Olimpijski čas: prvo iskustvo

Izvor: Vostok.rs, 23.Sep.2010, 11:27   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Olimpijski čas: prvo iskustvo

23.09.2010. -

Brže, više, jače! O tome da je to olimpijska deviza prvaci mogu da čuju prvi put. Međutim, uskoro će đaci o olimpijskom pokretu znati sve ili skoro sve. U okviru programa MOK „Sistem olimpijskog obrazovanja „Soči-2014" u Rusiji je započet projekat „Olimpijski čas".

Upravo zbog njegovog razvoja pojavio se i konkurs „Olimpijski učitelj". Još nije kasno >> Pročitaj celu vest na sajtu Vostok.rs << za učestvovanje u njemu: prijava se može podneti do 25. septembra na sajtu „Soči-2014". Za konkurs se primaju planovi časova, scenarija vanrazrednih i vanškolskih mera, usmerenih na širenje olimpijskih ideala. Stanovnici crnomorskog Sočija-prestonice zimske Olimpijade-2014, su naravno, među učesnicima. Tako nastavnica nižih razreda gimnazije br. 8 Miajn Kočkonjan na konkurs nije poslala samo scenario svog „olimpijskog časa", već ga je i održala u prvom razredu pozvavši i učenike starijih razreda.

Znatiželjni mališani nisu slučajno bili raspoređeni u petorke: njihov prvi olimpijski čas posvećen je simbolici Olimpijade, a počeo jeod poznatih olimpijskih krugova. S tim koji kontinent označava svaki od njih razabrali su se prilično brzo, a pitanje zašto su krugovi raspoređeni na beloj pozadini izazvalo je ozbiljne poteškoće. Pokazalo se da je čak i snalažljivi odgovor „da bi se krugovi bolje videli" netačan." „Bela boja označava primirje: od davnina je Olimpijada ujedinjavala sve narode i svi ratovi su se obustavljali za vreme igara," pritekli su im u pomoć učenici sarijih razreda. Miajn Kočkonjan je „Glasu Rusije" ispričala kako se u školi upoznaju s olimpijskom temom.

Tema Olimpijade kod nas predstavlja lajt-motiv. Odavno razgovaramo o tome sa decom: ponekad uzmemo neki minut od časa, a ponekad i sav čas odeljenske zajednice. Za konkurs imam prezentaciju na temu istorije nastanka olimpijskih igara, ali ona treba da se adaptira za svaki razred. Danas smo učili simboliku, ali je projekat u principu vrlo obiman: u njemu će se proučavati sve što se tiče olimpijskih igara. A što je glavno, deca će se angažovati za sport. I roditeljima govorimo o tome, i naravno, i ja treba da pružim primer učenicima.

Najbolji odmor je, kao što se zna, promena zanimanja. Zato, naoružavši se makazama, prvačići počinju da seku olimpijske krugove od papira u boji, a kad završe aplikaciju, detaljno analiziraju amblem „Soči-2014". Zajedno s učiteljicom, deca su se setila svih zimskih takmičenja, uključujući i paraolimpijske, a pred kraj su složno, pockupkujući, otpevali „Himnu Olimpijade Soči-2014"...

Prvacima je još teže da daju intervju nego da uče. Međutim, neki su se odvažili. Aljoša Vihrestov, Denis Česnokov i Dama Samani su priznali da nisu mogli da pretpostave da zimskih olimpijskih sportova ima čitavih petnaest, a još su ispričali „Glasu Rusije" nešto o tome šta ih u sportu privlači.

Često igram fudbal s dečacima u dvorištu... Sve vreme treniram, idem u teretanu i želim da se bavim biatlonom... Izabrala sam tenis. Sviđa mi se da bacam loptice i skupljam - ko će više!

Petak Podoroga Danilo, koji ne samo da čita o istoriji olimpijskog pokreta, već gleda i emisije „Poslovni interesi letovališta" i „Grad 2014" je ozbiljniji sagovornik...

Od Olimpijade očekujem samo dobro i za nju se vrlo temeljno pripremam. Ne želim da je gledam na televiziji - želim da budem tamo, na stadionu. Zanimljiv mi je karling, skijanje, snoubording i sankanje, zato što to nisu samo takmičenja u kojima je bitna brzina i veština, već i izdržljivost. Evo, skijanje: treba prestići suparnike, manevrisati, i što je glavno, ne izleteti sa trase. A karling je bilijar na ledu. Treba ubaciti pak u centar obeležene zone, uzimajući u obzir snagu, rastojanje, brzinu i vreme - u principu kaou matematici.

Iako je ambasador Soči-2014, dobitnik olimpijske nagrade za bob-slej Aleksej Vojevoda, van konkursa, takođe je održao svoj olimpijski čas u jednoj od škola u Sočiju.

„Prvo sam bio zbunjen," rekao je u intervjuu za „Glas Rusije" pozamašni sportista. „Deca su najsloženija publika. Ali ispostavilo se da se mogu zainteresovati i dragoceno je to kako te posle gledaju. Crtao sam im bob, objašnjavao sam da u bob-sleju postoji pilot, postoji onaj koji daje ubrzanje, radimo zajedno i od toga kako se razumemo zavisi kako idemo. Dakle, šta glavno u životu? Vera u sebe, u ljude, prijateljstvo i međusobna pomoć.

Ako deca postanu složnija, sigurnija u sebe, bolja, znači da olimpijski čas nije uzalud održan. Moguće je da će se u svim ruskim školama uskoro pojaviti novi predmet.

Izvor: Glas Rusije, foto: RIA Novosti

,

Predloži prijateljima

Komentari (0) Dodaj komentar
Pogledaj vesti o: Olimpijske igre

Nastavak na Vostok.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Vostok.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Vostok.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.