BMW Serije 7, kako se pisala istorija

Izvor: Autoportal.rs, 04.Sep.2015, 18:09   (ažurirano 02.Apr.2020.)

BMW "Serije 7", kako se pisala istorija

Sve do 1960-ih Bavarski proizvođač bio je kompanija koja je proizvodila male automobile, neki od njih u sportkim verzijama, ali dugo nisu imali pravu, veliku limuzinu sa četvoro vrata. A onda je došla "Serija 7" i zauvek promenila svet automobila.

Istorija BMW-a veoma je bogata i puna priča, uglavnom uspešnih, a mi ćemo se ovoga puta osvrnuti na, sada već legendarnu, "Seriju 7". Godina je bila 1968. pojavila se "Serija 6" sa kodnom oznakom "E3". Tako >> Pročitaj celu vest na sajtu Autoportal.rs << je bilo sve do 1977. kada je došlo do podele na "Seriju 5" i "Seriju 7".

BMW "E23" (1977-1987)

Prvi primerak iz ove serije bio je veći od "E3" limuzine ali je motor nasledio od starijeg brata. U ponudi su bile verzije sa motorima zapremine od 2.5 do 3.4 litara. Na ovom modelu prvi put je ugrađen ABS kočioni sistem koji je do kraja proizvodnje ove verzije posao deo standardne opreme. Punih deset godina bio je u proizvodnji a najpopularnija je bila "745i" verzija.

BMW "E32" (1987-1995)

Ovaj model je dobar deo tehnologije pozajmio od jednog modela iz "Serije 5", konkretno modela "E28" ali se zato otišlo korak dalje po pitanju luksuza. U odnosu na prethodnu verziju ovaj model je bio duži i viši. Među popularnijim bila je "750iL" verzija sa V12 agregatom i 300 konjskih snaga.

BMW "E38" (1995-2001)

Kod treće generacije po prvi put se pojavio jedan dizel agregat u ponudi.  U pitanju je bio V8 agregat zapremine 3.8 litara sa 240 konjskih snaga. Ovo je do sada najprodavaniji model "Serije 7" koji je do tada već dobio jaku konkurenciju u vidu Audija "A8".

BMW "E65" (2001-2008)

Nakon ogromnog uspeha prethodne generacije ljudi iz BMW-a bili su pred teškim zadatkom da naprave još bolji automobil. Odlučili su se za onu "čuvam se promene putem promene" i značajno izmenili izgled "E65" modela. Neki su ga kritikovali, drugi hvalili, pa je zato "osveženje" iz 2005. vratilo nešto starog izgleda. Kod ove generacije predstavljen je "iDrive" informatički sistem.

BMW "F01/F02" (2008 - 2015)

Ova generacije može se okarakterisati kao evolucija a ne revolucija u odnosu na ranije modele. Verzija "730i" imala je agregat zapremine 3.0 litara koji daje 254 konjske snage. Predstavljen je "xDrive" sistem pogona na svim točkovima koji je ipak došao kasnije u odnosu na Audi "Quattro" i Mercedes "4Matic" sisteme.

Nastavak na Autoportal.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Autoportal.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Autoportal.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.