Dacia Sandero
Dacia Sandero

Dacia ili Dačia je rumunski proizvođač automobila, trenutno sada deo Renault grupe, koji je osnovan 1968. godine, kada je prva fabrika podignuta u mestu Colibasi.
Njegov prvi model je Dacia 1300 i nekoliko pratećih modela, i zapravo nešto izmenjenih verzija Dacia 1300, kao što su 1310, 1400, i 1410. Ipak automobil nije u potpunosti rumunski pošto je rezultat dogovora sa Renaultom, koji je obezbedio stručnost i alat.

Dacia je rumunski proizvođač automobila u vlasništvu Renaulta. Kada su se odnosi između Dacije i Renaulta pogoršali, rumunski proizvođač je odlučio da 1996. godine lansira prvi model koji je potpuno rumunski. Nova sportska promenjena verzija je dizajnerski mnogo bolje uređena i bolje izgleda od svojih prethodnika.

1999. godine Dacia i Renault su zakopali ratne sekire i pomirili se, tako da su ponovo postali partneri. Dacia je otkrila zamenu za Novu 2000 godine, pod nazivom Supernova. Ovaj model je imao potpuno isti izgled kao i Nova. Međutim proizvodnja Supernove je prekinuta nakon tri godine i uveden je novi model Solenza. Ovaj skroz novi model je bio savršena kopija Supernove. 2004. godine Dacia je izbacila novi model Logan, koji zbog većeg razmaka od podloge, više mesta za prtljag i putnike Logan postaje veliki hit. Sa turbo dizel motorom sa 1,5 16 ventila Logan registruje najvišu prodaju u istoriji kompanije Dacie.

Ubrzo nakon njegovog puštanja dolazi Logan MCV 2008. Ovaj rumunski proizvođač automobila je osnovan 1966. godine, i to u saradnji sa francuskom kompanijom Renault. Proizvodila je nekoliko modela auta od kojih su najpoznatije Reno 12 i Reno 8 i to po francuskoj licenci. Ono što je karakteristično za ovog proizvođača je da je neke tipove auta pravio isključivo za članove Komunističke partije Rumunije. Tako da ko nije bio član nije bilo šanse da kupi auto. Svi modeli Dacia su bili zasnovani na Renault varijantama pa se slobodno može reći da rumuni nisu imali puno posla oko dizajniranja. Tek 1994. godine sa fabričkih traka silazi Dacia Nova koja je proizvod domaćih stručnjaka. Pet godina kasnije Dačiju kupuje Reno koji uvodi novu tehnologiju i poznat dizajn. Počinje sa modelom Solenza, a veći uspeh postižu sa modelom Lugan. Ovaj model uspeva da bude jedan od najprodavanijih modela u centralnoj i istočnoj Evropi i u Rusiji. Od 2012. godine Dačijini modeli koriste Reno tehnologiju i distributivnu mrežu.

Dacia Logan mali porodični auto solidnog dizajna i kvaliteta uspeo je da se brzo probije na evropske puteve. Auto je bio zamišljen kao vozilo za 5000 evra i to za zemlje u razvoju. Ipak dolaskom svetske krize ekonomske ovaj auto se redovno uzima u obzir prilikom kupovine novih ili polovnih auta. 2012. godine stigla je i nova, druga, generacija ovog modela koja je obogaćena novim sistemima i novom pratećom opremom.
Odličan je za vožnje po gradu i šire, a oni koji su to probali govore da je odličan i za putovanja. Dacia Sandero direktna konkurencija Ford Fiesti, Pežou 207, Opel Korsi, i Grande Puntu, iako su mnogi sumnjičavi prema vozilima koja dolaze iz Rumunije ovaj model je stvoren da svakog razuveri. Bolji dizajn, nova tehnologija, i što je najbitnije dobra cena stvari su koje izdvajaju ovaj auto iz konkurencije. Unutrašnjost je prostrana, ima dovoljno mesta za visoke osobe, a u prtljažnik može dosta da stane. Ispod haube su uglavnom benzinski motori od 1,4 i 1,6 litara.

Renault grupa je 1999. godine kupila Daciu s ciljem proizvodnje niskobudžetnih malih automobila za tržište Srednje i Istočne Evrope. 2000. godine je predstavljen model Supernova, poboljšana verzija Nove. Prodaja modela je bila zadovoljavajuća, pa je 2002. godine prodato 53.000 vozila.

