Izvor: VOA, 16.Nov.2019, 23:35

Trampov brend u Njujorku nedovoljna garancija za uspeh?

Trampov brend u Njujorku nedovoljna garancija za uspeh?

Više od dve decenije, Trampov hotel i Trampove kule su neke od znamenitosti Njujorka, sa svojom prepoznatljivom, pozlaćenom fasadom i luksuznim enterijerima. Međutim, Trampov brend u tom gradu više nije garancija uspeha. Trampovo ime je 2019. uklonjeno sa poslednje, iz kompleksa luksuznih stambenih zgrada, na bulevaru Riversajd. Stanari su, takođe, tražili da se pozlata skine sa ulaza u zgrade. Bivši Trampov hotel u Sohou takođe je morao da promeni izgled jer se borio za opstanak na tržištu, delimično i zbog političke konotacije koju sadrži Trampovo ime. “Svi znaju da smo mi država u kojoj je na vlasti Demokratska stranka", kaže Marko Soriano, investitor kuće "Soriano global holdings", aludirajući na državu Njujork u kojoj su u većini demokrate. "Mislim da je raspoloženje prema njegovoj politici veoma jasno u državama koje ubedljivo glasaju za demokrate. Zbog toga je njegov brend pretrpeo štetu", kaže Soriano. Iako nose predsednikovo ime, ove zgrade, međutim, ne pripadaju Donaldu Trampu – on je vlasnik samo devet zgrada na Menhetnu. Prema vebsajtu za nekretnine, Strit Izi, u neboderu Tramp Internešenel blizu Central parka prodaje se osamnaest stanova. Prošle godine, dvanaest stanova je kupljeno u njegovoj drugoj zgradi – Trampovoj kuli na Petoj aveniji, a svaki je prodat za 15 do 20 odsto manje od originalne kupovne cene. Međutim, prema stručnjacima za investicije, to ne znači da Trampove zgrade nisu profitabilne. “U gradu se priča da gube novac, da se zatvaraju, da ne mogu da samostalno posluju, ali cifre govore nešto drugo. Na osnovu istraživanja I onoga što se može pročitati o njihovoj finansijskoj situaciji, oni, zapravo, sasvim dobro stoje", podvlači Marko Soriano. Iako je kompleks kula na bulevaru Riversajd promenio izgled i izbacio predsednikovo prezime iz svog naziva, Trampova organizacija i dalje održava zgradu a stanari joj plaćaju te isluge kao što je bio slučaj godinama ranije. Kompanija je, izgleda, naučila lekciju i promenila strategiju tako što je, sasvim doslovno, minimalizovala predsednikovo ime – kao što je slučaj sa oznakom pored slavnog klizališta u Central parku. Marko Soriano, njujorški investitor, smatra da strategija brenda nije samo u logotipu. “Koji svakako šalje poruku – Evo me, vidi me! Smanjivanje slova je možda pomoglo, ali to je takva turistička atrakcija da ne verujem da će iko prestati da dolazi tamo zbog Trampovog imena. Ako prođete pored njegove zgrade, kule u kojoj je njegov stan, videćete stotine ljudi svakog dana kako se slikaju ispred. Da li je to dobar ili loš znak?", pita se Soriano. Stručnjak za investicije Marko Soriano veruje da politika i ekonomija prolaze kroz cikluse razvoja, i da će i ovaj loš momenat za Trampov brend, proći. “To je jedan ciklus, ne verujem da će ga trajno pogoditi. Mislim da će njegova deca, a svi su završili škole biznisa, smisliti korporativnu strategiju koja će mu pomoći da se izvuče. Deo strategije je to smanjivanje logotipa, manja upadljivost, I to je dobar potez. A sada se sve svodi na komunikacije – da se ljudima prenese prava poruka", zak Međutim, za sada, i bar u Njujorku, Trampovo ime njegovoj imperiji nekretnina ne donosi mnogo koristi.

Nastavak na VOA...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta VOA. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta VOA. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.