Dacia Sandero
Dacia Sandero

Dacia ili Dačia je rumunski proizvođač automobila, trenutno sada deo Renault grupe, koji je osnovan 1968. godine, kada je prva fabrika podignuta u mestu Colibasi.
Njegov prvi model je Dacia 1300 i nekoliko pratećih modela, i zapravo nešto izmenjenih verzija Dacia 1300, kao što su 1310, 1400, i 1410. Ipak automobil nije u potpunosti rumunski pošto je rezultat dogovora sa Renaultom, koji je obezbedio stručnost i alat.

Dacia je rumunski proizvođač automobila u vlasništvu Renaulta. Kada su se odnosi između Dacije i Renaulta pogoršali, rumunski proizvođač je odlučio da 1996. godine lansira prvi model koji je potpuno rumunski. Nova sportska promenjena verzija je dizajnerski mnogo bolje uređena i bolje izgleda od svojih prethodnika.

1999. godine Dacia i Renault su zakopali ratne sekire i pomirili se, tako da su ponovo postali partneri. Dacia je otkrila zamenu za Novu 2000 godine, pod nazivom Supernova. Ovaj model je imao potpuno isti izgled kao i Nova. Međutim proizvodnja Supernove je prekinuta nakon tri godine i uveden je novi model Solenza. Ovaj skroz novi model je bio savršena kopija Supernove. 2004. godine Dacia je izbacila novi model Logan, koji zbog većeg razmaka od podloge, više mesta za prtljag i putnike Logan postaje veliki hit. Sa turbo dizel motorom sa 1,5 16 ventila Logan registruje najvišu prodaju u istoriji kompanije Dacie.

Ubrzo nakon njegovog puštanja dolazi Logan MCV 2008. Ovaj rumunski proizvođač automobila je osnovan 1966. godine, i to u saradnji sa francuskom kompanijom Renault. Proizvodila je nekoliko modela auta od kojih su najpoznatije Reno 12 i Reno 8 i to po francuskoj licenci. Ono što je karakteristično za ovog proizvođača je da je neke tipove auta pravio isključivo za članove Komunističke partije Rumunije. Tako da ko nije bio član nije bilo šanse da kupi auto. Svi modeli Dacia su bili zasnovani na Renault varijantama pa se slobodno može reći da rumuni nisu imali puno posla oko dizajniranja. Tek 1994. godine sa fabričkih traka silazi Dacia Nova koja je proizvod domaćih stručnjaka. Pet godina kasnije Dačiju kupuje Reno koji uvodi novu tehnologiju i poznat dizajn. Počinje sa modelom Solenza, a veći uspeh postižu sa modelom Lugan. Ovaj model uspeva da bude jedan od najprodavanijih modela u centralnoj i istočnoj Evropi i u Rusiji. Od 2012. godine Dačijini modeli koriste Reno tehnologiju i distributivnu mrežu.

Dacia Logan mali porodični auto solidnog dizajna i kvaliteta uspeo je da se brzo probije na evropske puteve. Auto je bio zamišljen kao vozilo za 5000 evra i to za zemlje u razvoju. Ipak dolaskom svetske krize ekonomske ovaj auto se redovno uzima u obzir prilikom kupovine novih ili polovnih auta. 2012. godine stigla je i nova, druga, generacija ovog modela koja je obogaćena novim sistemima i novom pratećom opremom.
Odličan je za vožnje po gradu i šire, a oni koji su to probali govore da je odličan i za putovanja. Dacia Sandero direktna konkurencija Ford Fiesti, Pežou 207, Opel Korsi, i Grande Puntu, iako su mnogi sumnjičavi prema vozilima koja dolaze iz Rumunije ovaj model je stvoren da svakog razuveri. Bolji dizajn, nova tehnologija, i što je najbitnije dobra cena stvari su koje izdvajaju ovaj auto iz konkurencije. Unutrašnjost je prostrana, ima dovoljno mesta za visoke osobe, a u prtljažnik može dosta da stane. Ispod haube su uglavnom benzinski motori od 1,4 i 1,6 litara.

Renault grupa je 1999. godine kupila Daciu s ciljem proizvodnje niskobudžetnih malih automobila za tržište Srednje i Istočne Evrope. 2000. godine je predstavljen model Supernova, poboljšana verzija Nove. Prodaja modela je bila zadovoljavajuća, pa je 2002. godine prodato 53.000 vozila.

Oko 50 posto rumunskog tržišta automobila je držala Dacia. Model Supernova je 2003. godine zamenjen sa modelom Salenza, koji je imao potpunu sređenu unutrašnjost. Solenza je bila konkretan model kojim se Dačia probila na ne samo tržište balkanskih zemalja, već i na deo tržišta zapadne Evrope.


Stranica: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
10 najprodavanijih automobila u Evropi, Dacia Sandero ostao favorit kupaca

10 najprodavanijih automobila u Evropi, Dacia Sandero ostao favorit kupaca

 Nakon prvih pet meseci 2025. godine, Dacia Sandero je ostao najprodavaniji automobil u Evropi. Međutim, u poređenju s prošlom godinom, njegova prodaja u ovom periodu je smanjena. Renault Clio je bio drugi, a Peugeot 208 treći izbor kupaca. Volkswagen Golf je tek četvrti.Prema novom izveštaju Data Forcea, Dacia Sandero je najprodavaniji automobil u Evropi u prvih pet meseci ove godine. Od početka godine do kraja maja je prodato 108.510 primeraka Sandera. Ovaj broj je ipak 7,8 posto manji...

