Nišvil, Exit, Guča i Beerfest kao promoteri Srbije traže nacionalni status i poreske olakšice

Izvor: JužneVesti.com, 30.Jun.2023, 18:14

"Nišvil", "Exit", "Guča" i "Beerfest" kao promoteri Srbije traže nacionalni status i poreske olakšice

Na sednici Grupacije organizatora manifestacija pri Privrednoj komori Srbije na kojoj su prisustvovali predstavnici Nišvila, Exit-a, Guče i Beerfest-a, a koja je održana u Nišu u petak 30. juna dogovoreno je da se nastave pregovori sa Vladom Srbije oko osnivanja Festivalskog centra koji bi ubuduće finansirao većinu najznačajnijih festivala u Srbiji, te će za pomenuta 4 festivala biti zatražen nacionalni status, kao i poreske olakšice.

Istraživanje >> Pročitaj celu vest na sajtu JužneVesti.com << konsultatnske agencije Glenfield, utvrđeno je da ova 4 festivala generišu ukupno 11,1 milijardu dinara prihoda, od kojih direktno u budžet Republike Srbije ide 1,8 milijardi dinara.

Zbog toga, kako je dogovoreno na sastanku, biće zatraženo smanjenje stope oporezivanja na dobit od inostranih bendova, koje kako rekli, u praksi plaćaju organizatori. Predlog je da se to oporezivanje reguliše po ugledu na susedne zemlje, koje su, kako kažu, na taj način pospešile kulturni turizam.

Značaj festivala osim doprinosa budžetu ogleda se i u direktnoj promociji Srbije, čija je procenjena vrednost oko 1,32 milijarde dinara. Upravo je promotivna vrednost festivala deo veoma važnog koncepta promocije kulturnog identiteta i imidža destinacije koji se ostvaruje na vrlo direktan i neposredan, a veoma pozitivan način - rekli su predstavnici festivala.

Govoreći o ekonomskim efektima, rekli su da osim prihoda dobijenih od strane posetilaca, pominju i značaj angažovanja podizvođača i zapošljavanja.

Ukupan broj podizvođača, u svim kategorijama podrške, za sve festivale iznosi preko 900 pravnih lica i preduzetnika. Istovremeno, tokom održavanja festivali zajedno trajno i privremeno zapošljavaju oko 3.300 ljudi. Ukupna suma zarada trajno zaposlenih je u nivou 135 miliona dinara godišnje, dok se za zaposlene tokom trajanja festivala izdvaja 74,4 miliona dinara - rečeno je na sastanku.

Napominju da bi ulaganje u muzičke festivale u Srbiji bilo iskorišćeno, kako za angažovanje velikog broja saradnika i podizvođača, koji bi plaćanjem poreza dodatno uvećali republički budžet.

Takođe, pozivaju se i na podatke Svetske turističke organizacije UN i dodaju da bi muzički festivali mogli pozivitno da utiču na turizam.

Ulaganje u festivalski i omladinski turizam najisplativija investicija, zato što se mladi turisti nakon posete festivalima još nekoliko puta u toku života kasnije vraćaju na destinaciju sa porodicom, poslom ili nekom drugom prilikom. Zato sve ozbiljne turističke zemlje ulažu velika sredstva da privuku mlade turiste na vreme jer se ta investicija dugoročno gledajući veoma isplati - rekli su predstavnici festivala.

Zaključuju da su muzički festivali postali jedan od ključnih brednova Srbije, te da će izaći sa predlogom da studija agencije Glenfield uđe u Strategiju razvoja turizma Srbije u periodu od 2025. do 2030. godine.
Pogledaj vesti o: Nišville,   Guča

Nastavak na JužneVesti.com...






Povezane vesti

​​Četiri najveća festivala Srbiji donose 11.1 milijardu dinara godišnje!

Izvor: Danas, 30.Jun.2023

Na sednici Grupacije organizatora manifestacija pri Privrednoj komori Srbije, koja je održana u petak 30.juna u Sali regionalne Privredne komore u Nišu, dogovoreno je da se nastave pregovori sa Vladom Srbije oko osnivanja Festivalskog centra koji bi ubuduće finansiraovećinu majznačajnijih festivala...

Nastavak na Danas...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta JužneVesti.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta JužneVesti.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.