Francuska: Pada štampa, rastu internet izdanja

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 12.Nov.2015, 08:29   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Francuska: Pada štampa, rastu internet izdanja

PARIZ – Prodaja francuskih dnevnika pala je u septembru u proseku za 1,23 odsto, pre svega štampanih izdanja, dok je pretplata za internet izdanja porasla za 40 odsto

Listovi Liberasion i Parizijen, koji su dobili nove vlasnike, zabeležili su najveći pad prodaje, prenosi agencija AFP.

Liberasion je, uprkos inoviranom izdanju od prvog jula ove godine, zabeležio sunovrat prodaje od 16,3 odsto, zbog drastičnog smanjenja broja novinara u redakciji lista, za oko 50 >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << autora, što je bio zahtev novog vlasnika Patrika Draija koji je pre godinu dana kupio taj dnevnik.

Prodaja list Parizijen, koji je nedavno takođe dobio novog vlasnika, kompaniju LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy) u čijim rukama je i poslovni dnevnik Eko, pala je za 6,7 odsto, na 207.000 primeraka dnevno.

Tokom devet meseci ove godine, zaključno sa septembrom, samo su Eko i Ekip zabeležili rast prodaje, i to za 1,5, odnosno 0,15 odsto respektivno.

Štaviše, sportski žurnal Ekip je od 18. septembra, kada je počeo da izlazi u upola manjem formatu, do 20. oktobra ove godine povećao prodaju za 11,5 odsto.

Prodaja magazina je takođe smanjena, posebno Ekspresa.

Najveći pad prodaje francuskih listova zabeležen je na kioscima. Samo u septembru, štampani primerci dnevnih novina su manje prodavani u proseku za 9,4 odsto, pri čemu Liberasion za čak 26 odsto, Mond i Figaro za 15 do 16 odsto, Parizijen i Ožurdui za sedam do osam odsto.

Prodaja fracuske dnevne štampe putem preplate je u septembru pala za tri odsto, dodaje francuska agencija.

Prema pisanju AFP-a, Liberasion je u prvom ovogodišnjem kvartalu imao rast prodaje od 15 odsto, na 105.000 primeraka dnevno, a na to je direktno uticalo izveštavanje o atentantu na redakciju „Šarli Ebdo“. Međutim, u drugom tromesečju prodaja je pala na 86.000 primeraka dnevno a u trećem na 80.000, uglavnom zbog drastičnog smanjena prodaje u septembru na 22.000 primeraka dnevno.

Istovremeno, pretplata na internet izdanja francuskih listova porasla je u septembru za čak 40 odsto.

Ekip je zabeležio rast pretplate na internet izdanje od 8,5 odsto.

Izvor: Tanjug
Pogledaj vesti o: Pariz

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.