Izvor: AutoBlog, 24.Jun.2025, 20:10

Detaljnije >>

Ovako će izgledati nova Dacia Sandero Stepway

Ovako će izgledati nova Dacia Sandero Stepway

Render: Auto PlusDacia Sandero i njegova krosover modifikacija Stepway ostaju među najprodavanijim automobilima na evropskom tržištu. Prema rezultatima iz prošle godine, dileri na Starom kontinentu prodali su više 309 hiljada primeraka ovih automobila, što odgovara povećanju od 14,5% u poređenju sa brojkom iz 2023. godine. Ista priča je i 2025. Ali, životni ciklus aktuelne generacije Sandera se bliži kraju i Dacia planira da predstavi potpuno novi model do 2027. godine.Dacijom već nekoliko...

Izvor: AutoBlog, 07.Jun.2025, 11:06

Detaljnije >>

Španska političarka kritikuje vlast: Dacia Sandero košta dvostruko više nego 2018. godine

Španska političarka kritikuje vlast: "Dacia Sandero košta dvostruko više nego 2018. godine"

 Poslanica Ester Munjoz iz Narodne stranke, kritikovala je u španskom Kongresu aktuelnu vlast istakavši činjenicu da je cena najprodavanijeg automobila u Španiji, Dacije Sandero, udvostručena u poslednjih sedam godina, što istim tempom nisu pratile plate.Novi automobili su skuplji nego ikad, a takav talas je zahvatio celu Evropu. Od početka pandemije, cene su nastavile da rastu, što je dovelo do toga da jeftini brend Dacia doživi svoje zlatno doba, piše španski El Pais. To je takođe...

Izvor: AutoBlog, 24.Maj.2025, 19:40

Detaljnije >>

Renault Clio je u aprilu bio najprodavaniji auto u Evropi

Renault Clio je u aprilu bio najprodavaniji auto u Evropi

 Drugi mesec zaredom Dacia Sandero nije najprodavaniji auto u Evropi. Nije ni suviše daleko bio od vrha, ali tamo se u aprilu našao Renault Clio. Rast prodaje električnih vozila evidentan je iz meseca u mesec, a ovoga puta najviše kupaca je privukao Škodin novitet Elroq. Iako su tri prvoplasirana automobila, sva tri iz B segmenta, prošlomesečni skor realizovala s padom prodaje, Clio, Sandero i 208-ica su ipak bili nedostižni za konkurenciju. Ipak, Dacia Sandero je bio najlošiji s...

Izvor: AutoBlog, 24.Maj.2025

Detaljnije >>

Kako pobediti ovu ponudu: Gotovo 480 cm dužine, vrhunska tehnologija i neverovatna cena!?

Kako pobediti ovu ponudu: Gotovo 480 cm dužine, vrhunska tehnologija i neverovatna cena!?

 Muke koje evropski proizvođači automobila preživljavaju na kineskom tržištu nisu slučajne i o njima bi moglo da se piše na mnogo većem prostoru. Ali daćemo vam samo jedan razlog, a to je Xpeng Mona 03. Ovakvoj ponudi teško je parirati i konkurisati. Naime, kineski proizvođač je uspeo da kreira veliki liftback po početnoj ceni koja je na niovu 16.000 evra (malo bolje opremljena Dacia Sandero je otprilike na tom niovu). Za samo sedam meseci prodaje, ovaj automobil je pronašao put do...

Izvor: AutoBlog, 03.Apr.2025, 13:02

Detaljnije >>

Dacia ulazi na Golfov teren

Dacia ulazi na Golfov teren

Sandero dobija većeg brata Rumunski brend je odlično prihvaćen na tržištu i doživljava pravu renesansu. Prodajne brojke su fascinantne (sa 268.000 prodatih primeraka Sandero je prošle godinje bio najprodavaniji novi putnički automobil u Evropi) pa zato Dacia radi na širenju asortimana i popunjavanju segmenata u kojima do sada nisu bili prisutni. Nakon Bigstera u C-SUV segmentu, Dacia će postati novi igrač i u popularnoj Golf klasi.Dacia je konkurentan brend u skoro svim segmentima tamo...

Izvor: AutoBlog, 31.Mar.2025, 07:03

Detaljnije >>

Dacia Sandero i dalje najprodavaniji novi automobil u Evropi

 Ukupno tržište automobila u drugom mesecu 2025. je manje za 3 posto u odnosu na isti mesec prošle godine, te je pad od 2,6 posto iz januarau još malo povećan.Nemačko tržište beleži najveći pad od 6,4 posto, sledi Italija s padom od 6,3 posto, ali u isto vreme Španija beleži rast od 12 posto. Šaroliki su i rezultati pojedinih marki, pri čemu ozbiljne minuse beleže Porsche (-35%), Volvo (-14%) i Toyota (-7,7%) te čak i Škoda (-5,9%). Ipak daleko najveći pad beleži Tesla čija...

Izvor: AutoBlog, 25.Mar.2025, 21:03

Detaljnije >>