Ćirić: Rusi u Fijatu još samo ideja

Izvor: B92, 24.Mar.2011, 18:30   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Ćirić: Rusi u Fijatu još samo ideja

Beograd -- Još nema konkretnog predloga da nekoj ruskoj kompaniji bude ponuđeno suvlasništvo u zajedičkom preduzeću Vlade Srbije i Fijata - "Fijat automobili Srbija".

Ministar ekonomije Srbije Nebojša Ćirić kaže da je to "za sada samo ideja, koja još nije konkretizovana".

Lider Ujedinjenih regiona Srbije i bivši ministar ekonomije Mlađan Dinkić je ruskom premijeru Vladimiru Putinu, koji je juče bio u poseti Beogradu, predložio da Rusija preko >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << neke svoje firme bude suvlasnik "Fijat automobila Srbija".

Ćirić je kazao da je na sastanku predstavnika Vlade Srbije sa Putinom razgovarano o unapređenju međusobne saradnje i povećaju investicija.

"Razgovaralo se o tome da osim dve velike investicije - Hemofarma i Sintelona, pokušamo da napravimo bitan iskorak i da i druga srpska preduzeća investiraju u Rusiju", objasnio je on.

Sa druge strane, dodao je Ćirić, međudržavne delegacije su razgovarale i o tome da određene ruske investicije, koje sada u Srbiji iznose oko 800 miliona evra, budu povećane, odnosno da ruske kompanije investiraju u Srbiju, pogotovo u proizvodne kapacitete.

Teško prihvatljiva Dinkićeva ideja

Za novinara Mišu Laketića, koji duže vreme prati ulaganja Fijata u kragujevačku fabriku automobila, Dinkićev predlog Putinu je dosta čudan.

Ekonomista Ljubodrag Savić je kazao da je predlog bivšeg ministra ekonomije Mlađana Dinkića da Rusija uđe u vlasništvo Fiata i da Srbija izvozi automobile u Rusiju jako dobra, ali da ne veruje da Rusija za to ima interes.

On smatra da Dinkićeva ponuda ne bi bila prihvatljiva ni za Italijane.

"To je zaista čudan predlog i tu treba podvući da je to ideja koja je došla ne od ministra Dinkića nego od poslanika Dinkića. Šanse da se ta ideja ostvari su veoma male, pre svega što je dobijanje preferencijalnih uslova za uvoz automobila u Rusiju velika stvar za nas i ne znam koji procenat imovine bi trebalo da damo ruskoj strani da bi se oni zadovoljili", ocenjuje on.

"S druge strane, predlog koji je Dinkić dao, da se uveze kontingent ruskih vozila u Srbiju, je isto neozbiljan, jer smo malo tržište za Rsuku Federaciju", zaključuje Laketić.

Automobili za sada bez preferencijalnog statusa

Stručni saradnik u Privrednoj komori (PKS) Srbije Dejan Delić kaže da su ”putnički automobili i druga motorna vozila na listi izuzetaka robe koja se, prema Sporazumu o slobodnoj trgovini uvozi u Rusiju, što znači da se na njih plaća carina”.

Lista izuzetaka robe iz Sporazuma o slobodnoj trgovini između Srbije i Ruske Federacije je lista za koju ne važi Sporazum o slobodnoj trgovini i stoga podleže plaćanju carine, objasnio je Delić.

Delić tvrdi da se često pogrešno u našoj javnosti intepretira da je Sporazum o slobodnoj trgovini sa Ruskom Federacijom neiskorišćen. "Mi koristimo taj sporazum. U prva dva meseca ove godine imamo rast izvoza od oko 67 odsto u Rusku Federaciju", kazao je Delić i dodao da je u prošloj godini taj rast iznosio oko 55 odsto, što dovoljno ilustruje da je naš rast izvoza konstantan.

Prema njegovim rečima, u najnovijim pregovorima Srbije i država članica Carinske unije (Rusija, Kazahstan i Belorusija) dogovorena je nova lista robe izuzetaka ali su, ipak, za sada, na toj listi ostali automobili kao proizvodi za koje će se i ubuduće plaćati carina.

Tako je sa Kazahstanom 7. oktobra prošle godine potpisan Sporazum na osnovu koga su putnička vozila ostala na toj listi i za sada, dodao je Delić, uz napomenu da novih pregovora na tu temu, u bližoj budućnosti, neće biti.

"Inače, teoretski gledano, da bi izvozili u budućnosti neko naše novo vozilo, potrebno je da imamo pedeset plus jedan odsto domaćeg porekla u sastavu takvog automobila, kako bi dobili pravo da izvozimo na ta tržišta bez carine", rekao je Delić.

Na pitanje, kolike su trenutno važeće carine za izvoz automobila na rusko tržište, Delić kaže da carina može da ide i do trideset odsto.

"U principu, ta cela grupa se grana u različite tipove automobila, a carina može da bude i do 30 odsto na vrednost vozila i za toliko bi mi u perspektivi bili konkurentni u odnosu na druge zemlje koje ne bi imale taj preferencijalni jedinstveni status", objasnio je Delić.

On je dodao da je, za sada, recimo poljoprivredna mehanizacija iz Srbije, na listi proizvoda koja ima preferencijalni tretman.

"Mnoge evropske kompanije su zainteresovane i raspituju se u PKS o uslovima izvoza na tržišta Carinske unije iz razloga prenošenja proizvodnje u Srbiju, ili stvaranja zajedničkih korporacija sa srpskim firmama", naglasio je Delić.
Pogledaj vesti o: Vladimir Putin,   Fiat

Nastavak na B92...






Povezane vesti

Još bez prijedloga o suvlasništvu u Fijat automobilima

Izvor: Capital.ba, 24.Mar.2011

BEOGRAD, Ministar ekonomije Srbije Nebojša Ćirić danas je rekao da još nema konkretnog prijedloga da nekoj ruskoj kompaniji bude ponuđeno suvlasništvo u zajedičkom preduzeću Vlade Srbije i italijanskog Fijata 'Fijat automobili Srbija'. 'Za sada je to samo ideja, koja jos nije konkretizovana',...

Nastavak na Capital.ba...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.