Šta koči grčki biznis

Izvor: RTS, 10.Jun.2015, 12:34   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Šta koči grčki biznis

Biznismeni iz Grčke kažu da je nova partija na vlasti, Siriza, spremna dosta toga da menja. Međutim, ponekad se promenama ispreči neki od zakona ili propisa Evropske unije. Kao primer navode da se ne mogu baviti brodogradnjom do 2020. godine ili da moraju da ograniče sve investicije koje dolaze sa dalekog istoka.
Cela Grčka ovih >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << dana strepi čekajući dogovora sa Evropom. Kriza koja je pogodila tu zemlju i teški pregovori sa Evropskom unijom, loša investiciona klima, skoro dva miliona nezaposlenih veliki broj emigranata daju lošu sliku grčke ekonomije. 

Jedan od najvećih probelma su restrikcije Evropske unije za kineska ulaganja. Međutim mnogo gore od toga je ograničenje u brodogradnji i u saobraćaju što nameću strogi propisi Evroske unije. Grčki preduzetnici nemaju mnogo izbora, glasavši za partiju budućnosti Sirizu nadali su se boljem životu a on je svakim danom komlikovaniji.
"Moje brodogradlište do 2025. godine ne može da radi punim kapacitetom zbog ograničenja EU. Imamo i veliki problem sa porezima koji su negde i do 45 odsto od prihoda jer moramo da vratimo dugove Evropskoj uniji. Nova vlast koju smo podržali na izborima moraće brzo da preseče i da reši problem, inače ćemo svi morati da idemo u bankrot", kaže Vasilis Timipidis, inženjer brodogradnje.
Veliki problem imaju i transportni sistemi koji su znatno uvećani zbog olimpijskih igara 2004. Na primer novi Atinski aerodrom radi sa 35 odsto kapaciteta, a troškovi su daleko iznad zarade.
"Tražimo partnere iz celog sveta. Sa Er Srbijom dobro srađujemo i pokušavamo da napravimo dobar program za takozvanu akciju siti brejk. Međutim, ne možemo da dobjemo neke veće investicije sa dalekog istoka ili iz arapskih zemalja tu je prepreka EU sa kvotama. Evo imamo sad direktne letove iz Atine za SAD i odnedavno za Singapur ali to je daleko od željenog i mogućeg", kaže Joana Papadopulo sa Atinskog aerodroma.
Kompanije sa dalekog istoka, kineske i singapurske sve češće u Grčkoj traže partnere ali traže da se pravla poslovanja bolje postave.
"Mi smo ovde u Grčkoj kao prethodnica naših kompanija. Imamo direktne linije iz Atine za Singapur ali ako radite sa Grčkom nemate nikakave subevnicije države za pokretanje posla. Ne možemo da uđemo tako lako u Evropsku uniju. A Grčka, kao u legenedi, ne može da bude Trojanski konj biznisa, ali mi se trudimo i investiramo", kaže Džeri Sih, direktor Italijansko-singapurskog avioprevoznika.
Do sada kineska i Ssngapurska preduzeća imaju direktnih i indirektnih investicija u Luku Pirej od skoro 2,5 milijarde dolara, ali ipak ne mogu da dobiju radne dozvole za njihovih 200 radnika koliko im je porebno za pretovar robe i da brodogradnja ide bez problema.
Da bi dobili dozvole moraju da uđu u Grčku kvotu Evropske unije koju Grci ne mogu tako lako da dobiju pa su i nesporazumi na relaciji investitor - vlasnik česti.
Pogledaj vesti o: Evropska Unija

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.