Izvor: JUGpress.com, 05.Sep.2019, 20:42   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Skupština usvojila predlog novog sistema prevoza putnika

NIŠ

Skupština grada Niša jednoglasno je, bez prisustva opozicije koja i dalje bojkotuje njen rad, usvojila predlog novog sistema prevoza putnika u gradskom autobuskom saobraćaju po modelu javnog privatnog partnerstva između Direkcije za javni gradski prevoz i zainteresovanih privatnih prevoznika.

Oni će biti izabrani na tenderu koji će Direkcija za javni gradski prevoz raspisati sepetmbra, a nov način prevoza putnika u javnom gradskom saobraćaju zaživeo bi od februara >> Pročitaj celu vest na sajtu JUGpress.com << iduće godine.

Mada odbornici opozicije nisu prisustvovali 35.sednici Skupštine grada Niša na kojoj se odlučivalo o ovom predlogu, imali su mnoge primedbe na koje je odgovarao v.d.direktora Direkcije za javni gradski prevoz MilanMitić.

Obrazlažući predstojeću novinu u javnom gradskom prevozu Mitić je naveo da ona donosi kvalitetniji i konforniji prevoz putnika u gradu.

“Sva vozila će morati da imaju ugrađene klima uređaje i oni će morati da rade u onim periodima godine kada je to potrebno, što ćebiti tačno precizirano. Pravilnikom će biti definisano da, ukoliko je temperatura iznad 25 stepeni, klima uređaj mora biti stavljen u funkciju u svakom autobusu, biće propisane značajne novčane kazne za prevoznike ukoliko se ne pridržava tih ugovornih odredbi. Svaki autobus će morati da bude niskopodan sa rampom za osobe sa invaliditetom i majkama sa kolicima, a u svakom autobusu će biti i WF uređaji, brojači putnika i kamere”, objasnio Milić.

U autobusima će biti postavljeni i displeji na kojima će bii ispisano sledeće stajalište što će u velikoj meri koristiti putnicima koji ne koriste često javni prevoz, ali i turistima.

Jedna od zamerki opozicije bila je ta što će prevoznici na tender moći da konkurišu i sa vozilima koja imaju motor euro 3 insistirajući na tome da su to veliki zagađivači vazduha.

„Prevoznici će moći da konkurišu vozilima sa minimum euro 3 normama motora na početku s tim što će imati ugovornu obavezu da po isteku druge godine 25 odsto svog voznog parka zamene vozilima sa euro 4 ili euro 5 motorima, a posle isteka treće godine još 25 odsto voznog parka.Time se značajno dobija na kvalitetu vozila i naši putnici i korisnici će to videti”, objasnio je Milić.

Zamereno je i to što nije bilo javne rasprave pre usvjanja Predloga, ali i zašto se ugovor sklapa na sedam godina.

“Javno privatno partnerstvo predviđa minimum pet do 50 godina sklapanja ugovora. Naša zamisao je bila da sklopimo ugovor između pet i deset godina. Pet godina je relativno kratak period da bi neko mogao ovde da fotmira autobazu, da ima velika početna investiciona ulaganja koja mu se za pet godina, možda, ne bi vratila. Odlučili smo zato da to bude sedam godina da bi smo privukli što veći broj domaćih prevoznika da oni ovde formiraju bazu i da imaju ta početna ulaganja, a što bi im se vratilo kroz sedam godina.Na taj način bi smo izbegli i da favorizujemo strane preveznike”, kazao je Milić.

Odnornici opozicije su zamerili i izostanak javne rasprave smatrajući da tako velika investicija ne bi smela da prođe bez toga da se čuju sva mišljenja.

“Projekat o javno-privatnom partnerstvu proistekao je iz Studije koju je naručio grad Niš. Prethodna studija je rađena pre 12 godina, a u međuvremenu je došlo do promena u javnom gradskom i prigradskom prevozu. Stidiju je radila renomirana institucija koja je već dokazana u ovoj oblasti pa se otuda njena opravdanost ne stavlja pod znakom pitanja. Nabavka od 10,5 milijardi dinara je velika i obavezni smo da je objavimo u međunarodnom listu, tako da je ovo međunarodna nabavka i svako ko zadovoljava uslove može da se javi na ovaj tender”, kazao je Milić.

Milić je napomenuo da će novim načinom organizovanja javnog prevoza u gradu biti otvorena još jedan nova linija, neke od njih će biti produžene na zahtev građana, a na onim linijama na kojima je nakon merenja broja putnika utvrđeno da su one „prebukirane“ biće dodata nova vozila. Osim

toga uvode se tri umesto četiri zone koliko ih je bilo do sada, a kada se radi o ceni karata ona neće biti povečena uvođenjem novog načina prevoza.

PodeliteClick to share on Facebook (Opens in new window)Kliknite ovdje za dijeljenje na Twitteru (Opens in new window)Kliknite za slanje emaila prijatelju (Opens in new window)Click to share on Skype (Opens in new window)

I ovo Vam može biti interesantno

Nastavak na JUGpress.com...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta JUGpress.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta JUGpress.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.