Izvor: Politika, 02.Mar.2007, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Obnova Pančevačkog mosta

Radovi bi trebalo da počnu ovoga leta i trajaće oko dve godine

Dugo najavljivana popravka zapuštenog Pančevačkog mosta trebalo bi da počne na leto. Ovaj obimni posao potrajaće, prema prvim procenama, oko dve godine. Saobraćajni institut CIP privodi kraju projekat popravke Pančevačkog mosta i 1. aprila trebalo bi da bude završen, a posle toga će uslediti i raspisivanje konkursa za izvođače radova.

Prema rečima Branka Životića, direktora Zavoda za konstrukcije >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << u CIP-u, popravka podrazumeva kompletno čišćenje čelične konstrukcije od korozije i popravku betonskih delova mosta, kao i sređivanje prilaznih delova sa beogradske i banatske strane ove dunavske ćuprije.

– Osim toga, most će biti prilagođen novim standardima opterećenja, jer je, od gradnje 1963. godine, broj vozila koji prelazi preko njega znatno povećan. Prilagodićemo ga takozvanom V-6 standardu, koji se posebno odnosi na teška vozila i šlepere – objašnjava Životić.

Dosad je na Pančevačkom mostu korišćen jedan železnički kolosek, a u okviru obimnog preuređenja biće postavljen još jedan. Pančevački most, kao jedna od žila kucavica Beograda, biće veoma zagušen vozilima u toku radova. Dovoljan je podatak da u normalnim uslovima, kada je potpuno prohodan, svakodnevno ima zastoja, jer preko njega prođu dva vozila u sekundi.

– Činjenica je da putnike očekuje gužva pri prelasku mosta, ali potrebno je strpljenje, jer je u pitanju veoma bitna popravka od vitalnog značaja za Beograd i Srbiju. Najviše posla ima na kolovozima na mostu, a dodatan problem su prilazi sa beogradske strane koji su sami po sebi usko grlo. Sa železničkim saobraćajem je mnogo lakše, jer red vožnje lako može da se uskladi sa predstojećim radovima. Bilo je ideja da se postavi ponton preko Dunava u toku popravke, ali to nije bilo izvodljivo, pre svega zato što su obale načičkane divljim objektima raznih vrsta – kaže Životić.

On ističe da je najvažnije da se radovi obavljaju po lepom vremenu, jer to odgovara i vrsti posla i radnicima.

– Po jedna strana mosta biće zatvarana na šest meseci, a planirano je da se prave pauze prilikom kiše, snega ili velike hladnoće da ne bismo, kao u nekim drugim slučajevima, dolazili u situaciju da moramo da zagrevamo šine prilikom postavljanja. Takođe, potpuno je nehumano naterati radnike da na mostu, dok fijuče košava, rade veoma naporan posao – ističe Životić.

Sanacija bi, prema najavama, trebalo da košta oko 30 miliona evra i biće delom finansirana iz budžeta Republike Srbije, a delom iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj. Od kada je, pre oko pet godina, počelo da se govori o očajnom stanju Pančevačkog mosta, više puta je pokretana inicijativa za njegovu popravku, ali projekti su ostajali u fioci. Posle raznih pregovora i dogovora oko nadležnosti, posao su sada između sebe podelile "Železnice", Republička direkcija za puteve i grad Beograd.

Prema rečima Bojana Stanojevića, gradskog menadžera, za sada niko iz republičke vlasti nije kontaktirao sa nadležnima u gradu oko preuređenja Pančevačkog mosta.

– Očekujemo da se ovih dana sastanemo sa njima kako bismo razgovarali o organizaciji saobraćaja. Gužve su neminovne, potrudićemo se da što više olakšamo protok vozila preko mosta – kaže Bojan Stanojević.

Gradske vlasti dale su finansijsku podršku za izradu projekta popravke.

S. Stamenković

[objavljeno: 02.03.2007.]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.