Izvor: BalkanRock.com, 16.Avg.2016, 14:09   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Sziget 2016: Noel Gallagher u glavnoj ulozi

Noel Gallagher’s High Flying Birds; foto: Miloš Cvetković

Pretposlednji dan ovogodišnje Sziget avanture je za nama, a ponedeljak smo proveli na koncertima koji su se održavali na dve najveće festivalske bine, i to bendova Years & Years, Kaiser Chiefs, Noel Gallagher’s High Flying Birds, M83 i pevačice Sia.

Years & Years

Počelo je sa Main stage-om i synthpop grupom Years & Years. Muzika ovog sastava je brzog tempa i lako >> Pročitaj celu vest na sajtu BalkanRock.com << prijemčiva. Radio friendly, nežni elektro pop sa R&B uplivima i izrazito atraktivnim melodijama glavna je karakteristika njihovog debitantskog ostvarenja “Communion” objavljenog prošle godine koji su nam juče predstavili. Publiku su u najvećem procentu činili tinejdžeri i gej parovi koji su naoružani raznim transparentima i telefonima okupirali prve redove. Mlada ekipa muzičara na sceni uz pomoć dva ženska prateća vokala predstavio je svoje hitične numere poput “King” i “Shine” koje su dostigle najviše pozicije na muzičkim lestvicama. Čuli smo i Katy Perry/Drake obradu “Dark Horse/Hotline Bling” na opšte oduševljenje okupljenih. Olly Alexander, lider benda ladolikog lica, đuska kao da je šampion plesnog podijuma, a omladina u publici ga bodri i pleše s njim. Prava atmosfera noćnog kluba stvorena je tokom izvođenja numere “Desire“, house singla kojim je londonski bend skrenuo pažnju na sebe. Nakon toga usledila je velika završnica pesmom “King” i verujem da je masa klinaca prezadovoljna onim što su videli.

Kaiser Chiefs

Nakon njih, na sceni se pojavljuje ekipa iz benda Kaiser Chiefs. Ovo je njihov treći nastup na Szigetu, prvi sa novim bubnjarom u postavi VJ Mistyjem. Koncert su otvorili numerom “We Stay Together” koja će se naći na njihovom budućem albumu “Stay Together”. Brojnost i entuzijazam publike nije bio na zadovoljavajućem nivou, pa ja frontmen Ricky Wilson koristio Rambove tehnike raspevavanja ne bi li posetioce više uključio u koncert. Mada, ne može se reći ni da je bend ostavio “srce na terenu”. Uopšte, prvi deo nastupa bio je mlak i nekako bled, nedostajalo je energije i na sceni. Čak ni brže pesme poput “Never Miss a Beat” i “Everyday I Love You Less and Less” nisu pokrenuli masu u odgovarajućoj meri. U tom delu odsvirane su i nove pesme “Parachutes” koja mi se ne sviđa od starta i “Hole In My Soul” koja nije ostavila poseban utisak. E, nakon toga, sa, verovatno, najpoznatijom pesmom “Ruby” stvari su krenule na bolje. Čitav auditorijum zna tekst, pa uz glasno vrištanje Ruby, Ruby, Ruby stvari dolaze na svoje mesto. I Wilson je manje posvećivao pažnju izgledu svojih šiški dok mlati glavom, pa se rastrčao po pozornici. Usledile su rušilačke “The Angry Mob” i “I Predict a Riot” sa prva dva albuma, po mom mišljenju njihovih najboljih izdanja i “Take My Temperature” koji i dalje zvuči fantastično uživo. Pred kraj koncerta dobili smo i solidnu The Who obradu “Pinball Wizzard“, a sa “Coming Home” najavili su odlazak sa scene. Ipak, poslednja odsvirana numera bila je “Oh My God” koja je grmljavinom u refrenu popravilo sveukupni utisak o koncertu.

Noel Gallagher’s High Flying Birds

Najiščekivaniji nastup kada je u pitanju dvojac Balkanrock redakcije nesumnjivo je bio Noel Gallagher i njegov bend High Flying Birds. Zaključak nakon koncerta jeste da smo potpuno oduševljeni doživljenim iskustvom. Bolja polovina jednog od najboljih britanskih bendova sredinom devedesetih, sa svojim kompanjonima na gitari, basu, bubnju i klavijaturama, pružio je kvalitetnu svirku koja će se dugo zadržati u našim sećanjima. Iako sada ima dva post-Oasis albuma, polovinu sinoćne setliste činile su upravo numere njegovog matičnog benda. Mlađa publika ludovala je u ekstazi, dok je starija ekipa ovacijama i aplauzima nagrađivala bend, pažljivo slušajući šta Noel ima u ponudi.

