Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 24.Nov.2020, 19:30

Uticaj društveno odgovornih kampanja na svest potrošača

Uticaj društveno odgovornih kampanja na svest potrošača

Kraj godine je vreme kada mnoge kompanije u našoj zemlji pokreću društveno odgovorne kampanje sa ciljem da u danima praznika, porodičnih okupljanja i zajedništva, pridodaju i osećaj brige za zajednicu u kojoj posluju. Odziv javnosti pokazuje da smo kao društvo i dalje osetljivi na teme koje pogađaju grupe ljudi u našem okruženju. A šta takve kampanje govore o onima koji ih sprovode?

Kampanju protiv nasilja u porodici "Siguran dom je bolji dom", IKEA Srbija pokrenula je >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << kao odgovor na eskalaciju nasilja usled pandemije Kovida-19. Cilj je, kažu, da se podigne svest o tom problemu, pa je sa radom počeo SOS telefon i savetovalište koje može pomoći žrtvama nasilja.

"Kroz seriju fotografija mi ukazujemo na to da ponekad samo sitnica ukazuje na to da je nekome potrebna pomoć", kaže Aleksandra IKEA Srbija.

Hajde da zajedno zakoračimo u novi početak, jer stvarno želim – pozvali su u kampanji "Extreme intima" da podelimo poruku na društvenim mrežama, jer su za svaku objavu, donirali po 100 dinara za rad porodilišta u Srbiji. Za 14 sati, video je podeljen 32 hiljade puta, čime je prikupljeno 27.100 evra. U kampanju su uključeni dečak Vuk i njegova mama, šaljući poruku da za prihvatanje različitosti moramo imati snage.

"Tu su da zajedno skrenemo pažnju na bolju i kvalitetniju inkluziju osoba sa invaliditetom, ne samo dece naravno. I tu su da svi zajedno stanemo iza jednog stava da je u redu biti drugačiji", kaže Stefan Ivanović iz Extreme intimo.

Društvena odgovornost ne orijentiše se samo ka lokalnoj zajednici, kaže docent na Ekonomskom fakultetu u Subotici, Nemanja Berber. Istraživanje koje je sprovedeno na tom fakultetu tokom 2019., na uzorku od 160 kompanija, pokazalo je da između društveno odgovornih kampanja i sticanja većeg profita – nema direktne veze, ali ima indirektne.

"Na primer, ukoliko kompanija sprovodi društvenu odgovornost, ali ne samo filantropsku, nego ako je odgovorna prema zaposlenima, investitorima, dobavljačima, klijentima korisnicima tada će se kroz pojačanu reputaciju ili bolje razumevanje brenda doći do veće profitabilnosti", objašnjava Nemanja Berber.

Potrošači sve više obraćaju pažnju na društveno odgovorne kompanije, tvrdi Berber. One doprinose stvaranju zdravijih odnosa, komunikacije i poslovanja, što sve zajedno doprinosi da postanemo i prihvatljivo tržište za investitore. O tome da menjaju svest društva o važnim temama, izlišno je govoriti, saglasni su sagovornici.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.