Izvor: Blic, 21.Jun.2008, 18:37 (ažurirano 02.Apr.2020.)
U Nemačkoj ni fudbal nije povećao prodaju piva
Nemci, koji u svetu važe za velike pivopije, sve manje piju to piće, pa čak i evropsko fudbalsko prvenstvo, za razliku od ranijih godina, nije povećalo prodaju, a istovremeno nemački proizvođači imaju gotovo zanemarljiv udeo na svetskom tržištu.
Nemački pivari se vajkaju s razlogom, jer podaci pokazuju da je pre 30 godina svaki Nemac, u proseku, pio 140 litara >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << piva godišnje, a danas samo 111 litara.
Ulrih Kalmajer, menadžer jedne od najvećih nemačkih pivara "Radeberger", kaže da bi razloge trebalo tražiti u poskupljenju piva, a u poslednje vreme i zabrani pušenja u gostionicama, preneo je radio Dojče vele.
"Normalno prodajemo 50.000 hektolitara na dan, a u vreme Svetskog fudbalskog prvenstva, pre dve godine, prodavali smo 75.000, odnosno 50 posto više. Međutim, sadašnje Evropsko prvenstvo nema nikakvog uticaja na prodaju i mislim da je to posledica zabrane pušenja", rekao je Kalmajer.
Međutim, najveći problem je neprestani rast cena sirovina i energije, a te izdatke pivari ne mogu tek tako da prebace na kupce.
"Podigli smo cene, ali time nismo pokrili povećane troškove proizvodnje. Moraćemo zato da pribegnemo novim racionalizacijama, a onda ćemo razmisliti i o novom poskupljenju, ne ove, ali iduće godine", kazao je Kalmajer.
Interesantno je da nemačke pivare nisu konkurentne na svetskom tržištu i da nemaju gotovo nikakvu ulogu. Marki piva ima na hiljade, a polovina ukupne proizvodnje piva je u rukama nekoliko koncerna.
Tu je i belgijsko-brazilski koncern "Inbev", koji je spreman da plati 46 milijardi dolara za preuzimanje američke pivarske grupe Anhojzer-Buš, čije su kultne marke u SAD - Badvajzer i Bad lajt - istovremeno dva najprodavanija piva u svetu.
Samo u Evropi, te dve grupacije koje bi da se integrišu, nude 200 vrsta piva.
Kalmajer je naveo poražavajući podatak da, iako je "Radeberger grupa" najveća u Nemačkoj, njeno učešće na svetskom tržištu piva iznosi samo jedan procenat.
Ukoliko pivare žele da povećaju proizvodnju, moraju da se okrenu istočnoj Evropi, Aziji i Latinskoj Americi, jer tamo raste žeđ za pivom. Najveće tržište piva je kinesko, a slede SAD, Rusija i Brazil, pa tek onda Nemačka.
U Nemačkoj ni fudbal nije povećao prodaju piva
Izvor: Kurir, 21.Jun.2008
BERLIN, 21. juna (Tanjug) - Nemci, koji u svetu važe za velike pivopije, sve manje piju to piće, pa čak i evropsko fudbalsko prvenstvo, za razliku od ranijih godina, nije povećalo prodaju piva, dok nemački proizvođači imaju gotovo zanemarljiv udeo na svetskom tržištu. Nemački pivari se vajkaju...