Noel Gallagher’s High Flying Birds

Prve četiri odsvirane pesme su sa njegovih solo ploča, sve su prepoznatljive i snažne numere. Ipak, ne treba da čudi što je najveći deo fanova tu da čuje Oasis hitove. A to se uskoro i dešava sa “Fade Away” baladom koju je publika propratila sa visoko podignutim rukama i glasnim pevanjem. Nakon “The Death of You and Me” i “You Know We Can’t Go Back“, pesama sa njegovih solo izdanja, usledio je prvi vrhunac večeri, odnosno “Champagne Supernova“, kada se Noel samo odaljio od mikrofona i prepustio publici zajedničko pevanje refrena. Nije mnogo komunicirao sa publikom osim ljubaznog zahvaljivanja posle završetka pesama. Doduše, zabeležen je i verbalni klinč sa umornom devojkom iz publike, koju je primetio kako zeva, te joj je savetovao “If you’re tired, go and get yourself a fucking hamburger! Don’t embarrass yourself!”

Noel Gallagher’s High Flying Birds

Pomoć bendu na bini pružala je i tročlana duvačka sekcija, koja je davala svoj doprinos kompozicijama, a najviše se istakla prilikom izvođenja numere “The Masterplan“. Tri poslednje pesme predstavljaju još jedan veliki vrhunac koncerta. Sve počinje verovatno najomiljenijim svetskim hitom iz celokupnog Oasis opusa, “Wonderwall“, uz još veći singalong gledalaca, potom sledi najbolja numera iz njegovog samostalnog repertoara “AKA…What a Life!” koju je posvetio svim navijačima Manchester Cityja, da bi potpuni delirijum nastao uz “Don’t Look Back in Anger“, ponovo glasno i strastveno otpevano od strane svih u publici. Za Gallaghera je ovo, možda, rutina, posao koji obavlja sa lakoćom, ali, kada su njegovi fanovi u pitanju, zahvalni smo što smo sinoć imali prilike da budemo njegovi poslovni partneri.

Sziget Confetti Party

Program na glavnoj bini završila ja australijska zvezda Sia. Holivudski izrežiran nastup prikazao nam je pevačicu kako stoji sa strane na nekoj maloj kocki. Odevena u belu haljinu, sa prepoznatljivom ogromnom mašnom i perikom koja joj prekriva oči i lice, izvodi svoje megapopularne hitove, dok je iza nje smešteno kvadratno belo platno. Video bimovi prikazuju prethodno snimljen materijal, međutim, isto se dešava na samoj sceni. Dakle, sve one koreografije iz njenih spotova, igrači izvode na pozornici. Sve izgleda kao jedan dugotrajni videoklip. Dobijamo i operu i balet i mjuzikl na koncertu. Kada je reč o muzici, najviše pesama izvedeno je sa albuma “This Is Acting” objavljenog krajem januara ove godine. Publika je najbolje reagovala na “Move Your Body“, “Cheap Thrills” i “Unstoppable“, dok su, takođe, njene ranije stvari, poput “Breathe Me” i “Elastic Heart” dobili snažne aplauze. Najveći hit “Chandelier” zatvorio je koncert, označivši tako kraj muka za gomilu devojčica u publici jer su konačno mogle da skinu improvizovane mašne i perike koje su nosile tokom čitavog dana po ugledu na slavnu muzičarku.

M83

Poslednji koncert večeri koji smo obišli bio je na A38 bini gde je nastupao francuski bend M83. Alfa i omega sastava Anthony Gonzalez, smenjivao se na gitari i klavijaturama, dok se elektro post-rock zvuk prolamao šatorskim dvorcem. Svetla na bini uglavnom su bila zatamnjena, light-show je opet odigrao značajnu ulogu, dok je frontmen nežno pevao tekstove pesama preko izuzetno glasnih instrumenata. Kovrdžavi basista imao je svoj show, gde je nekoliko puta završavao svirajući na podu, dok je i nova klavijatursitkinja Kaela Sinclair imala prilike da pokaže svoj raskošni glas. Najviše odsviranih numera su sa dva najrecentnija izdanja “Hurry Up, We’re Dreaming” i “Junk”, objavljen sredinom ove godine. Francuzi čine veliku silu kada je broj posetilaca u pitanju, pa su pružali veliku podršku svom sunarodniku. Prepun prostor A38 stejdža igrao je u ritmu synthpopa, pevajući bombastične refrene pesama kao što su “Midnight City“, “Go” i “Reunion“. Nastup su završili gotovom desetominutnom izvedbom numere “Lower Your Eyelids to Die With the Sun“, uz potpuno oduševljenje svih u publici. Dugi aplauz i bučne ovacije ocena je zadovoljne mase nakon ove svirke.

GALERIJA FOTOGRAFIJA

Nastavak na BalkanRock.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta BalkanRock.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta BalkanRock.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.