Izvor: RTS, 29.Avg.2019, 00:13 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Crvena Zvezda u Ligi šampiona – mnogo više od sporta
Značaj ulaska Crvene zvezde u Ligu šampiona za celu Srbiju je veliki. Ne dobija samo srpski fudbal, već i srpski turizam, ugostiteljstvo i država.
Posle klubova, ruke zadovoljno trljaju najpre ugostitelji, koji za nekoliko dana uoči i posle utakmica značajno povećaju svoje prihode.
"Možemo i mi da primetimo >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << na osnovu prometa i popunjenosti naših lokala. Primetno je prisustvo navijača, oni dolaze u manjim i većim grupama, ovde provode dosta vremena, tako da mogu da kažem da se desi veliki procenat povećanja prometa uoči i posle utakmice", kaže Igor Jovanović, menadžer kafea "Okno" u Beogradu.
Zorica Jovanović, predstavnica hostela "Muzeja Propido" kaže da im navijači popune sav kapacitet i da često moraju da pozovu svoje kolege i smeste ljude.
"Dolaze ljudi iz celog sveta, iz eks-Jugoslavije i iskustva su nam predivna", kaže Zorica Jovanović.
U Turističkoj organizaciji Beograda kažu da su stadioni Crvene Zvezde i Partizana među najposećenijim turističkim mestima u Beogradu za domaće i za strane goste. Korist ipak nije samo materijalna, već je to prilika i za promociju Beograda i Srbije.
Pre nekoliko godina utakmica Crvene zvede sa Kelnom dovela je u Beograd više od tri hiljade nemačkih navijača, koji su ostali prosečno tri dana.
"Njihova potrošnja je bila zaista izuzetna i ljudi dolaze da gledaju utakmice. Na stadionu su navijači, ali su u gradu obični i vrlo, rekao bih, znatiželjni i dobri turisti i grad je na osnovu gostovanja tog Kelna izuzetno dobro dohodovao", kaže Miodrag Popović, direktor Turističke organizacije Beograda.
Svaka utakmica Crvene Zvezde u Ligi šampiona u Beograd dovede oko 15.000 navijača. Pored gostujućih navijača, brojni su turisti iz zemalja okruženja koji dolaze da gledaju najbolje evropske timove i igrače kao što je bilo prošle godine kada je Crvena zvezda igrala Ligu šampiona sa Pari Sen-Žermenom, Liverpulom i Napolijem.
"Crvena zvezda je imala gostujuće utakmice, to su bili septembar, oktobar i decembar, porast gostiju je bio negde oko 14 odsto za septembar, za oktobar osam odsto i za decembar 7,5 odsto i stranih i domaćih gostiju", kaže sekretar Udruženja za turizam Privredne komore Srbije Tijana Maljković.
Najbrže rastuća grana turizma u svetu je manifestacioni turizam, kome pripadaju sportski događaji, ali za to je neophodna dobra sportska infrastruktura i novi stadioni.
Vlada Srbije najavila je izgradnju Nacionalnog stadiona u Surčinu koji će moći da primi između 50.000 i 60.000 posetilaca, a projektovanje i izgradnja koštaće oko 250 miliona evra.
Pogledaj vesti o: Crvena Zvezda, Fudbal