27.05.2015 ::: Opel ADAM sa Easytronic 3.0 menjačem: Najbolje iz dva sveta

Izvor: AutoMagazin, 27.Maj.2015, 12:38   (ažurirano 02.Apr.2020.)

27.05.2015 ::: Opel ADAM sa Easytronic 3.0 menjačem: Najbolje iz dva sveta

Najbolji mogući komfor prilikom menjanja stepena prenosa i ekstremna ekonomičnost – to je Opel ADAM sa Easytronic 3.0 jedinicom. Opelov „lifestyle“ model iz A segmenta debitovao je sa novom generacijom automatizovane manuelne transmisije na Salonu automobila u Istanbulu.

Petostepeni Easytronic 3.0 pruža prednosti u vidu komfora karakterističnog za automatske menjače i efikasnosti svojstvene za manuelne jedinice. Zahvaljujući kompaktnom dizajnu, Easytronic 3.0 je takođe >> Pročitaj celu vest na sajtu AutoMagazin << lakši u odnosu na konvencionalne automatske menjače.

Opel Easytronic 3.0 je automatizovana manuelna menjačka kutija, što znači da je bazirana na manuelnoj transmisiji sa malim unutrašnjim trenjem, optimizovana za manje agregate. U automatskom režimu rada, elektrohidraulični aktivator preuzima operacije odvajanja kvačila i promene stepena prenosa. Elektronika transmisije automatski bira stepen prenosa koji pruža najnižu potrošnju u odnosu na uslove vožnje, na taj način omogućavajući izuzetno ekonomičnu eksploataciju. Hidraulika i elektrohidraulični aktivatori obezbeđuju idealne i brze promene stepena prenosa. Ovo takođe važi i u slučaju kada vozač manuelnim putem menja „brzine“ u poluautomatskom režimu, gurajući ili povlačeći ručicu menjača. U kombinaciji sa Start/Stop tehnologijom, automatizovana manuelna transmisija redukuje potrošnju goriva još više, posebno prilikom vožnje u urbanom okruženju. U saradnji sa 64 kW/87 ks 1,4 litarskim atmosferskim agregatom, Easytronic 3.0 doprinosi smanjenju potrošnje goriva do 0,4 l na 100 pređenih kilometara u kombinovanom ciklusu eksploatacije, u poređenju sa konvencionalnom manuelnom jedinicom. Ovo je ekvivalentno redukciji emisije CO2 od 10 grama po pređenom kilometru. U ovoj postavci, ADAM 1.4 ecoFLEX sa Start/Stop sistemom, troši 4,7 l benzina na 100 kilometara i emituje 109 g CO2 po pređenom kilometru, što znači da je u nemačkoj ekološkoj klasifikaciji, ovaj model iz klase C prešao u klasu B.

reklama

Takođe je poboljšan i komfor tokom vožnje. Najnovija generacija Easytronica impresionira svojim brzim reakcijama, što obezbeđuje brže i uglađenije promene stepena prenosa. Ovaj tip optimizacije je pre svega omogućen novim aktivatorom uz poboljšanu tehnologiju senzora i kontrolnih jedinica, kao i kompletno modifikovanom osnovom u vidu manuelnog menjača. Opelovi inženjeri su razvili specijalan komplet zupčanika za automatizovanu transmisiju. Širok raspon prenosnih odnosa petostepenog menjača, primenjen na novorazvijeni komplet zupčanika, redukuje visinu radnih obrtaja motora, što se posebno odnosi na vožnju na autoputu, čime se takođe smanjuje i nivo buke. Pored toga, Easytronic 3.0 nudi i poseban režim takozvanog „sporog kretanja“, sličan onom kod automatskih menjača, pogodnog za manevre pri niskim brzinama.

Kombinacija onog najboljeg iz dva domena kada su menjači u pitanju, dostupna je za priuštivih, dodatnih 600 evra, u odnosu na verziju sa konvencionalnim petostepenim manuelnim menjačem (sa uključenim PDV-om, u Nemačkoj).

Opel
Pogledaj vesti o: Opel

Nastavak na AutoMagazin...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta AutoMagazin. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta AutoMagazin. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.