[ISTAKNUTI KOMUNIKACIJSKI PROJEKTI] MCCANN SARAJEVO: „RE84 – Oživljavanje Olimpijskog duha Sarajeva“

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 22.Maj.2025, 14:48

[ISTAKNUTI KOMUNIKACIJSKI PROJEKTI] MCCANN SARAJEVO: „RE84 – Oživljavanje Olimpijskog duha Sarajeva“

IDEJA I NJENI EFEKTI.

Ideja: Godine 1984. Sarajevo je postalo simbol nade i zajedništva, ali nakon četiri decenije, sećanja na te slavne trenutke su počela da blede. Olimpijski objekti su pretrpeli uništenje, a duh olimpizma je lagano nestajao. Grad Sarajevo je odlučio da oživi taj duh, a zadatak agencije McCann Sarajevo bio je da kreira kampanju koja će obeležiti prošlost i osigurati trajno >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << nasleđe.

Rešenje: Kreirati trajno nasleđe umesto prolazne kampanje. Projekat RE84 imao je za cilj revitalizaciju olimpijskog nasleđa kroz umetnost i muziku. Centralna tačka projekta bila je umetnička instalacija koja povezuje prošlost, sadašnjost i budućnost Sarajeva. Logotip kreiran za obeležavanje jubileja je bio inspiracija za skulpturu koju je kreirala umetnica Edina Selesković. Ova instalacija postala je interaktivni prostor za građane oko kojeg su se delile priče i sećanja. Pored vizuelne umetnosti, poseban značaj dat je i muzičkom elementu kampanje. Oživljen je legendarni Bolero, simbol Zimskih olimpijskih igara u Sarajevu, koji je postao poznat zahvaljujući nezaboravnom nastupu Torvill i Dean-a.

UPOTREBA MEDIJA I REZULTATI. Kampanja je realizovana putem OOH kanala, digitalnih platformi i događaja uživo. Instalacija pored mesta gde je gorela olimpijska baklja postala je fizički podsetnik na snagu Sarajeva. Građani su putem digitalne platforme delili svoja sećanja, koja su integrisana u instalaciju, stvarajući kolektivnu memoriju. Održani su i multimedijalni događaji koji su povezali prošlost s modernim pričama Sarajlija.

Projekat RE84 privukao je više od 50.000 posetilaca. Instalacija je postala živa arhiva kolektivnih sećanja, a povratak legendarnog Bolera dodatno je produbio kulturnu vrednost. Kampanja je dobila značajnu medijsku pokrivenost, a PR vrednost premašila je 250.000 evra. Širenje poruke na digitalnim platformama omogućilo je dosezanje mlađih generacija, jačajući osećaj ponosa i zajedništva među Sarajlijama. RE84 nije bila samo kampanja, već pokret koji je spojio prošlost, sadašnjost i budućnost kroz umetnost i zajedničku memoriju.

McCann Sarajevo:

Kreativni direktor: Edin Bešlić

Strategija: Vesna Vlašić

Copywriter: Edin Bešlić

Account Director: Enisa Haznadarević

Kameleon Tuzla:

Art direktorica: Edina Selesković

Muzički producenti: Éric Breton i Emir Nuhanović

Kompozitor: Emir Nuhanović

Klijent:

Predsjedavajući skupštine KS, Izvršni direktor ceremonije obeležavanja 40 godina ZOI u Sarajevu: Jasmin Ademović

Priredila: Snežana Milić

Izvor: McCann Sarajevo

Prijavite se za Advertiser Serbia Daily Newsletter

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.