Pad mobilne telefonije širom sveta

Izvor: Mondo, 06.Dec.2018, 16:12   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Pad mobilne telefonije širom sveta

Poremećaji u mobilnoj telefoniji širom sveta onemogućili su korisnike da uobičajeno koriste svoje telefone za SMS, razgovore i doveli do gubitaka podataka.

Korisnici mobilnih telefona u raznim delovima sveta tokom 6. decembra su se suočili sa gubitkom signala, nestankom podataka i nemogućnošću glasovne ili SMS komunikacije zbog poremećaja, koji su pogodili mnoge telekomunikacione operatore.

Britanski operator mobilne telefonije, kompanija O2, saopštila je da >> Pročitaj celu vest na sajtu Mondo << je problem sa softverom kod eksternog dobavljača izazvao nestanak podataka korisnika i da radi na otklanjanju problema "što je pre moguće", prenosi Rojters. O2, koji je u vlasništvu španske kompanije Telefonika, naveo je da su korisnici Tesko Mobajla, Ski Mobajla i GifGafa, koji koriste njegovu mrežu, takođe pretrpeli nestanak podataka.

Iz britanske kompanije su dodali da su i drugi operateri širom sveta registrovali poremećaje, ali nisu naveli nijednu kompaniju. "Jedan od naših eksternih dobavljača identifikovao je globalni problem softvera u svom sistemu koji je uticao na nas. Mislimo da su pogođeni i drugi mobilni operateri širom sveta", poručili su u saopštenju iz O2.

Danas su, takođe na nekoliko sati bile prekinute usluge mobilne telefonije SoftBank grupe u nekim delovima Japana, čiji su korisnici imali problem sa pozivima i razmenom tekstualnih poruka, uoči berzanskog debija te kompanije tj. Inicijalne javne ponude (IPO) koja bi sa iznosom od oko 21 milijarde dolara trebalo da bude jedna od najvećih na svetu.

Problemi sa mobilnim uslugama počeli su rano popodne po lokalnom vremenu i postepeno su otklanjani, izjavio je portparol SoftBank korporacije, Naomasa Suzuki, izveštava agencija AP.

On je rekao da je poremećaje izazvao mehanički problem u 4G telekomunikacionim sistemima SoftBanke. U nekim slučajevima, usluge 3G mreže su automatski uključene. SoftBank je vodeći provajder mobilnih usluga u Japanu, sa oko 40 miliona korisnika.

Poremećaji su brzo postali jedna od glavnih tema na društvenim mrežama i bili su glavna vest na javnom servisu NHK TV. Neki Japanci su na Twitter mreži napisali da ih je zabrinulo obaveštenje o nestanku signala na njihovim mobilnim telefonima i da im je ta neugodnost napravila problem.

Usluge fiksne telefonije nisu bile pogođene.

Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebook, Twitter i Instagram mreži.

Nastavak na Mondo...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Mondo. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Mondo. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.