Sezona afera u Formuli 1

Izvor: Blic, 29.Sep.2009, 13:50   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Sezona afera u Formuli 1

Prvi deo sezone obeležio je Dženson Baton u novoformiranoj ekipi „Bron GP” (nasledila „Hondu”) sa šest pobeda i trećim mestom u Kini na prvih sedam gran prija. Batonova dominacija prekinuta na domaćem terenu u Silverstonu (šesto mesto), pretvorila se u krizu koju su iskoristili Rubens Barikelo, Mark Veber i Sebastijan Fetel.

Trke u Japanu, Brazilu i Abu Dabiju rešiće pitanje novog šampiona >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << Formule 1 jer je aktuelni Luis Hamilton posle trke u Monci izgubio i matematičke šanse da zadrži krunu. U međuvremenu, „Ferari” je nezadovoljan tretmanom pretio istupanjem iz Formule 1, ali su ponosni Italijani ipak odlučili da ostanu. Sezona 2010. bi trebalo da prođe bez „BMW Zaubera”, koji će zameniti ekipa „1Malezija F1” iza čijeg se imena krije legendarni „Lotus”. Peter Zauber se, kao i „Ferari”, predomislio u poslednjem trenutku, ali su iz FIA rekli da je Švajcarac zakasnio i da je spisak zaključen. Novi timovi su i španski „Kampos GP”, američki „Tim USF1” i britanski „Manor GP”.

Tragičar sezone je Brazilac Felipe Masa, vozač „Ferarija” koji je preživeo jeziv incident na zvaničnom treningu za Veliku nagradu Mađarske. Masu je u kacigu, pri brzini od 240 kilometara na sat, pogodila 800 grama teška opruga s bolida Rubensa Barikela. Vicešampion planete se od siline udarca onesvestio i zakucao u zaštitni zid. Masa se posle nekoliko operacija oporavlja, ali je pitanje kada će se i da li će se uopšte vratiti za volan. Brazilca je u „Ferariju” zamenio test vozač Luka Badojer, koji se nije proslavio na VN Evrope i Belgije, tako da je šef Luka di Montecemolo doveo italijanskog veterana Đankarla Fizikelu iz ekipe „Fors Indija”.

Formule 1 je jedan od najtežih udaraca u istoriji doživela sredinom septembra, kada je prvi čovek „Renoa” Flavio Brijatore priznao da je svom bivšem vozaču Nelsonu Pikeu junioru prošle godine na trci u Singapuru naredio da udari u zid kako bi na stazu izašao sejfti kar. Nelsinjo je tako pomogao klupskom kolegi Fernandu Alonsu, koji je pre dogovorenog scenarija odradio pit-stop spreman da trku odveze do kraja. Naravno, Alonso je pobedio. Brijatore je zajedno sa tehničkim direktorom „Renoa” Petom Simondsom podneo ostavku kako bi „zaštitio ekipu”.

- Morao sam da spasem „Reno” od izbacivanja iz F1 i ostavka je jedini, pravi čin - rekao je Brijatore.

Niki Lauda smatra da je ovo jedan od najtežih udaraca koji je sport primio i da je vreme da Međunarodna automobilistička federacija (FIA) udari šakom o sto.

- Nikada ne bih mogao da se namerno zakucam u zid. Pamtite šta mi se 1976. dogodilo na „Nirburgringu”? Imao sam sreće da se ponovo vratim za volan, ali neki od mojih prijatelja su poginuli. Zašto je onda Pike to uradio? On je više dete nego čovek. Zapretili su mu da će ostati bez ugovora i popustio je. U moje vreme vozači su bili ljudi. Svi bi trebalo da budu najoštrije kažnjeni - poručio je Lauda.

Na kraju, u sezoni 2010. u kalendar se vraća Velika nagrada Kanade, koja će se, kao i 2008. kada je bila ugašena, voziti na stazi „Žil Vilnev” u Montrealu.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.