Osvrt na vreme igranki

Izvor: Politika, 08.Dec.2010, 23:05   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Osvrt na vreme igranki

„Posveta Mirku Šoucu” – solistički koncert Katarine Kačunković na Kolarcu

Katarina Kačunković predstaviće svoju „Posvetu Mirku Šoucu“ u subotu, 11. decembra, u Dvorani Kolarčeve zadužbine. Nove aranžmane najpopularnijih pesama iz opusa legendarnog autora napisao je Tihomir Jakšić, čiji će dvanaestočlani sastav The Mambo Stars i pratiti pevačicu. „Želim da negujem građanske principe i promovišem kulturu življenja“, kaže Kačunkovićeva, „pružajući >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << Beograđanima i svoj srpskoj urbanoj populaciji muziku kao inspiraciju i stil života“.

Mirko Šouc je jedan od najistaknutijih kompozitora/aranžera u istoriji popularne muzike na ovim prostorima, laureat brojnih festivala zabavne muzike i nosilac nacionalne penzije. Njegove pesme izvodili su, između ostalih, Nada Knežević, Gabi Novak, Dušan Jakšić, Marko Novosel, Živan Milić, Krsta i Tihomir Petrović. Katarina Kačunković je renomirana beogradska pevačica džeza i popularne muzike, sa dvadesetogodišnjom karijerom tokom koje je objavila dva albuma i ostvarila bogatu koncertnu i klupsku aktivnost.

Ideja da sastavi program sa Šoucovim kompozicijama godinama je opsedala beogradsku interpretatorku. Kao dugogodišnja vokalna solistkinja Džez orkestra RTS, i sama je sarađivala sa brojnim originalnim izvođačima odabranih numera, među kojima je i Milivoje – Mića Marković, bliski Šoucov saradnik i saborac. Marković će subotnji koncert uveličati svojim dvostrukim prisustvom, kao voditelj programa i gostujući solista na klarinetu.

Ovih dana Katarina Kačunković završava i novi album, na kojem će se naći 15 kompozicija Mirka Šouca. „Biće to muzički, stilski i modni osvrt na vreme igranki u građanskom Beogradu“, kaže pevačica. „Album poseduje namerni retroprizvuk doba progresa pedesetih i šezdesetih, ali smo se trudili da ga obojimo i vrednostima ovog vremena.“ U vremenu u kom živimo, sa muzikom koja je odavno izgubila romantični karakter, ovakvi osvrti su više nego potrebni, a brojni svetski primeri (Majkl Buble, Natali Kol, Žilijet Greko...) pokazuju veliko zanimanje publike za povratak tih emocija. Koncert „najlepših pesama građanskog Beograda“ podržao je gradski Sekretarijat za kulturu.

Vojislav Pantić

objavljeno: 09.12.2010.

Nastavak na Politika...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.