Beogradski aerodrom: Otklonjen kvar na globalnom softveru, sistem se vraća u funkciju

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 10.Avg.2024, 17:19

Beogradski aerodrom: Otklonjen kvar na globalnom softveru, sistem se vraća u funkciju

Aerodrom Nikola Tesla Beograd saopštio je večeras da je nakon što je otklonjen kvar na globalnom softveru američke kompanije-provajdera Collins Aerospace, oko 16 časova sistem počeo da se vraća u funkciju i u Beogradu i da se očekuje postepena normalizacija saobraćaja.

U saopštenju se ističe da nadležne službe na aerodromu, u saradnji sa avio-kompanijama, čine sve da umanje posledice ove situacije na komfor putnika.

Kako se navodi, poremećaj reda letenja >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << na beogradskom aerodromu u toku današnjeg dana ponovo je uzrokovan kvarom softvera kompanije Collins Aerospace, "koji je van kontrole beogradskog aerodroma".

Dodaje se da je, prema saznanjima uprave aerodroma, kvar u toku dana uticao na rad još dvadesetak aerodroma širom sveta.

Globalni problem sa softverom značajno je usporio proces prijavljivanja putnika na let na šalterima i, posledično, doveo do kašnjenja letova na beogradskom aerodromu.

Aerodrom Nikola Tesla Beograd uputio je još jedno izvinjenje svim putnicima na čije letove je uticao ovaj kvar.

Kompanija Er Srbija saopštila je ranije danas da je usled novog kvara IT sistema koji koristi beogradski aerodrom u popodnevnim časovima došlo do stvaranja većih gužvi na šalterima za prijavu na letove, a kao posledica zabeležena su značajnija kašnjenja većine letova avio-kompanija koje poleću sa beogradskog aerodroma, uključujući i Er Srbiju.

Er Srbija je putnicima takođe uputila izvinjenje zbog odstupanja, do kojih dolazi zbog okolnosti koje su van kontrole srpske nacionalne avio-kompanije.

Verica Ječmenica: Problemi sa "Vansijem" sve češći, to je nedopustivo

Pomoćnica ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture za vazdušni saobraćaj Verica Ječmenica izjavila je danas, povodom prekida u radu softvera na aerodromu "Nikola Tesla", da problemi kompanije "Vansi" postaju sve češći, te da je to nedopustivo za kompaniju takvog ugleda.

Ječmenica je u saopštenju zatražila od "Vansija" objašnjenje.

"Nedopustivo je da gotovo na svaka dva dana na beogradskom aeordormu pada sistem. To je neodgovorno, pre svega prema putnicima koji ne zaslužuju takav tretman, ali i prema državi sa kojom je kompanija 'Vansi' sklopila dogovor o koncesiji", rekla je Ječmenica.

Prema njenim rečima, tu kompaniju je ranije već upozorila i od njih zatražila objašnjenje zbog učestalih problema sa IT sistemom koji dovode do kašnjenja u avio-saobraćaju, da su obećali rešavanje problema, ali da nisu održali reč.

Ona je podsetila da je prošle godine, tokom letnje sezone, zbog problema sa prtljagom, kompanija "Vansi" kažnjena, jer je resorni ministar Goran Vesić odlučio da liberalizuje tržište u skladu sa ugovorom o koncesiji, i da dopusti svim zemaljskim operaterima da rade.

"'Vansi' je zbog toga izgubio taj posao, jer avio-kompanije nisu želele da rade s njima. To je trebalo da im bude dovoljna opomena da uozbilje svoje poslovanje. Ali, izgleda da nije. Da li je potrebno da nastavimo sa sličnim merama da bi se kompanija ponašala odgovorno", upitala je Ječmenica.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.