Izvor: RTS, 06.Feb.2022, 07:32

Južnokorejska brodogradnja profitira zahvaljujući krizi u Ukrajini

Mediji u istočnoj Aziji javljaju da u Evropi raste potražnja za tankerima južnokorejske proizvodnje koji se koriste za transport prirodnog gasa u tečnom stanju, što se pripisuje želji potrošača u Evropskoj uniji da smanje zavisnost od uvoza energenata iz Rusije zbog krize u Ukrajini.
Najveći svetski brodograditelj po iznosu narudžbi u periodu od 2018. do 2020. Južna Koreja je počela >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << da prima dodatne porudžbine za tankere za transport prirodnog tečnog gasa, što je posledica vojnopolitičke zategnutosti između Rusije i Zapada oko Ukrajine, javljaju mediji u istočnoj Aziji.

Južnokorejski konglomerat "Devu" objavio je ove nedelje da je upravo dobio novu narudžbinu od klijenta iz Grčke za dva tankera za prevoz tečnog prirodnog gasa (LNG). Južnokorejski proizvođač, poznat po izgradnji kontejnerskih i drugih brodova za potrebe industrije i vojske, ove godine je već primio sedam narudžbi za tu vrstu plovila.
Azijski analitičari očekuju dalji rast potražnje plovila sposobnih da transportuju LNG, jer veruju da će zbog opasnosti od izbijanja vojnog sukoba i uvođenja težih ekonomskih sankcija protiv Rusije potrošači iz Evropske unije nastaviti s naporima da umanje zavisnost od uvoza energenata iz najveće države sveta.
Prema podacima japanskog ekonomskog magazina Nikkei, prošlog meseca u vodama oko evropskog kontinenta nalazilo se čak 40 tankera za prevoz tečnog prirodnog gasa, u poređenju sa 24 u isto vreme prošle godine, što ukazuje na to da su zemlje Evropske unije usled krize u Ukrajini već intenzivirale uvoz plavog energenta.
Smatra se da su prošle godine u celom svetu položene ukupno 83 porudžbine za tankere sposobne da transportuju gasove poput metana, etana, propana ili butana u tečnom stanju na temperaturama od oko minus 160 stepeni, te da su četiri petine njih, čak 69, primili korejski brodograditelji: "Hjundai teška industrija" 32, "Samsung teška industrija" 22 i "Devu brodogradnja i pomorsko inženjerstvo" (DSME) 15.
Vrednost tih brodova procenjuje se na 44 milijarde američkih dolara. To je najviši nivo u poslednjih devet godina i održava porast interesovanja u svetu za tečnim prirodnim gasom, koja je u znatnoj meri prouzrokovana naporima da se smanji potrošnja uglja i nafte, koji su veći zagađivači.
Najveći uvoznici LNG na svetu su, međutim, upravo zemlje regiona u kojem se nalazi Republika Koreja. U proteklih pet decenija po količini uvezenog prirodnog gasa prednjačio je Japan, koji je, pored uglja, tim energentom nastojao da nadoknadi rupe u snabdevanju energijom izazvane zaustavljanjem nuklearnih centrala nakon nesreće u Fukušimi.
Prošle godine, međutim, s trona najvećeg svetskog uvoznika tečnog prirodnog gasa svrgla ga je Narodna Republika Kina, koja je "progutala" 79 miliona tona te strateški važne sirovine, što je porast od 18 odsto koji se pripisuje oporavku kineske privrede od posledica pandemije i nastojanju da se umanji zagađenje u toj zemlji koja se za proizvodnju struje još uvek u velikoj meri oslanja na ugalj.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.