Pronađena tela i delovi krila iz aviona „Er Fransa“

Izvor: Blic, Tanjug, 07.Jun.2009, 18:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Pronađena tela i delovi krila iz aviona „Er Fransa“

Posade brazilskih brodova koji tragaju za ostacima aviona „Er Fransa" koji se u ponedeljak srušio u Atlantik, pronašli su tela petoro putnika, nastradalih u ovoj nesreći, saopštio je portparol brazilskih vojnih vazduhoplovnih snaga Žorže Amaral. Nekoliko sati kasnije pronađeni su i novi delovi letelice - sedišta i delovi krila.



Vlasti su navele da su piloti aviona koji pretražuju vode srednjeg Atlantika takođe primetili neodređeni broj tela i poslali >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << brodove da ih izvade iz vode, rekao je kapetan brazilske mornarice. Ni kod jednog od dosad izvađenih tela nisu pronađeni dokumenti na osnovu kojih bi mogao biti ustanovljen identitet nastradalih. Tela su pronađena na oko 70 kilometara od mesta odakle je avion Er Fransa poslao više poruka o nizu električnih kvarova i gubitku pritiska u kabini.

Veruje se da su mrtvi svi putnici i članova posade koji su bili na letu Er Fransa između Rio de Ženeira i Pariza.

Amaral je rekao i da su prva dva tela poginulih u udesu pronađena zajedno sa ostacima nestalog francuskog aviona, koji je leteo na liniji Rio de Žaneiro-Pariz, podsetio je Rojters.

Među delovima letelice koji su juče otkriveni, nalazi se sedište sa serijskim brojem iz nestalog aviona, ranac i futrola u kojoj se nalazila avionska karta „Er Fransa", saopštili su zvaničnici.

Brazilske vojne vazduhoplovne snage pretražuju od ponedeljka, kada se nesreća dogodila, oblast Atlantika oko 1.100 kilometara severoistočno od brazilske obale. U ovu oblast poslato je i nekoliko brodova brazilske mornarice, ali spasilačke ekipe strahuju da je većina tela ili potonula ili su ih rastrgle ajkule.

„Potvrđeno je u komunikaciji sa Er Fransom da broj karte odgovara broju leta (447)”, izjavio je Amaral.

U avionu „Er Fransa” A330 nalazilo se 228 putnika i članova posade, koja nije uspela da pošalje SOS poruku pre nego što je avion nestao sa radara. Iz aviona su automatski poslate 24 poruke kako je jedan po jedan sistem u avionu otkazivao, naveo je šef tima francuskih istražitelja Alen Bujar.

Ovo je najveća avionska nesreća od 2001. godine i najteža u 75.godišnjoj istoriji kompanije „Er Frans”.

Stari senzori uzrok nesreće?

"Er Frans" je objavio da će ubrzati zamenu merača brzine na avionima Erbasa nakon nestanka A330 iznad Atlantika pre sedam dana. Postoje špekulacije da su podaci na starim senzorima možda uzrokovali pad leta u kojem je bilo 228 putnika i članova posade. Istražitelji kažu da su senzori u avionu Erbas A330 davali „nedosledne podatke" nekoliko minuta pre nego je avion nestao, objavio je BBC. "Er Frans" je objavio da je još u maju 2008. počeo da primećuje "incidente gubitka podataka o brzini tokom letova" na A330 i A340, iako se radilo o malom broju takvih incidenata.

Rojters piše kako su avioni Erbasa zabeležili probleme s meračima brzine još 2001. godine, nakon čega se menjala oprema. "Er Frans" je kontaktirao proizvođača aviona koji je preporučio zamenu merača, ali to nije nužno značilo da avioni nisu pogodni za let.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.