
Izvor: B92, 28.Jul.2008, 18:37 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Tojota smanjila procenu prodaje
Tokio -- Japanska Tojota je saopštila da je smanjila cilj ukupne prodaje automobila utvrđen za 2008. za 350 hiljada, na 9,5 miliona kola.
U 2007. Tojota je prodala 9,37 miliona vozila u svetu
Tojota je u prvom polugodištu uspela prvi put da nadmaši prodaju američkog "Dženeral motorsa" u svetu, kada su isporuke japanske kompanije >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << porasle 2,2 odsto, na 4,8 miliona vozila.
Uprkos velikom dobitku na tržištima u razvoju, kao što je Kina, Tojota se bori da nadomesti posledice usporene globalne potražnje zbog skoka cene goriva i američke krize hipotekarnih kredita.
Prodaja velikih dostavnih vozila i sportsko-terenskih kola posebno je ugrožena u Americi, koja sa oko 40 procenta učestvuje u ukupnom profitu Tojote.
Loša očekivanja na glavnim tržištima su prinudila Tojotu da izmeni planove proizvodnje i da se usmeri na popularne modele, kao što je ultra efikasni potrošač goriva, hibridni „prijus".
Uprava kompanije nedavno je odlučila da proizvodi "prijus" u fabrici koja će se podići u Misisipiju, umesto sportsko-terenskog vozila "hajlander", kako je to bilo prvobitno planirano.
Rekordna cena goriva takođe je uticala i na japanske kupce, zbog čega je Tojota umanjila cilj domaće prodaje na 2,23 miliona, sa 2,26 miliona komada prodatih minule godine. U 2007. Tojota je prodala 9,37 miliona vozila u svetu, šest odsto više nego godinu pre.