Izvor: Politika, 08.Apr.2009, 01:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

I Nemci u trci za metro

Stručnjaci iz Nemačke, koje predvodi minhenski elektroinženjer Adolf Miler Helman, ponudiće gradskim čelnicima svoju viziju beogradskog metro sistema

Posle Austrijanaca, u razgovore o izgradnji beogradskog metroa uključili su se i nemački stručnjaci. Adolf Miler Helman, elektroinženjer koga je delegirao grad Minhen, juče je sa predstavnicima Skupštine grada pokušao da pronađe „čarobnu formulu” za rešenje problema saobraćajnog kolapsa u srpskoj prestonici.
>> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << />
On je skoro ceo dan slušao predavanja gradskih čelnika o tome sa kakvim saobraćajnim nedaćama se Beograd suočava, kao i šta je dosad urađeno u okviru izgradnje metroa. Tako mu je dr Dragoljub Đakonović, sekretar za saobraćaj, objasnio da je trenutno stanje neodrživo i da postoji velika potreba da se nešto promeni.

– Doneli smo čvrstu odluku da izgradimo metro. To je oduvek bilo političko pitanje, ali su ovog puta političari rešili da stvar prepuste stručnjacima – istakao je dr Đakonović, naglašavajući da će izgradnja metroa zahtevati velika ulaganja.

Nemački ekspert imao je priliku da se na teoretskom nivou upozna sa funkcionisanjem javnog prevoza u Beogradu, a danas će u praksi moći da se uveri sa kakvim se sve mukama u saobraćaju suočavaju Beograđani.

– Postojećim autobuskim sistemom nemoguće je zadovoljiti potrebe milionskog grada. Beograd nema mnogo vremena da donese odluku o tome koji će vid metroa da gradi. Ali, šta god da odlučite, saobraćaj nijednog trenutka ne sme da stoji – rekao je Miler, koji je od 1982. do 2008. godine obavljao različite funkcije u okviru Asocijacije preduzeća za javni prevoz Nemačke.

Posle njega, u glavni grad bi, najverovatnije, trebalo da dođu i stručnjaci iz Španije. Oni će takođe izneti predloge o tome koji tip metroa bi Beogradu najviše odgovarao, da bi na kraju Skupština grada usvojila konačno rešenje.

Ovakav sistem donošenja odluke o strateški važnom projektu, kao što je izgradnja metroa, naišao je na odobravanje stručne javnosti. Tako Milan Milosavljević, koji je sedamdesetih godina prošlog veka učestvovao u izradi idejnog rešenja za teški metro, kaže da je konačno došlo vreme da stručnjaci budu uključeni u ceo projekat.

– Dobro je što je gradonačelnik odlučio da umesto političarima ovaj posao prepusti ekspertima. Ali, ne sme se na tome stati. Trebalo bi i sami građani, koji će svakako finansirati izgradnju metroa, da o tome daju mišljenje, možda i putem referenduma – kaže Milosavljević, dodajući da bi bilo bolje kada bi razgovori koje gradski čelnici obavljaju za inostranim stručnjacima bili otvoreniji za javnost.

On napominje i da će, kada izgradnja metroa konačno bude počela, to stvoriti još veće saobraćajne gužve.

– Za koji god tip metroa da se opredele, radovi će neminovno izazvati zastoje na ulicama. To što će se metro praviti ispod zemlje ne znači da će drumski saobraćaj biti pošteđen kolapsa. Zbog toga bi već sada valjalo razmišljati o ovom problemu – upozorava Milosavljević.

N. Miković

[objavljeno: 08/04/2009]
Pogledaj vesti o: Formula 1

Nastavak na Politika...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Neophodna iskustva stranih stručnjaka

Izvor: Danas, 07.Apr.2009, 23:37

Stručni skup posvećen projektu beogradskog metro sistema, u čijem su radu učestvovali naši stručnjaci i profesor Adolf Miler Helman, ekspert kojeg je delegirao grad Minhen, održan je juče u Starom dvoru.

Nastavak na Danas...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.