Džordan od bakalnica brani svoj lik i delo

Izvor: Politika, 13.Avg.2015, 22:02   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Džordan od bakalnica brani svoj lik i delo

U sporu koji traje još od 2009. najbolji košarkaš svih vremena zbog nedozvoljenog korišćenja njegovog imena na reklamama za meso traži odštetu od 9.000.000 evra

Pravni spor između Majkla Džordana i malog lanca prodavnica mesa i mesnih prerađevina započet još 2009. godine ovih dana se razrešava.

Pre šest godina advokatski tim najboljeg košarkaša svih vremena tužio je bakalnice zato što su u reklamiranju svojih proizvoda koristili Džordanov lik bez odobrenja.
>> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << />
Sporne e-pe-pe poruke objavljene su u specijalnom izdanju lista „Sports ilustrejtid”, a u tužbama su kao glavni prekršaji navedeni „lažno reklamiranje, prevara kupaca i nedozvoljena konkurencija”.

Reč je o sledećem: na dnu strane na kojoj je bila velika slika najpriznatijeg umetnika pod obručima nalazio se i kupon od dva dolara (oko 1,8 evra po jučerašnjem kursu), namenjen budućim kupcima bifteka sa tekstom: „Secite iznad…”

Džordan je još 2012. pobedio u civilnom sporu. Federalni sud savezne države Ilinois tada je doneo odluku da je firma „Sejfvejv” prekršila pravila oglašavanja.

U karijeri prebogatoj trofejima „gospodar vazduha” (jedan od globalno prepoznatljivih nadimaka) krvavim radom izborio se za mesto u istoriji basketa. Košarka mu je omogućila da bude vodeća marketinška ikona planete, a njegov belo-crno-crveni model „Er Džordan 1” uneo je revoluciju i u NBA i u svet proizvođača patika. Danas ovaj pogon čini skoro deset odsto ukupnog „Najkijevog” prihoda i pokriva 14,8 odsto tržišta SAD.

To je bio početak stvaranja finansijske imperije, na koju su se posle logično „kačili” i ostali veliki igrači iz sveta biznisa: „Koka-Kola”, „Getorejd”, „Mekdonalds”, „Vajtis”, „Ševrolet”, „Hejs”... otimali su se o njegovu naklonost ne žaleći sedmocifrene iznose za reklamiranje svojih proizvoda. Uostalom, Džordan je čak 49 puta, najviše od svih sportista ikada, bio na naslovnoj strani baš „Sports ilustrejtida“.

Od košarke i svega ostalog zaradio je više od milijardu evra. Konačno ostvario svoj san 2010. kupivši za 202.000.000 evra (plus dug od 110.000.000) NBA ligaša Šarlot od Roberta Džonsona, prvog crnog vlasnika neke ekipe u Americi.

Okružen prvoklasnim poslovnim savetnicima, ali i sa izraženim tržišnim instinktom, Džordan je i vešto plivao u vodama krupnog kapitala i još bolje čuvao svoj skupo unovčen lik i delo.

U odbrani „Najkijevog” zaštitnog znaka je išao toliko daleko da je na pobedničkom postolju na Olimpijskim igrama 1992. u Barseloni američkom zastavom prekrio trenerku, da se na njoj ne bi video logo „Riboka”.

Juče je njegov advokat na suđenju u Čikagu kazao da je od 2000. do 2012. najveći svetski proizvođač sportske opreme u Džordanov zaštitni znak uložio 432.000.000 evra.

Od bakalnica se zato traži 9.000.000 evra, dok suprotna strana govori da je spremna da ponudi kao odštetu između 4.500 i 90.000 evra.

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.