Auto vredi 5.000 EUR, za popravku tražili 3.000

Izvor: B92, 27.Okt.2017, 11:45   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Auto vredi 5.000 EUR, za popravku tražili 3.000

Beograd -- Popravka kola u Srbiji mnogim vlasnicima, našeg inače veoma vremešnog voznog parka (procene idu od prosečnih 15 do 17 godina), često zadaju mnogo glavobolja.

Popravka u ovlašćenim servisima za mnoge je, baš kao i nabavka novog vozila, "misaona imenica", jer su razlike u ceni izuzetno visoke.

Tako je naš čitalac Žika V. iz Višnjice za svoj automobil iz 2006. godine dobio "ponudu" u ovlašćenom servisu za popravku od vrtoglavih 3.000 evra, iako je >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << vrednost tog automobila na tržištu oko 5.000-6.000 evra, pišu Večernje novosti.

Naravno, potražio je drugi, neovlašćeni servis i automobil doveo u vozno stanje za nešto manje od hiljadu evra.

“Cena održavanja vozila u ovlašćenom servisu se određuje na osnovu cene delova i radnog sata majstora. Iako je cena sata rada u ovlašćenim servisima po pravilu nešto veća drastična razlika ne nastaje tu”, objašnjava Milan Stojanović iz jednog poznatog beogradskog auto-servisa.

On, kaže da je razlika u ceni delova ogromna.

“Jasno je da cena originalnih delova varira veoma malo.Čak je vrlo verovatno da ovlašćeni servis ima jeftiniji originalni deo od neovlašćenog. Ali onda vam, baš kao što i mi radimo u našem servisu, majstor ponudi alternative”.

To u praksi znači da vam mehaničar ponudi ugradnju polovnog ili repariranog dela. A njihova cena je znatno niža. Naravno, i vek trajanja, a i pouzdanost je znatno manja.

U udruženjima potrošača kažu da nema nikakvih problema da servisi ponude ugradnju takvih delova. Bitno je samo da vlasnik zna koji deo će mu majstor "upakovati" u automobil. U protivnom, vlasnik vozila ima pravo da zatraži zaštitu od nadležnih državnih službi.

Veliki problem je i ugradnja kopija koje se prodaju kao originalni delovi.

“Ako je razlika u ceni velika, to je razlog da se posumnja u "original". Ljude treba razumeti, besparica je, svako bi voleo da vozi nov automobil i zato se snalazi kako ko ume”, objašnjava sagovornik.

Ipak, ugradnja nekog dela neodgovarajućeg kvaliteta može da izazove i ozbiljniji kvar automobila? “Tada se ispostavi da je skuplja dara od mere i da je bilo mudrije platiti originalni deo. Zato, najčešće, usledi savet majstora "teraj to na pijacu"...”

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.