Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 22.Jan.2021, 12:53

Francuzi i Kinezi od danas zajednički partneri Srbije na metrou

Francuzi i Kinezi od danas zajednički partneri Srbije na metrou

Ministar finansija Siniša Mali potpisao je danas zajednički memorandum o izgradnji beogradskog metroa između Vlade Srbije, grada Beograda, kineske kompanije "Power C hina" i francuskih kompanija Alstom i Ežis Rejl.

Prisustvovali su ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, zamenik gradonačelnika Goran Vesić, ambasador Kine u Srbiji Čen Bo i ambasador Francuske u Srbiji Žan Luj- Falkoni.

Prva linija beogradskog metroa bi trebalo >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << da ide od Makiškog polja preko Beograda na vodi, centra grada i Karaburme do Mirijeva.

Druga linija će ići od Mirijeva do Novog Beograda i Zemuna.

Projekat metroa jedan je od najvažnijih infrastrukturnih projekata za 2021. godinu.

Krajem prošle godine je ratifikovan međudržavni Sporazum o realizaciji infrastrukturnih projekata sa Francuskom, koji je potpisan 26. novembra 2020. godine.

Vrednost sporazuma je 581 milion evra, od kojih je 127 miliona evra namenjeno unapređenju efikasnosti elektrodistributivne mreže, dok će 454 biti uloženo u izgradnju prve linije metroa.

Ministarstvo građevinarstva je ranije najavilo da bi prva linija metroa u Beogradu, od Makiškog polja do Mirijeva, mogla bi da bude gotova za tri godine od početka radova.

Mali:Krajem godine počinje izgradnja prve linije BG metroa

Ministar finansija Siniša Mali najavio je danas da će krajem godine početi izgradnja prve linije beogradskog metroa od Železnika do Mirijeva.

Mali je rekao da su tim sporazumom definisana prava francuskih i kineskih kompanija koje će raditi na izgradnji metroa.

Kaže da će Francuzi raditi na elektromašinskog delu, dok će Kinezi izvoditi građevinske radove.

Mali je naglasio da konačno počinje da se ostvaruje višedecenijski san i da će krajem godine početi izgradnja depoa na Makšikom polju čime kreće gradnja prve linije od Železnika do Mirijeva u dužini od 21,3 km, sa 21 stanicom.

Dodao je da će druga linija ići od Mirijeva do Zemuna u dužini od 19,2 km i da će imati 20 stanica, kao i da se radi na koncepciji treće linije koja će povezati sa BG vozom delove koje neće pokriti prve dve linije.

Mali je podsetio da je krajem prošle godine sa francuskom vladom potpisan sporazum o obezbeđivanju 454 miliona evra za gradnju prve linije metroa.

"Danas je veliki dan, sporazum koji sam potpisao sa predstavnicima francuskih i kineskih kompanija je veliki i važan korak", naveo je Mali i istakao da smo još jedna korak bliže ostvarenju tog višedecenijskog sna.

Dodao je da se vode pregovori i sa institucijama koje treba da obezbede finansijski deo za deo projekta koji će raditi Kinezi.

"Sada se uklapa u mozaik izgradnje beogradskog metroa", naglasio je Mali.

Podseća da su do sada rađene studije, veliki deo istraživanja, da je usvojen plan detaljne regulacije Makiškog polja i da se sada radi plan šinskih polja u Beogradu.

Tom prilikom je u Palati Srbija predstavljena mašina, tzv. krtica duga 100 metara koja će već ove godine početi da gradi metro.

Mali je dodao da je potrebno 13 meseci da se sklopi, kao i da je ostalo još tri meseca da ta mašina bude završena.

"Hvala predsedniku Vučiću na poverenju da se bavimo ovim projektom i da počnemo da ga sprovodimo krajem godine. Ovo je istorijski projekat za sve nas", naglasio je Mali.

Momirović: Metro je kruna naših investicija

Izgradnja metroa u Beogradu je najkompleksniji projekat na Balkanu i krajem godine ćemo krenuti u njegovu izgradnju, rekao je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović.

Nakon potpisivanja Memoranduma o saradnji Vlade Srbije, Grada Beograda, francuske i kineske kompanije na izgradnji metroa, Momirović je kazao da je jako ponosan što će srpska prestonica konačno dobiti metro.

Istakao je da je izgradnja metroa jako teška, te da je to razlog zašto se o njegovoj izgradnji toliko dugo priča.

Momirović kaže da je sadašnja vlast preuzela tu obavezu da završi metro u što kraćem roku.

Metro će, kaže Momirović, promeniti percepciju Beograda, biće bolje povezan sa dve linije, kasnije i sa trećom, ali i sa BG Vozom.

Momirović dodaje da će metro učiniti da Beograd postane čistiji grad, jer će mnogi koji žive po obodima grada ostavljati svoje automobile i metroom dolaziti u centar grada.

Ističe da osim metroa, u Srbiji se sprovodi još nekoliko važnih projekata, a to je građenje šest auto-puteva, izgradnja brze železničke pruge, povezivanje sa regionom, postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda...

Momirović kaže da će Srbija nakon svih tih projekata postati pravi lider na Balkanu.

"Metro je samo kruna naših investicija", zaključio je Momirović.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora

 Povezane vesti
Kinezi i Francuzi zajedno grade metro u Beogradu

Kinezi i Francuzi zajedno grade metro u Beogradu

Izvor: Radio Slobodna Evropa, 22.Jan.2021

"Danas je veliki dan za sve nas jer smo korak bliže realizaciji višedecenijskog sna", izjavio je ministar finansija u Vladi Srbije Siniša Mali nakon što je 22. januara sa predstavnicima francuskih i kineskih kompanija potpisao Memorandum o razumevanju o izgradnji beogradskog metroa. U izgradnji...

Nastavak na Radio Slobodna Evropa...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.