Izvor: Nezavisne Novine, 13.Apr.2016, 21:32   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Istraživanja kažu da ponavljanje ipak nije majka učenja

Profesori univerziteta u Vašingtonu su nakon studije o učenju i pamćenju koja je trajala 80 godina, zaključili da je iščitavanje udžbenika i skripti najgori način da učite.

Prema njihovom mišljenju najefikasnije tehnike učenja su dijagrami, fleš kartice i kvizovi. Njihovi ključni savjeti profesorima i učenicima su sljedeći:

Ne limitirajte sebe ponovnim iščitavanjem bilježaka

Svi studenti ponavaljaju tako što u beskraj čitaju >> Pročitaj celu vest na sajtu Nezavisne Novine << bilješke, a to je loše jer je samo reciklaža informacija i na taj način se neće stvoriti trajne uspomene u umu. Studenti koji jednom pročitaju poglavlje, znaće bolje nego oni koji ga neprestano iščitavaju, pokazalo je istraživanje. U prvom čitanju to činimo sa puno razumevanja. Kada to činimo drugi put vodimo se onim ’ja to znam’. Stoga ne ulazite u dublju obradu informacija.

Postavljajte sebi puno pitanja

Učenici treba da vježbaju postavljanje pitanja nakon prvog čitanja. Pitanja i testiranje samoga sebe će vas natjerati na razmišljanje i istraživanje, a to će imati snažan uticaj na učenje i pamćenje. To je takođe tačna dijagnostika koliko znate. Pitanjima produbljujete samo razumjevanje suštine. Što više pitanja to bolje.

Stavite informacije u vizualnu formu

Pravite skice, dijagrame, tabele ili vizuelne ideje. Ovakva forma vas tjera da učestvujete u učenju i ne dozvoljava vam da budete pasivni učenik. Aktivno učenje čini da ste kreativni i otvoreni za nova znanja.

Koristite podsjetnike

Ovo je dobar način da ponovo osmotrite stvari koje već znate. Prilikom prisećanja sve što znate sklonite sa stola. Susretati se ponovo sa tačnim odgovorima je veoma korisno. Ponavljanje nije štetno ali besmisleno ponavljanje je loše.

Ne ’ubijajte’ se od učenja

Kampanjsko učenje je loše. Prvenstveno, na taj način se ubija trajna memorija.  Takvim učenjem ćete proći jednu stepenicu ali na kraju nećete ništa uraditi jer nećete biti u stanju da obradite toliko informacija. Takođe, te informacije više nikada nećete moći da prizovete i iskoristite. Pokušajte da napravite prostor između ponavljanja informacija. Ovi vremenski razmaci su od izuzetnog značaja za pravilno učenje.

Pravite razmake između svake i miješajte lekcije

Tipičan sistem školovanja pokriva po jednu temu svakoga dana. Ovo se zove masovna prezentacija. Profesori se ne vraćaju i ne recikliraju materijal. Ključ uspjeha u ovoj situaciji je ponovno predočavanje tema studentima nakon nekog perioda. Obnavljanje teme i kvizovi su odlična stvar za učenje.

’Matematičar’ je samo mit

Način razmišljanja o učenju je ono što postavlja granice svakom studentu i fiksira to koliko će oni biti uspješni. Neki učenici stvaraju fiksni model učenja, i pored toga nemaju uspjeha. Drugi u svojoj svijesti unapređuju učenje angažovanjem i strategijama u tom procesu. Ovo dovodi do povećanja kapaciteta za učenje na duži vremenski rok. Njihovo prijanjanje mentalnom sklopu pomaže im da budu uspješni. To ne mogu biti studenti sa fiksnim načinom razmišljanja.

Na kraju, vaše sposobnosti, inteligencija i učenje će zavisti od toga koliko pametno radite na tome i prilazite toj tematici, piše ’Curiousmob’.
Pogledaj vesti o: Vašington

Nastavak na Nezavisne Novine...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Nezavisne Novine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Nezavisne Novine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.