" je stvoren za autoputeve i u gradskim uslovima se snalazi kao slon u staklarskoj radnji. Budite sigurni da ćete teško da pronađete dovoljno prostora da promenite traku na zagušenom Brankovom mostu, dok je parkiranje u centru, čak i na obeleženom prostoru, nemoguća misija.

Na poklon paket opreme „biznis"

Standardna oprema: „servotronik" adaptivni servo-upravljač, elektromehanička parkirna kočnica, „MMI basic - Multi Media Interface", senzor za kišu, četvorokraki sportski upravljač presvučen kožom, ABS, aluminijumske felne od 16 inča, radio CD plejer, centralna brava s daljinskim otključavanjem, klima-uređaj, ESP, vazdušni jastuci (za vozača, suvozača, bočni vazdušni jastuci), elektropodizači prozora, komande radio uređaja na volanu, tempomat... Tokom akcije kupci „audija A6" besplatno dobijaju i paket opreme „biznis", koji uključuje automatski klima-uređaj, „DSP Sound System" sa devet zvučnika, ksenonska svetla, CD čejndžer, zvučni parking sistem, alarmni sistem, multitronik automatski menjač... Cena je 52.999 evra.

Audi A6 3.0 TDi

DIMENZIJE

Dužina 4.916 mm

Širina 1.855 mm

Visina 1.459 mm

Međuosovinski razmak 2.843 mm

Zapremina prtljažnika 546 l

Težina 1.765 kg

MOTOR

Zapremina 2.967 kubika

Snaga 233 KS

Obrtni moment 450 Nm

PERFORMANSE

Ubrzanje do 100 km/h 7,1 sekundi

Maksimalna brzina 247 km/h

Prosečna potrošnja 8,5 litara

Cena 52.999 evra

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.