Amerikanci traže još para od Merkelove

Izvor: Blic, 29.Maj.2009, 06:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Amerikanci traže još para od Merkelove

Jedanaestočasovni pregovori o sudbini nemačkog auto-giganta „Opel”, evropskog ogranka američkog „Dženeral motorsa” (GM) kojem preti bankrotstvo, završili su se juče ujutro bez rezultata, jer su američki partneri naljutili predstavnike nemačke vlade zahtevajući u poslednjem času dodatno finansiranje od 300 miliona evra. Berlin je već izrazio spremnost da kreditira novog vlasnika „Opela” sa 1,5 milijardi evra, u želji da spase tu kompaniju i >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << desetine hiljada radnih mesta u Nemačkoj, ali američkim pregovaračima to očigledno nije bilo dovoljno.

Kancelarka i njeni saradnici iznenađeni nezajažljivošću kolega iz SAD

Na sastanku kod Angele Merkel, nemačke kancelarke, koji je trajao preko 11 sati uz preko 100 predstavnika zainteresovanih strana, pregovori su zapali u ćorsokak, a krivac je, po oceni nemačkih medija, američka centrala „Dženeral motorsa” i ministarstvo finansija SAD, čiji su pripadnici telefonski pratili sastanak. Ključna runda pregovora počela je u 22.05 časova i trajala do 4.30 ujutro, kada su učesnici izašli pred novinare praznih ruku. Bio je to pravi teatar apsurda, zaključuje nemački list „Velt”. Jedini rezultat sastanka je odluka nemačke vlade da izdvoji dva ponuđača sa kojima će nastaviti pregovore - italijanski „Fijat” i kanadsku „Magnu”.

„Neprijatno nas je iznenadilo kada je u osam naveče iznet novi zahtev. Smatramo to skandaloznim”, rekao je Per Štajnbrik, nemački ministar finansija. Uz istu ocenu zahteva Amerikanaca, Karl-Teodor cu Gutenberg, nemački ministar privrede, kritikovao je i angažovanje američkog ministarstva finansija, koje je nazvao „blago rečeno - marginalnim”.

Pregovorima su prisustvovali i predstavnici tri glavna ponuđača za preuzimanje „Opela”, koji su dobili po petnaest minuta da izlože svoju ponudu: Serđo Markjone ispred italijanskog „Fijata”, Frenk Stronah, predstavnik kanadsko-austrijske „Magne”, kao i predstavnici američke investicione kompanije „Riplvud”, koja se na kraju povukla.

Nemačka vlada sada očekuje dodatne informacije iz SAD do petka. Ali otežavajuća okolnost je cajtnot u kojem se nalazi „Dženeral motors”, budući mu je američka vlada dala rok do 1. juna da se reorganizuje ili mu preti bankrot. Pri tom, ključni deo te reorganizacije je prodaja evropskog ogranka, za koji su zainteresovani „Fijat” i „Magna”. Na „Dženeral motorsu” je da odluči kome će da proda svoj evropski imetak, ali se nemačka vlada smatra veoma uticajnom u tom procesu zbog spremnosti da ponudi finansijsku pomoć. Vlada kancelarke Angele Merkel želi da u situaciji kada zbog ekonomske krize sve više ljudi ostaje bez posla sačuva oko 25.000 radnih mesta, koliko je zaposleno u fabrikama „Dženeral motorsa” u Nemačkoj, što dobija posebnu dimenziju u izbornoj godini. Zato je, kako tvrde izvori bliski pregovorima, Berlin sve skloniji „Magni”, čiji plan predviđa manji obim otpuštanja nego „Fijatov”. Ministri trgovine i privrede EU danas će raspravljati o budućnosti „Opela”.

Šef „Poršea” najplaćeniji

Vendelin Videking, šef nemačkog auto-koncerna „Porše”, zaradio je prošle godine 77,4 miliona evra, više nego bilo koji drugi menadžer u Evropi. Prema istraživanju „Menadžer magazina”, na drugom mestu, sa 13,6 miliona evra je Danijel Vasela, direktor farmaceutskog koncerna „Novartis”, a na trećem Alfredo Abad, šef španske Banko Santander, koji je prošle godine zaradio 12,7 miliona evra.

Dve ponude u finišu

„Fijat”


Italijanska ko­­mpanija nudi ambiciozni pl­­an da „Opel” i druge evropske ogranke GM pretvori u transatlantsku auto-imperiju, koja bi uključila i američki „Krajlser”. Ali „Fijat” planira otpuštanje 10.000 zaposlenih u fabrikama u Evropi i mogao bi da zatvori jednu o četiri fabrike „Opela” u Nem­ačkoj.

„Magna”

Kanadsko-au­s­t­rijska gru­pa planira otp­uš­tanje 2.500 lj­udi u Nemačkoj i obećava injekciju od 500 do 700 miliona evra u „Opel”. Deset odsto bilo bi u vlasništvu zaposlenih „Op­ela”, GM bi zadržao 35 odsto. Ponuda je u vezi sa ruskom državnom „Sbe­rbankom” i kompanijom GAZ, čiji je vlasnik ruski oligarh Oleg Deripaska.

Nastavak na Blic...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Nema rješenja za prodaju Opela

Izvor: Capital.ba, 29.Maj.2009

BERLIN,  Maratonski pregovori o sudbini njemačkog proizvođača automobila 'Opel', koji se nalazi u teškoj krizi, kao i njegov američki vlasnik 'General Motors', prekinuti su juče ujutro u Berlinu bez rješenja.   Na osmočasovnom sastanku su pored predstavnika 'Opela' i 'General Motorsa' učestvovali...

Nastavak na Capital.ba...

GM i Magna blizu sporazuma za Opel

Izvor: AutoBlog, 29.Maj.2009

Kompanije Magna i Dženeral motors (GM) su blizu sporazuma koji će omogućiti nemačkoj filijali GM-a Opelu da koristi 1,5 milijardi evra pomoći nemačke vlade i izbegne rizik od finansijskog sloma, preneo je danas Fajnenšel tajms. Kako je tom britanskom dnevniku kazao izvor blizak pregovorima, kanadski proizvođač...

Nastavak na AutoBlog...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.