Izvor: B92, 29.Mar.2011, 12:20 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Tadić: Obrazovanje motor razvoja
Beograd -- Neulaganje u obrazovanje snižava standard građana i čini ih nekonkurentnim na tržištu rada, kaže predsednik Srbije Boris Tadić.
Tadić je izjavio da je obrazovanje najvažniji razvojni resurs civilizacije, i da društva i zajednice koje ne ulažu u obrazovanje ulažu u vlastito zaostajane.
Po njegovim rečima, od izuzetne je važnosti da mreža visokih škola odgovara potrebama privrede >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << i da podstiče zapošljavanje, jer od toga zavisi dinamika razvoja društva i konkurentnost na medjunarodnom tržištu rada.
"Visoko obrazovanje i nauka su jedan od ključnih motora za razvoj naše čivilizacije, i ona društva koja ulažu u obrazovanje i naučni razvoj imaju priliku da dostignu najviši stepen razvoja i najviši tehnolosksi doseg civilizacije", rekao je Tadić otvarajući u Beogradu konferenciju povodom 20. godišnjice TEMPUS programa.
Ministar obrazovanja i nauke Žarko Obradović rekao je da oblast visokog obrazovanja predstavlja jedan od najvećih potencijala i da Srbija nastoji da tu oblast unapredi i uskladi sa evropskim vrednostima. Prema njegovim rečima, upravo ova oblast obrazovanja treba da obezbedi brži društveno-ekonomski razvoj i transformaciju društva. "Zbog toga Srbija nastoji da ovaj deo obrazovnog sidstema što više unapredi i uskladi sa evropskim vrednostima", rekao je Obradović.
Obraćajući se predstavnicima nekoliko desetina zemalja članica TEMPUS-a - programa EU za modernizaciju visokog obrazovanja u "partnerskim zemljama" EU - predsednik Srbije je istakao da je EU razvojem tog programa učinila veliki iskorak, imajući na umu važnost postojanja komplemenarnih obrazovnih sistema.
"U središtu razvoja civilizacije je nauka, i razvoj TEMPUS programa i priključenje tom programu država koje su na obodu EU, ili nešto dalje, jeste jedna od najvažnijih strateških odluka kojom se pokazuje duboko promišljanje u EU o značaju zajedničke budućnosti", rekao je Tadić.
Srbija se, kako je istakao, opredelila da nakon ostvarivanja članstva u EU učestvuje u programima koji se ne tiču samo dobrobiti EU, već i u programima koji se tiču civilizacije uopšte.
Tadić je poručio i da stavljanjem akcenta na visoko obrazovanje ne treba zaboraviti značaj osnovnog obrazovanja, tokom kojeg se deca uče kako da uče, od čega zavisi njihov budući razvoj.
Na kraju, velike razlike u razvijenosti su, prema Tadićevim rečima, bezbednosni problem civilizacije, i u tom smislu je ulaganje u obrazovanje i suštinski doprinos bezbednosti.
Evropski komesar za proširenje Štefan File kaže da je program podrške visokom obrazovanju opipljiv znak opredeljenosti EU da pomogne zemljama u procesu pridruživanja Uniji.
File je povodom 20 godina Tempus programa rekao da je EU ponosna time što je ostvarila u proteklih 20 godina koliko se primenjuje taj program podrške visokom obrazovanju.
"Sada poodržavamo visoko obrazovanje i modernizaciju od Rabata u Maroku do Vladivostoka u Rusiji", kazao je on.
File je dodao da su se on, predsednik Srbije Boris Tadić i ministar prosvete i nauke Žarko Obradović saglasili u izlaganjima na otvaranju skupa da je visoko obrazovanje ključno za širenje znanja i pripremu građana da budu otvorenog uma.
Evropski komesar je dodao da je kroz Tempus od 90-ih godina omogućeno profesorima i studentima da putuju i razmenjuju znanje i mišljenja što je, kako je ocenio, dovelo do demokratizacije društava kroz otvorenu debatu.