Na letovanje za upola cene

Izvor: Politika, 30.Avg.2011, 00:12   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Na letovanje za upola cene

Aranžmani sa oznakom „last minit” ponekad mogu da donesu uštedu i do nekoliko stotina evra i sve su popularniji među srpskim turistima

Za manje od 48 sati naći se na rajskoj plaži, ispod suncobrana, uz omiljeni koktel, ili za još kraće vreme – manje od 24 sata svakodnevnu gužvu u javnom prevozu i stres na poslu zameniti šetnjom po nekoj evropskoj metropoli moguće je samo uz pomoć formule zvane „last minit”. Kako svedoče zaposleni u turističkim agencijama u >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << glavnom gradu, Srbi sve više praktikuju vid sprinterskog turizma u „poslednjem minutu”.

Prateći potrebe klijenata, agencije u ponudama sve više ističu upravo aranžmane u poslednji čas. Osim uštede od nekoliko desetina pa do nekoliko stotina evra, ovakvi aranžmani sužavaju nerviranje oko izbora. Jer, kada neko odluči da otputuje za kratko vreme, nema mogućnost da bira više od nekoliko hotela, apartmana i destinacija.

Kako kaže za „Politiku” Milica Žarković, rukovodilac poslovnice agencije „Kontiki” na Tašmajdanu, kroki putnika opredeljenih za „last minit” ne može da se skicira.

– Nema pravila. „Last minit” ponudom putuju mladi, ali i porodice. Uglavnom oni koji nisu uspeli da nađu i rezervišu na vreme ono što su želeli a približio im se datum odmora.

Svi aranžmani najpre su u ponudi ranog bukinga, zatim se prodaju po redovnoj ceni a na kraju dolaze u „last minit” ponudi, koja je najmanja mogućnost izbora. Primera radi, trenutno je u ponudi 12-dnevni aranžman za Skijatos koji je u odnosu na redovnu cenu jeftiniji za 100 evra.

Agencija Tanjug prenosi izjavu Miroslava Pačića, marketing menadžera agencije „Odeon”, da su najpovoljnije „last minit” ponude i do 35 odsto jeftinije od redovnih aranžmana. Popusti za Kosta Bravu i Majorku su između 25 i 50 evra, dok je u Grčkoj popust 15 evra, pa je paket aranžman snižen sa 295 na 280 evra.

– „Last minit” ponude određujemo tako što pratimo interesovanja klijenata. Ako vidimo da se više usmeravaju na jednu destinaciju, a mi smo veće interesovanje očekivali na drugoj, onda tu otvaramo ponuda kao bismo dostigli nivo koji smo očekivali – objašnjava Pačić čiji je utisak da se ljudi još uvek ne oslanjaju na „last minit” ponude, jer su agencije aranžmane prodale već tokom sajma turizma u martu.

Čim se otvori prazno mesto za putovanje na neku od mnogobrojnih destinacija u Grčkoj, Turskoj ili Španiji, u agenciji „Filip travel” se odmah organizuje „last minit” ponuda po 10 do 20 odsto nižim cenama.

– Naši putnici su navikli na „last minit” aranžmane, redovno prate sajt i ukoliko izbacimo ponudu pre podne, posle podne ona je već popunjena – ističe piar „Filip travela” Nevena Stefanović.

----------------------------------------------

Dominikanska Republika za samo 400 evra

Agencija „Liberti” u ponudi ima letovanja u Dominikanskoj Republici, Meksiku, ali i na Maldivima, u Tajlandu i na Kubi, za koje vlada najveće interesovanje domaćih klijenata. Za dvonedeljno „last minit” letovanje u Dominikanskoj Republici može da se uštedi oko 400 evra, jer je prvobitna cena sa 1.700 evra spuštena na 1.300 evra.

Direktorka te agencija Maja Vukmirović ističe da u Srbiji princip „last minit” letovanja još uvek nije toliko razrađen, niti on negde postoji u svesti putnika. Razlog za to je činjenica da se u Srbiji odmori planiraju ranije, a u skladu sa tim se organizuje i letovanje.

A. C.

objavljeno: 30.08.2011.
Pogledaj vesti o: Formula 1

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.