Vrelina odlučuje u Bahreinu

Izvor: RTS, 20.Apr.2012, 21:15   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Vrelina odlučuje u Bahreinu

Fantastičan početak sezone sa tri različita pobednika iz tri različita tima je logična posledica drugačijih klimatsko-taktičkih uslova na prve tri trke šampionata. Posle ulične trke u Melburnu, monsuna u Maleziji i prohladnog Šangaja, za vikend dobijamo novu varijabilu – užareno pustinjsko sunce Bahreina.

To znači samo jedno - vreme je za odgovore. Trkanje u toplim krajevima, na suncu i vrelom asfaltu je ono kako zamišljamo Formulu 1, i u ostrvskoj Kraljevini ćemo >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << napokon imati prilike da vidimo ko koliko vredi u klasi 2012.

Mudrost sa početka sezone glasi da bi više temperature trebalo da odgovaraju Meklarenu, Red Bulu i Lotusu, dok u suprotnim uslovima svoje šanse imaju i Mercedes i Ferari. Ali da li je zaista tako?

Prva nepoznanica je ekipa Mercedesa. Pobeda Nika Rozberga na prošloj trci u Kini predstavlja prekretnicu za nemački tim i provocira čitav niz novih pitanja od kojih je najbitnije da li je F1 W03 zaista dovoljno dobar da se umeša u borbu za titulu? Odnosno, da li je pobeda u Šangaju rezultat relativno hladne staze, ili je ekipa Rosa Brona konačno uspela da pronađe idealno podešavanje za automobil koji je delovao kao da ima ozbiljne probleme sa gumama?

Odgovor na ovo pitanje nećemo dobiti u subotu, budući da već sada svi znamo da će na nivou jednog kruga, sa praznim rezervoarom srebrno sivi automobil ponovo leteti stazom i uz Meklaren biti glavni konkurent za prvi red na startu trke. Ipak, ako su prošlog vikenda konkurenti lako podneli prizor sa dve srebrne strele u prvom redu, pogrešno uvereni da će ekipa tokom trke padati u poretku (iskreno, i ja sam bio u istoj zabludi), eventualno ponavljanje istog scenarija ove subote će učiniti da mnogo više ljudi te večeri ode nemirno na spavanje.

Zbog toga će nedelja biti presudan dan za šampionske ambicije nemačke ekipe. Ukoliko se ispostavi da vrelina nije problem i da Mercedesi mogu da se bore za pobedu u Bahreinu, moći će i bilo gde drugde, a to onda baca potpuno novo svetlo na šampionat.

U kojem se i ovako još uvek ne zna ko je glavni baja.

Tačno je da Meklaren očekivano vodi u šampionatu konstruktora, i da Luis i Džens zauzimaju prva dva mesta u poretku vozača, ali britanska ekipa nije najbolje iskoristila svu prednost koju im je moćni MP4-27 pružio na početku godine. Posle Bahreina sledi tronedeljna pauza, a onda počinje evropski deo sezone za koji tradicionalno svi timovi spremaju prva velika poboljšanja. Uz resurse koji su im na raspolaganju, svi očekuju da Red Bul i Ferari od Barselone budu konkurentniji nego što je to trenutno slučaj i to je razlog više da Meklaren maksimalno iskoristi trku u Bahreinu za sticanje dodatne prednosti u poretku konstruktora i vozača.

Red Bul nije na očekivanom nivou, ali i takav kakav je, za mnoge stručnjake i dalje predstavlja glavnog konkurenta ekipi iz Vokinga u borbi za titulu. Mene posebno raduje Veberova mini-renesansa u 2012, jer je Australijanac na kvalifikacijama za sve tri ovosezonske trke bio bolji od svog timskog kolege, a bolji je i u generalnom poretku. Seb se vidno muči sa svojim RB8 i to kod mladog svetskog prvaka rezultira prvo nervozom, a zatim i greškama koje nismo viđali prethodnih sezona. Ipak, automobil je i dalje bolji na trci nego u kvalifikacijama, pa u Bahreinu podijum nije nedostižan.

A kad već spominjem (ne)dostižni podijum, prvo mi na pamet pada Lotus. Ekipa iz Enstona je od prve trke uverena da je E20 odmah uz bok Meklarenu i Red Bulu, ali su za sada osvojili manje bodova i od Ferarija, Mercedesa i Zaubera. Nije ni čudo kada se ima u vidu da je Kimi u Australiji ispao u prvom delu kvalifikacija, dok je u Kini zahvaljujući preoptimističnoj taktici ekipe na deset krugova pre kraja zbog potrošenih guma za nekoliko minuta izgubio neverovatnih 12 pozicija.

Sa druge strane, Grožan je u prve dve trke šampionata odvezao manje krugova i od sigurnosnog vozila, i prve bodove zabeležio tek na poslednjoj trci. Kada se na to nadoveže činjenica da su se poboljšanja automobila spremljena za Kinu pokazala kao potpuno beskorisna, jasno je da je Bahrein poslednja prilika da Lotus stigne do toliko željenog podijuma. Posle Barselone, zbog ograničenih resursa ekipe u odnosu na velike timove, sve bi moglo da bude značajno teže.

Ferari je najuspešnija ekipa sa četiri pobede na prethodnih sedam trka u Bahreinu, ali to ovog vikenda malo znači. Alonso vozi fantastično ove sezone, ali uprkos srećnoj pobedi u Maleziji, F2012 nije auto za velika dela. Puno nade se polaže u poboljšanja planirana za Barselonu, ali ekipa iz Maranela u ovom momentu kasni za sekundu po krugu za vodećima i taj zaostatak će biti teško nadoknaditi.

Neko je skoro rekao da ove sezone najuzbudljivije igrače u sredini imaju FK Barselona i Formula 1. I zaista, Zauber i Vilijams su već nekoliko puta oduševili, dok Fors Indija i Toro Roso takođe osvajaju bodove. Nije nerealno očekivati da Zauber u nedelju ponovo iskoristi harmoniju svojeg modela C31 i Pirelijevih guma, pa će i borba za pozicije od petog mesta naniže biti veoma uzbudljiva.

Staza u Bahreinu je posebno naporna za kočnice, budući da se na četiri mesta snažno koči sa brzina od oko 300 i više kilometara na sat. Zbog očekivane visoke temperatire staze najverovatnija je taktika sa tri zamene guma, a Pireli je spremio srednju i meku mešavinu. Iako je meka guma brža za oko 6 desetinki po krugu, neki timovi će sigurno forsirati srednju mešavinu zbog veće izdržljivosti, a to nam garantuje novo uživanje u taktičkoj borbi tokom trke.

Kvalifikacije su na programu u subotu od 13, a trka u nedelju u omiljenom terminu, od 14 časova. Kolika je kvota da ćemo dobiti i četvrtog različitog pobednika ove godine? Privlačna, veoma privlačna!

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.