Čime mladi Italijani žele da se bave posle kovida

Izvor: RTS, 19.Jun.2020, 17:04

Čime mladi Italijani žele da se bave posle kovida

Mladi Italijani žele da se vrate poljoprivredi i seoskim poslovima. Čak 56.000 Italijana ispod 35 godina na čelu je poljoprivrednih kompanija, što je za 12 odsto više u odnosu na prethodnih pet godina, a to je evropski rekord.
Tokom epidemije koronavirusom došlo je do velike potražnje za poslovima koja predstavljaju povratak na selo. U tome predvodi Sicilija sa 6.673 kompanije, ali taj povratak korenima širi se od severa ka jugu zemlje.
>> Pročitaj celu vest na sajtu RTS <<
Nacionalna banka poljoprivrednih zemljišta koja sadrži inventar svih onih koji su napušteni iz bilo kog razloga, nudi sve potrebne informacije o prirodnim karakteristikama, organizaciji, infrastrukturi i o načinu na koji je moguće doći u posed nekog zemljišta.
Italijani koji imaju manje od 41 godine mogli su da učestvuju na aukciji za terene koji su bili napušteni. Ove godine banka je ponudila novih 386 terena na 10.000 hektara u vrednosti od 130 miliona evra.
Uslovi za mlađe od 41 godine su bili povoljni, naime imali su mogućnost da učestvuju na aukciji i da plate teren na rate u roku od 30 godina. Odgovor mladih je bio neverovatno visok – prijavilo se njih čak 1709.
Naime, u ovom momentu u Italiji prisustvujemo istorijskom vraćanju starim vrednostima vezanim za život od zemlje i poljoprivrede.
Priča o Masimilijanu Peregu iz Pavije je samo jedna od mnogih koje se mogu čuti u poslednje vreme. Naime, on je napustio svoj posao u vojsci kao padobranac ne bi li se posvetio poljoprivredi. Istovremeno drži i časove studentima o tome kako da uzgajaju biološki šafran i lavandu.
Nove generacije su više okrenute poljoprivredi Nove generacije su sve više okrenute poljoprivredi i teritorija na kojoj radi Masimilijano je poznata po vinogradima i antičkim, ali i eksperimentalnim načinima obrade zemlje i uzgajanja.
"Nije uopšte bilo lako početi od nule, cene zemljišta su bile previsoke ali sam uspeo da imam pristup regionalnom fondu od 30 000 eura i Koldireti (Udruženje predstavnika italijanskih poljoprivrednika) mi je pomogao na svakom koraku. Lokdaun nas je baš unazadio i u velikoj smo krizi ali bio tu virus ili ne mi ćemo od 01. jula krenuti sa berbom", kaže Masimilijano za Korijere dela sera.
Masimilijano je 2016, napustivši vojsku, otvorio "Tore Memoriola" jedan mikro svet aromatičnog bilja, šafrana ali iznad svega lavande.
"Moja porodica i ja želimo da razvijemo integralnu biološku zaštitu, korišćenje biološkog đubriva, proizvodimo esencijalna ulja u našoj laboratoriji. Ovo ruralno iskustvo mi je jedno od najvećih zadovoljstava u životu", dodao je Masimilijano Perego.
Mladi Italijani koriste nove tehnike uzgojaVeliki broj mladih Italijana lansira inovativne ideje vezane za ambijent i drugačiji pristup zemlji koristeći nove tehnike uzgoja i životinje za terapiju kućnim ljubimcima. Oni se takmiče za "Oskar grin", konkurs koji svake godine nagrađuje mlade poljoprivrednike za njihovu sposobnost da ujedine tradiciju i inovaciju na selu.
Ove godine naziv inicijative je "Inovatori prirode" i prijave su otvorene do 30. juna 2020. dok će završna svečanost najverovatnije biti održana krajem septembra. 
"Onako kako se poljoprivreda nije zaustavila zbog koronavirusa, i mladi koji žele da rade u ovom sektoru su ojačali veru da se vraćamo starim vrednostima. Oskar Grin svake godine nudi nova svedočenja o novim poljoprivrednicima i njihovim idejama o tome kako zaštiti ambijent i biodiverzitet, ideje o tome kako zahvaljujući novim tehnologijama možemo optimizovati produktivne procese eliminišući otpad i potrošnju energije", objašnjava Predsednica Koldiretija u regionu Marke, Marija Leticija Gardoni.

Ove godine se mogu priložiti ideje u šest sektora: "Kompanija Četvrta zemlja" za tehnologiju, inovaciju i komunikaciju, zatim "Kampanja Prijatelj" za promociju "Made in Italy" putem direktne prodaje, „Održivost" koja se odnosi na zaštitu ambijenta, "Napravimo mrežu" za sve kompanije koje su znale da stvore poslovne veze sa poljoprivrednim sektorom, "Mi za socijalni sektor" posvećeno kompanijama koje su otvorene za saradnju sa svima koji štite najugroženije i "Kreativnost" koja želi da nagradi sve kreativne ideje u vezi procesa proizvodnje.
Sve češće se u Italiji može čuti želja da se pobegne od svega i ode na selo, planinu ili blizu mora. Epidemija kovidom 19 je još više učvrstila tu želju i mnogi već rade na tome kako da pređu na konkretna dela. Mladi Italijani sve više žele da budu „seljaci" u najpozitivnijem smislu te reči.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.