Red Bul ima tajno oružje – evo zbog čega su najbrži

Izvor: B92, 12.Maj.2023, 10:00

Red Bul ima tajno oružje – evo zbog čega su najbrži

Red Bul je ove sezone pokazao da je najbolji tim u Formuli 1 na svakoj trci u sezoni.

Na prvih pet trka u sezoni je ekipa Red Bula pobedila na svih pet, a na četiri je na podijumu bio isti sastav: Maks Ferstapen, Serhio Peres i Fernando Alonso.

Red Bulov sistem smanjenja otpora vazduha (deo na zadnjem krilu koji se otvara na pravcu, pa bolidi imaju veću brzinu) je ove godine na neverovatno visokom nivou.

Ferari trenutno pokušava da iskopira taj sistem, a >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << radi se o Red Bulovom tajnom oružju koje nekako nije dobilo dovoljno pažnje u javosti, pogotovo kada se pogleda koliko uticaja na DRS ima filozofija aerodinamike. Krucijano je odrediti interakciju između difjuzera i aktivacije DRS sistema jer su timovi poput Ferarija tek sada saznali nešto što Red Bul odavno zna da difuzor "staje" pri maksimalnoj brzini u ravnoj liniji kretanja, sa pragom aktiviranja koji varira u zavisnosti od aerodinamičke konfiguracije bolida – pa može biti visoka, srednja ili niska sila potiska.

Prag je obrnuto proporcionalan potisnoj sili koju generiše usvojena konfiguracija. U suštini, prag se kreće od približno 230 km/h sa konfiguracijom maksimalnog opterećenja do oko 260 km/h sa konfiguracijom malog opterećenja. Međutim, čini se da je još jedan značajan faktor profil kanala difuzora, posebno njihov presek.

U poslednje vreme se mogu čuti brojne glasine: lukovičasti oblik centralnog dela difuzora pokazao se posebno efikasnim. Nije iznenađujuće što je Ferari u Majamiju predstavio centralni difuzor sa sijalicama.

Ovakav raspored povećava nagib centralnog dela, što zauzvrat povećava ekspanzioni deo difuzora. Shodno tome, efikasno smanjuje pritisak nizvodnog protoka vazduha.

Kada je DRS aktiviran, rezultirajuće povećanje brzine primenjuje vektorsku silu okomitu na elastične elemente zadnjeg vešanja. Ova kompresija približava zadnji deo poda automobila tlu.

Smanjenjem rastojanja između poda i tla iznad minimalnog praga, oblik difuzora značajno smanjuje pritisak ubrzanog protoka vazduha. Shodno tome, ovo rezultira drastičnim smanjenjem generisanog opterećenja i pratećeg otpora.

Na kraju, možemo da rezimiramo da ovo dovodi do kombinovanog efekta smanjenog otpora na kretanje napred iu gornjem iu donjem delu automobila – podvig koji ranije nije postignut u drugim jednosedima.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.