Oko 50 posto rumunskog tržišta automobila je držala Dacia. Model Supernova je 2003. godine zamenjen sa modelom Salenza, koji je imao potpunu sređenu unutrašnjost. Solenza je bila konkretan model kojim se Dačia probila na ne samo tržište balkanskih zemalja, već i na deo tržišta zapadne Evrope.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
I Dacia Sandero u floti francuskih‘presretača’

I Dacia Sandero u floti francuskih‘presretača’

Radarski automobili, bilo da ih voze službenici za sprovođenje zakona ili zaposleni privatnih firmi ovlašćenih za ovu misiju, odabrani su (između ostalog) da se inkognito uklope u saobraćaj. Zbog toga su to najčešće čak i jeftiniji modeli automobila. Prema novim informacijama, novi automobili su nedavno dodeljeni ovoj službi da bi se proširio i diverzifikovao vozni park i da bi vozila i radari bili teže uočljivi. Neki modeli koje su do sada koristili samo policajci sada prelaze u ruke...

Izvor: AutoBlog, 27.Sep.2022, 19:25

Detaljnije >>

Dacia ne želi da prisiljava svoje kupce da kupuju (skupu) sofisticiranu tehnologiju

Dacia ne želi da prisiljava svoje kupce da kupuju (skupu) sofisticiranu tehnologiju

Dacia nije među najrenomiranijim markama kada je reč o bezboednosti. Aktuelni Sandero i Logan su na „kreš“ testu Euro NCAP-a dobili samo dve zvezdice. Ocene su još gore kada je reč o Spring elektromobilu i novom Jogger sedmosedu karavanu, budući da su ova dva modela dobila samo po jednu zvezdicu. Da li je šef rumunske kompanije zabrinut zbog ovih rezultata? Nimalo. Jedan od glavnih razloga zašto Dacijini modeli imaju slabe rezultate na „kreš“ testovima je taj što ne poseduju...

Izvor: AutoBlog, 21.Sep.2022, 11:34

Detaljnije >>

Dacia u prvoj polovini 2022. povećala prodaju za 5,9 odsto

Dacia u prvoj polovini 2022. povećala prodaju za 5,9 odsto

Dacia je u prvoj polovini 2022. zabeležila rast globalne prodaje od 5,9% i povećala svoj tržišni udeo na 3,9 % u kontekstu šireg pada industrije. Kako prenosi britanski Autocar, Dacia tvrdi da je to „jedini evropski brend među 20 najvećih brendova na evropskom tržištu putničkih automobila i lakih komercijalnih vozila koji je doživeo rast“. Rumunski brend u vlasništvu Renaulta je prodao 277.785 automobila u prvih šest meseci ove godine. Prodaja hečbeka Dacia Sandero i SUV-a Dacia...

Izvor: AutoBlog, 13.Jul.2022, 12:38

Detaljnije >>

Na prodaju trkačka Dacia sa 220KS

Na prodaju trkačka Dacia sa 220KS

Dacia Logan model je poznat kao skromna limuzina sa četvoro vrata, blisko povezana sa Sandero i Sandero Stepway sa petoro vrata. Međutim, primer na slikama koji je trenutno na listi za prodaju u Rumuniji je sasvim drugačiji, jer je pretvoren u punokrvnu trkačku mašinu. Automobil nudi profesionalni trkač Kosmin Jon, koji ga je podelio u grupi Unikue Cars For Sale na Facebook platformi. Prema listi, tjunirana sportska Dacia predstavlja model iz 2020. godine, tako da je zasnovana na redizajniranoj...

Izvor: AutoBlog, 06.Jul.2022, 00:43

Detaljnije >>

Lista najprodavanijih automobila u Evropi tokom aprila

Lista najprodavanijih automobila u Evropi tokom aprila

Prema podacima koje je objavio Jato Dynamics, prodaja automobila na 27 evropskih tržišta je u aprilu iznosila 821.000 jedinica, što je za 20 odsto manje nego u aprilu prošle godine. Najprodavaniji model u aprilu 2022. je bio Peugeot 208 sa 15.615 plasiranih primeraka, za 15 odsto manje nego u aprilu 2021. Na drugom mestu se našao Volkswagen T-Roc (13.998 primeraka), a na trećem Dacia Sandero (12.913 primeraka)....

Izvor: AutoBlog, 28.Maj.2022, 01:17

Detaljnije >>

Dacia proslavila proizvodnju 10 miliona vozila

Dacia proslavila proizvodnju 10 miliona vozila

Dacia slavi proizvodnju jubilarnih 10 miliona vozila otkako je marka rođena 1968. Slavljenički model je postala nova Dacia Duster Extreme SE u urbano sivoj boji proizvedena u sredu, 20. aprila 2022. u fabrici Mioveni u Rumuniji. Unutar 10 miliona proizvedenih vozila, bilo je: – 2,6 miliona Dacia Sandero i Sandero Stepway, najprodavanije vozilo privatnim kupcima u Evropi od 2017. – 2,1 milion Dacia Duster, najprodavaniji SUV privatnim kupcima u Evropi od 2018. – 1,95 miliona Dacia Logan...

Izvor: AutoBlog, 27.Apr.2022, 23:57

Detaljnije >>