Izvor: RTS, 06.Okt.2023, 06:04

Насиље у школи - у Барајеву родитељи три седмице не пуштају децу на наставу

Родитељи ђака који иду у Основну школу "Кнез Сима Марковић" у Барајеву, кажу да се деца због једног детета осећају угрожено и да их због тога не пуштају на наставу већ три седмице. Састали су се с директором и Саветом родитеља, а одржан је састанак и са родитељима >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << ђака за којег кажу да прави проблеме. Одлучено је да тај ђак добије личног пратиоца, али родитељи не очекују да ће се на тај начин решити проблем.
Делује као један обичан дан у Основној школи "Кнез Сима Марковић" у Барајеву. Међутим, уместо појединих ђака шестог разреда, у клупама су били њихови родитељи. Имали су састанак са представницима Града, Општине и школе. Децу не пуштају у школу већ три недеље због ученика који их, како кажу, свакодневно малтретира.

"Ми већ годину дана имамо проблем са дететом које иде са нама у одељење које је веома насилно. То је било малтретирање на часовима, на путу од школе до станице константно, сваки дан. Моје дете је завршило на Институту, јер га је ухватио у крагну и истегао му вратне жиле. Друго дете је песницом ударио у груди и завршило је у Тиршовој, и једну девојчицу исто, прича родитељ Александар Иванковић.
Родитељи су се, тврде, сваки пут обраћали школи, социјалној служби, Министараству просвете и полицији, где им је речено да немају ни основа ни доказе за покретање било каквог поступка.
Дете је од санкција, кажу, имало само четворку из владања. С обзиром на то да деца скоро месец дана не иду на наставу, на састанку с надлежнима били су и родитељи ђака који прави проблеме.
Лични пратилац за проблематичног ученика "Управо смо завршили састанак са родитељима деце која не похађају наставу, прво смо са њима постигли договор да направимо искорак, да пробамо да решимо проблем увођењем личног пратиоца за дете које је проблематично. Сагласили смо се да ће то бити један корак напред. Онда смо имали састанак и са родитељем тог ђака и они су потписали да су сагласни", рекао је Слободан Адамовић, председник општине Барајево.
Родитељ Милан Горуновић указује да не виде сврху тог личног пратиоца, јер он нема никаква права па не може да заштити њихову децу никако.
"Јер он има много мања права од наставника, а то дете ни наставника не слуша. На часу прави неред, тако да ми не видимо решење у том лично пратиоцу. Највероватније ћемо одустати од било чега, да и даље пуштамо децу у школу", истиче Горуновић.
Директор школе није желео да говори пред камером. 
С обзиром на то да деца скоро месец дана не иду на наставу, на састанку с надлежнима били су и родитељи ђака који прави проблеме.
За сада је једино познато да ће следеће недеље лични пратилац бити уз ученика и требало би да се остала деца врате на наставу.
Како могу да помогну специјални педагози Горан Ројевић из Хуманитарне организације "Дечје срце" која је лиценцирана за рад са личним пратиоцима истиче да измењено понашање детета може да буде све оно што једна средина не препознаје као добро и да прво треба да се анализира кава је ситуација.

"Ако схватамо, ово дете је сад пети разред, рецимо, да ли је оно правило неке проблеме до петог разреда? Или се нешто десило у овом тренутку детету па је оно јуче  постало агресивно? Шта је радила учитељица четири године, шта су радили родитељи, којим третманом су били обрађивани од стране Центара за социјални рад. Колико се укључивала школа у овом случају, нисмо чули шта је урадио педагог, шта је урадио психолог", питања су на која упозорава Ројевић.
Посебно истиче улогу специјалних педагога, који на факултету уче како да раде са децом која имају неки поремећај у свом понашању.
"Прво треба да урадимо, макар из мог угла, а то је да у школама хитно запослимо специјалне педагоге. Не знам зашто нико те људе није поменуо и кад је била прича о Рибникару", указује Ројевић.
Објашњава да специјални педагог током образовања учи како да се васпитава и како да се промени понашању детета, да препозна како да ради са њим, да се дете социјализује и да буде што мањи проблем средини у којој функционише.
Такође и да нађе свог друга, пријатеља, да се укључи у живот једног одељења.
"Проблем треба да сагледамо са више страна. Наставници су изгубили ону улогу коју су имали. Наставник не може да дете обузда на часу зато што дете има нека своја људска права. Службе психолога и педагога би требало више да се укључе на неки другачији начин, да више времена проводе са децом у учионицама или да спроводе низ неких активности које иду ка васпитном процесу", закључује Ројевић.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.