Auto test: Dacia Sandero 1,5 dCi 75 Life Plus

Izvor: N1 televizija, 07.Dec.2016, 14:15   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Auto test: Dacia Sandero 1,5 dCi 75 Life Plus

Osim što novi 1,5 dCi sada ispunjava Euro 6 standarde o emisiji izduvnih gasova, smanjena mu je i potrošnja za petnaestak procenata.

Za naše tržište uvoznik je predvideo samo slabiju verziju od 75 "konja" za "sandero", dok se jači motori ugrađuju u druge modele. Međutim, tokom testa se ispostavilo da je ovaj motor više nego dovoljno snažan, između ostalog, zahvaljujući i modifikacijama koje su napravljene, piše Auto magazin.

Auto koji vam prikazujemo >> Pročitaj celu vest na sajtu N1 televizija << sadrži "lajf plus" paket opreme - audio uređaj sa blutut konekcijom za mobilni, USB priključak, komande na volanu, elektro-podizače prednjih prozora, "klimu", indikator pritiska u gumama, ESP, četiri vazdušna jastuka od kojih bočni imaju i funkciju vazdušne zavese, maglenke...

"Lajf plus" verzija, koju smo testirali, ima nekoliko dodataka, uglavnom kozmetičke prirode. Zbog toga je cena hiljadu evra veća i za te pare auto je dodatno opremljen sivim metalik alu-felnama, elektro-podesivim retrovizorima u istoj boji, putnim računarom, specijalnim presvlakama sa plavim detaljima, plavim sigurnosnim pojasevima i vozačevim sedištem i volanom podesivim po visini.

U odnosu na ranije serije, "sandero" je postao dosta kvalitetniji. Možda nije baš najukusnije u istoj rečenici pominjati reč kvalitet i brend Dačija, ali moramo da priznamo da smo se prilično iznenadili ukupnim utiskom koji je auto na nas ostavio.

Svuda u kabini je tvrda plastika, ali to je još uvek standard kod većine modela B segmenta. Sa druge strane, ništa ne krcka i ne škripi i odaje utisak velike solidnosti. Štedelo se i na elektrici, pa se tako tasteri za podizanje prozora i dalje nalaze na centralnoj konzoli.

Međutim, najvažnije tek dolazi. "Sandero" fabrički dolazi sa Goodyear pneumaticima, nemačkim Ate kočnicama koji se, između ostalog, ugrađuju u Mercedese u prvoj ugradnji i kvalitetnim Valeo metlicama brisača. Sve ovo je na ranijim serijama Dačije bilo nezamislivo, tako da verujemo da nema više jeftinih komponenti. Drugim rečima, "dačije" su postale prilično kvalitetni automobili, mada i ranije nije bilo većih pritužbi. Čak ni uštede u pogledu konstrukcije nisu prevelike

Uspeli da postignemo prosečnu potrošnju od 4,4 l/100 km sa dosta "maltretiranja" automobila u smislu naglih ubrzanja, kratkih relacija i vožnje nezagrejanog motora, doduše u letnjim uslovima ali sa čestim uključivanjem "klime".

Motor je elastičniji je nego ikad, tako da sada odlučno povlači i na vrlo niskim obrtajima. Interesantno je da 75 "konja" na papiru ne govori mnogo toga. To nije impozantna cifra ali je u praksi situacija potpuno drugačija.

Motor se ponaša kao da ima bar 90 KS, tako da je pogled na ubrzanje do "stotke" od 14,6 sekundi pravo iznenađenje. Razlog za to leži u činjenici da do nekih 80 km/h zaista munjevito ubrzava, tako da je pravo zadovoljstvo voziti ga po gradu. Preko te brzine oseća se da je ovo ipak najslabiji "dCi“.

Bez problema možete da se upustite u duže vožnje, s obzirom da bez napora održava putnu brzinu od 130 km/h. Pri sve mu tome izuzetno malo troši, između 4,5 i 5,0 l/100 km. Međuubrzanja pri velikim brzinama nisu sjajna, pa je potrebno malo strpljenja.

To što menjač ima pet brzina, uopšte nije stvar zastarelosti i uštede. Motor je toliko elastičan da su prenosni odnosi veoma dugi. To znači i mnogo manje baratanja rulicom menjača, što je plus. Sa druge strane, peta je toliko duga da obezbeđuje izuzetno nisku potrošnju. Nama nije bilo dovoljno ni sedam dana da se naviknemo na tako duge brzine.

Iako nije previše sofisticirano, ogibljenje je pravo rešenje za naše puteve. U bržim prolascima kroz krivine auto kontrolisano počinje da proklizava a granica proklizavanja je niža nego kod prosečnih modernih automobila B segmenta. Zauzvrat, vožnja po rupama ne "boli", bilo da su u pitanju kratke uzastopne neravnine, kaldrma ili udarne rupe.

Ko voli dizelaše, želi nov auto i ima ograničen budžet, "dačije" su tema za razmišljanje. Još ako potencijalni kupac nema problem sa imidžom brenda, sigurno će biti nagrađen lojalnošću štedljivog, komfornog i praktičnog automobila.

Autor teksta: Aleksandar Bursać

Motor: zapremina 1461 ccm, snaga 55 kW (75 KS) pri 4000 o/min, maks. obrtni moment 200 Nm pri 1750 o/min, menjač 5 stepeni, manuelni

Dimenzije: 4058/1733/1518 mm, međuos. rastojanje 2589 mm, prtljažnik 320/1200 l, rezervoar 50 l, masa 1033 kg, pneumatici 185/65 R 15

Performanse: maks. brzina 159 km/h, ubrzanje 0-100 km 14,6 s, potrošnja 3,5/3,4/3,7 l/100 km, emisija CO2 90 g/km (Euro 6)

Standard: ABS, ESP, kontrola proklizavanja pogonskih točkova, prednji i bočni vazdušni jastuci, indikator promene brzine, klima uređaj, centralna brava sa daljinskim, el. podizači prednjih prozora, osvetljenje prtljažnika, samozaključavanje u vožnji, radio MP3/CD sa blutut konekcijom i USB/AUX priključkom, komande radija na volanu, maglenke, indikator pritiska u gumama, alu-felne 15 inča, hromirani detalji u unutrašnjosti, el. podesivi retrovizori, putni računar, plavi sigurnosni pojasevi i detalji na sedištima.
Pogledaj vesti o: Dacia Sandero,   Dacia

Nastavak na N1 televizija...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta N1 televizija. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta N1 televizija. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.