Izvor: B92, 23.Mar.2017, 10:21 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Test: Mazda CX-5 CD150 TAKUMI
Mazda je ponudu svojih modela obogatila veoma atraktivnim paketom Takumi. Specjalni paket raspoloživ je uz modele Mazda2 i Mazda3, kao i uz CX-5. Uz malu doplatu paket Takumi donosi mnogo vredne opreme.
Tekst - Ivan Katunac; Izvor - Auto Magazin
Ovog puta, predstavljamo vam upravo SUV CX-5, u verziji Takumi.
Osnova koja je poslužila za Mazdu CX-5 Takumi je paket Attraction. Za doplatu od 800 >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << evra, kupac dobija auto sa Takumi opremom koja sadrži dvobojne aluminijumske felne od 19 inča (umesto 17), “pametni” ključ, kameru za vožnju unazad i ozvučenje marke Bose sa 9 zvučnika.
Za razliku od manjih Mazdi sa ovom opremom, kupci mogu da biraju između čak sedam pogonskih kombinacija, koje uključuju dvolitarski benzinski motor G160/G165 ili 2.2 turbo-dizel CD150, kao i manuelni ili automatski menjač, te prednju vuču ili pogon na sva 4 točka.
Verzija sa benzincem G165, manuelnim menjačem i prednjim pogonom košta 27.990 evra, dok najskuplji model ima cenu 33.890 evra.
Automobil koji vam prikazujemo pripada "zlatnoj sredini". Pokreće za turbo dizel sa 2.2 litra i 150 "konja", koji snagu prenosi na prednje točkove preko šestobrzinskog manuelnog menjača. On košta 29.990 evra.
Primerak koji smo vozili nešto je skuplji, pošto ima specijalnu metalik crvenu boju, kao i navigacioni uređaj koji se doplaćuju.
Ulaskom u vozilo, vozač i putnici imaju utisak da se nalaze u automobilu proizvođača iz premijum segmenta. Mazdina filozofija poslednjih godina i jeste da se približi premijum kategoriji, a da pri tome cena automobila ne trpi.
Od opreme u testiranom automobilu navodimo još i bi-ksenonske farove sa adaptivnim praćenjem krivine, sistem upozorenja prilikom napuštanja kolovozne trake, automatsko aktiviranje dugih svetala, prednje i zadnje parking senzore, grejače sedišta, Bluetooth konekciju, tempomat, senzore za kišu i farove, navigacioni uređaj.
Enterijer je prilično sveden i konzervativan, ali sa opštim utiskom luksuza.
Nema kič detalja - crni "pijano" lak je minimalno upotrebljen. Materijali su zaista na premijum nivou, sve je prijatno na dodir i kvalitetno uklopljeno.
Svaki detalj je urađen sa velikom pažnjom, uključujući i osećaj prilikom korišćenja prekidača, tastera, ručice menjača.
Položaj vozača u Mazdi CX-5 sličan je kao i u drugim SUV modelima. Sedi se visoko, a nivo sedišta je takav da ne zahteva napor prilikom ustajanja i sedanja.
Telo je uspravljenije nego u limuzini, a s obzirom da su i nožne komande nešto bliže a sedište povišeno, nema onog zavaljenog položaja na koji su neki navikli.
Na zadnjim sedištima ima mesta za kolena kao u "šestici", ali i, očekivano, više prostora za glavu, tako da i visoki putnici neće imati problem sa komforom pozadi. Za nijansu je veći i prtljažnik u odnosu na limuzinu, dok je kvalitet materijala u kabini gotovo identičan.
Auto se vrlo lako vozi. Motor kao da ne oseća masu od preko 1400 kg. Lako ubrzava već sa 900 obrtaja i u višim stepenim prenosa, a turbo rupa se ne oseća. Ovo je trenutno jedan od najboljih motora u klasi.
Sa svojih 150 konjskih snaga, CX-5 je vrlo dinamičan automobil. Ubrzanja su tada veoma snažna i nemate onaj osećaj kao da vam nedostaje još samo malo snage da biste bili zadovoljni u potpunosti.
Verzija sa prednjim pogonom čak ima problem da prenese sav obrtni moment, pa na scenu često stupa elektronika koja sprečava preterano proklizavanje točkova.
Maksimalna brzina iznosi 202 km/h, a za ubrzanje do 100 km/h potrebno je 9,2 sekunde.
S obzirom na veličinu i masu autombila, potrošnja nas je iznenadila. Potrošnja na autoputu je oko šest litara, pri 90 km/h troši pristojnih 4,9 l/100 km, dok se u gradu kreće između sedam i osam litara.
Test smo završili sa prosekom od 6,4 l/100 km, a više od polovine kilometraže bila je ekstremna gradska stani-kreni vožnja, pa rezultat na kraju i nije bio tako loš.
Testirani auto je imao uređaj za izbegavanje sudara, odnosno automatsko kočenje.
Uz pomoć kamere smeštene iza unutrašnjeg retrovizora snima situaciju na putu i ukoliko registruje kritično približavanje, recimo, vozilu ispred a vozač ne zakoči, sistem će sam zakočiti auto i izbeći sudar.
Sve ovo funkcioniše do brzine od 30 km/h.
"Auto magazin" je nova edicija najstarijeg automobilskog časopisa u Srbiji.
Mazda CX-5 CD150 TAKUMI