»Opel« predstavio novi automatizovani manuelni mjenjač

Izvor: Nezavisne Novine, 27.Maj.2015, 18:30   (ažurirano 02.Apr.2020.)

»Opel« predstavio novi automatizovani manuelni mjenjač

Na sajmu automobila u Istanbulu "Opel" je izložio model adam sa novom generacijom automatizovane manuelne transmisije - Easytronic 3.0.

Petostepeni Easytronic 3.0 pruža prednosti u vidu komfora karakterističnog za automatske mjenjače i efikasnosti svojstvene za manuelne jedinice.

Zahvaljujući kompaktnom dizajnu, Easytronic 3.0 je takođe lakši u odnosu na konvencionalne automatske mjenjače.

Easytronic 3.0 je automatizovana manuelna mjenjačka kutija, >> Pročitaj celu vest na sajtu Nezavisne Novine << što znači da je bazirana na manuelnoj transmisiji sa malim unutrašnjim trenjem, optimizovana za manje motore.

U automatskom režimu rada, elektrohidraulični aktivator preuzima operacije odvajanja kvačila i promjene stepena prenosa.

Elektronika transmisije automatski bira stepen prenosa koji pruža najnižu potrošnju u odnosu na uslove vožnje, omogućavajući na taj način ekonomičniju eksploataciju. Hidraulika i elektrohidraulični aktivatori obezbjeđuju idealne i brze promjene stepena prenosa.

Ovo takođe važi i u slučaju kada vozač manuelnim putem mijenja brzine u poluautomatskom režimu, gurajući ili povlačeći ručicu mjenjača.

U kombinaciji sa Start/Stop tehnologijom, automatizovana manuelna transmisija redukuje potrošnju goriva još više, posebno prilikom gradske vožnje.

Opel tvrdi da Easytronic 3.0, u kombinaciji sa 1.4 litarskim atmosferskim motorom od 64 kW/87 KS u kombinovanom ciklusu eksploatacije doprinosi smanjenju potrošnje goriva do 0,4 l na 100 pređenih kilometara, u poređenju sa konvencionalnim manuelnim mjenjačem.

Ovo je ekvivalentno smanjenju emisije CO2 od 10 grama po pređenom kilometru.

U ovoj postavci, adam 1.4 ecoFLEX sa Start/Stop sistemom, troši 4,7 l benzina na 100 kilometara i emituje 109 g CO2 po pređenom kilometru, što znači da je u Njemačkoj ekološkoj klasifikaciji ovaj model iz klase C prešao u klasu B.

Za potrebe novog mjenjača, "Opelovi" inženjeri su razvili specijalan komplet zupčanika za automatizovanu transmisiju.

Širok raspon prenosnih odnosa petostepenog mjenjača, primjenjen na novorazvijeni komplet zupčanika, redukuje visinu radnih obrtaja motora, što se posebno odnosi na vožnju na autoputu, čime se takođe smanjuje i nivo buke.

Pored toga, Easytronic 3.0 nudi i poseban režim takozvanog "sporog kretanja", sličan onom kod automatskih mjenjača, pogodnog za manevre pri niskim brzinama.

Novi mjenjač je već dostupan kao opcija u Njemačkoj, uz doplatu od 600 evra u odnosu na verziju sa konvencionalnim petostepenim manuelnim mjenjačem, piše B92.

Nastavak na Nezavisne Novine...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Nezavisne Novine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Nezavisne Novine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.