Ruska pozorišta u znak sećanja na francuskog koreografa

Izvor: Vostok.rs, 10.Jul.2012, 15:47   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Ruska pozorišta u znak sećanja na francuskog koreografa

10.07.2012. -

Rolan Peti za rusko baletsko pozorište je uticajna i skoro rođena figura. Pri tome o radu i čak druženju sa njim sa ushićenjem govore igrači raznih generacija - od zvezdi 20. veka Maje Plisecke do zvezdi 21. veka- Svetlane Zaharove i Ivana Vsiljeva. U Rusiji Rolan Peti je uvek bio među odabranima. To su priznavali ne samo profesionalni krugovi, kritičari, ljubitelji baleta, već je koreograf dobio i zvanično priznanje – Državnu premiju RF za postavku baleta Pikova >> Pročitaj celu vest na sajtu Vostok.rs << dama na sceni Boljšog teatra.

Kopeliju, napravljenu prema Hofmanovom sižeu Peščani čovek na moskovsku scenu je preneo tim koji je radio sa Rolanom Petijem. Koreograf je postavio ovaj balet 1975. godine i sam je igrao u njemu majstora Kopelijusa do 73. godine! Petijev asistent baletan Luidži Bonino govori:

"Hteo bih da izrazim ogromnu zahvalnost Muzičkom pozorištu Stanislavskog i posebno direktoru baletske trupe Igoru zelenskom, zato što je Rolan Peti sanjao o tome a njegova Kopelija bude postavljena u Msokvi. I to što se tako desilo zaista je pravo sećanje. On sam nije dočekao taj momenat, ali ispalo je da se premijera 10. jula podudara sa godišnjicom njegove smrti... Svi smo radili vrlo mnogo i napeto, zato što pozorište prvi put postavlja predstavu u koreografiji Rolana Petija. I treba reći da su umetnici izašli na kraj sa svojim zadacima. Pozorište je apsolutno izuzetno, fantastično! Ovde ima sve – radionice za izradu kostima, ovde se pravi dekor. Toliko ljudi radi u ime predstave! Ne možeš uvek u svakom pozorištu da sretneš takve uslove, zato se divim."

Trg u plavo-sivim tonovima. Kuće koje stoje na njemu se rastvaraju u nebesima. Vojni mundiri i lepe dame u šuštavim haljinama – sve to stvara atmosferu koja podseća na filmove Ernsta Ljubiča – tako je opisivao scenografiju Kopelije sam Rolan Peti. I sve to je detaljno rekonstruisano u Moskvi, ističe scenograf Ecio Fridžerio.

"Moram reći da je moje iskustvo rada u Moskvi bilo odlično, nastavlja Ecio. Ljudi su vrlo pažljivi i vrlo profesionalni. Tako da sam zadovoljan. Meni se sviđa ova predstava. Prijatno je gledati kako je izvode ruski umetnici. Balet se prikazivao i dalje se prikazuje u drugim zemljama. Video sam ga u Nemačkoj, u Japanu. Čime se odlikuju ruski umentici? – Oni imaju odlični smisao za humor, to se oseća od scene do scene. Uživao sam."

Izvođač glavne uloge romantičarskog heroja – Franca, solista pozorišta Semjon Veličko, pripada generaciji za koju je koreografija Rolana Petija već svetska klasika. Ali živa klasika, oduhovljena, smatra igrač.

"Rolan Peti, smatram jeste klasika - razmišlja Semjon. Ovde nije toliko važno poštovanje nekih baletskih pozicija, ovde je važno živeti, igrati, biti običan čovek. Video sam snimke mnogih Petijevih baleta. Na primer, Mladić i smrt. Kod njega je o meni vrlo duboka po smislu postavka, ne površinska – sve je izrečeno u tim baletima."

Između ostalog godišnjica sećanja na Rolana Petija se obeležava i u peterburškom Marijinskom teatru: na progamu tradicionalnog letnjeg festivala Zvezde belih noći je premijera baleta Mladić i smrt.

Izvor: Golos Rossii, foto: EPA    

Nastavak na Vostok.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Vostok.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Vostok.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.