Srbija

Petak, 27.10.2017.

11:37

Auto vredi 5.000 EUR, za popravku tražili 3.000

Popravka kola u Srbiji mnogim vlasnicima, našeg inače veoma vremešnog voznog parka (procene idu od prosečnih 15 do 17 godina), često zadaju mnogo glavobolja.

Izvor: Večernje novosti

Auto vredi 5.000 EUR, za popravku tražili 3.000
Foto: Thinkstock

Popravka u ovlašćenim servisima za mnoge je, baš kao i nabavka novog vozila, "misaona imenica", jer su razlike u ceni izuzetno visoke.

Tako je naš čitalac Žika V. iz Višnjice za svoj automobil iz 2006. godine dobio "ponudu" u ovlašćenom servisu za popravku od vrtoglavih 3.000 evra, iako je vrednost tog automobila na tržištu oko 5.000-6.000 evra, pišu Večernje novosti.

Naravno, potražio je drugi, neovlašćeni servis i automobil doveo u vozno stanje za nešto manje od hiljadu evra.

“Cena održavanja vozila u ovlašćenom servisu se određuje na osnovu cene delova i radnog sata majstora. Iako je cena sata rada u ovlašćenim servisima po pravilu nešto veća, drastična razlika ne nastaje tu”, objašnjava Milan Stojanović iz jednog poznatog beogradskog auto-servisa.

On kaže da je razlika u ceni delova ogromna.

“Jasno je da cena originalnih delova varira veoma malo.Čak je vrlo verovatno da ovlašćeni servis ima jeftiniji originalni deo od neovlašćenog. Ali onda vam, baš kao što i mi radimo u našem servisu, majstor ponudi alternative.”

To u praksi znači da vam mehaničar ponudi ugradnju polovnog ili repariranog dela. A njihova cena je znatno niža. Naravno, i vek trajanja, a i pouzdanost je znatno manja.

U udruženjima potrošača kažu da nema nikakvih problema da servisi ponude ugradnju takvih delova. Bitno je samo da vlasnik zna koji deo će mu majstor "upakovati" u automobil. U protivnom, vlasnik vozila ima pravo da zatraži zaštitu od nadležnih državnih službi.

Veliki problem je i ugradnja kopija koje se prodaju kao originalni delovi.

“Ako je razlika u ceni velika, to je razlog da se posumnja u original. Ljude treba razumeti, besparica je, svako bi voleo da vozi nov automobil i zato se snalazi kako ko ume”, objašnjava sagovornik.

Ipak, ugradnja nekog dela neodgovarajućeg kvaliteta može da izazove i ozbiljniji kvar automobila?

“Tada se ispostavi da je skuplja dara od mere i da je bilo mudrije platiti originalni deo. Zato, najčešće, usledi savet majstora "teraj to na pijacu"...”

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.

62 Komentari

Možda vas zanima

Svet

"Upozoravam vas – nastaće kolaps"

Američka ministarka finansija Dženet Jelen upozorava bankare i tehnološke rukovodice da korišćenje veštačke inteligencije (AI) u oblasti finansija pored nespornih koristi donosi i značane rizike, navodi se u pripremljenim komentarima.

17:44

5.6.2024.

1 d

Podeli: