Milijarda od muzike na internetu

Izvor: Politika, 30.Sep.2015, 22:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Milijarda od muzike na internetu

Samo u prvih šest meseci ove godine u SAD zarada od onlajn striminga postigla nezabeležen nivo

Prihodi od emitovanja pesama na internetu prvi put u istoriji iznose više od milijardu dolara, pokazuju rezultati najnovijeg istraživanja Američke diskografske asocijacije. U tradicionalnom polugodišnjem izveštaju ovog udruženja, koji je objavljen pre nekoliko dana, navodi se da je za prvih šest meseci 2015. samo u SAD striming doneo istorijsku zaradu.

Prihodi od muzičkih >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << servisa koji se plaćaju, poput „Spotifaja” i „Rapsodija”, porasli su za 25 odsto i doneli su gotovo pola milijarde dolara, dok su prihodi od besplatnih servisa, kao što je „Pandora”, takođe porasli, ali za 22 odsto i veći su od 550 miliona dolara.

Sa druge strane, prodaja od legalnog daunlouda je pala za četiri procenta i prihod od ovog vida prodaje muzike u prvih šest meseci 2015. iznosio je 1,3 milijarde dolara.

Daleko je veći pad prodaje izdanja u fizičkom formatu i iznosi čak 17 odsto. Muzička industrija je tako od prodaje kompakt-diskova inkasirala 748 „samo” miliona dolara.

Zanimljivo je da se i u 2015. beleži rast prodaje vinila. Za neverovatnih 52 odsto porasla je potražnja ovog formata, a od prodaje vinila u prvih šest meseci prihodovano je, samo u SAD, 222 miliona dolara. Doduše, u polugodišnjem izveštaju Američke diskografske asocijacije, navodi se i da vinili ipak čine samo sedam odsto čitavog tržišta prodaje muzike, ali da ohrabruje vraćanje publike i izvođača – pločama.

Porast digitalnog striminga omogućio je muzičkoj industriji da svoje prihode zadrži na iznosu od sedam milijardi dolara, navodi se u izveštaju Američke diskografske asocijacije, ali i podseća da je sve krenulo nizbrdo pre dve godine, kada je zabeležen najniži prihod od legalnog skidanja pesama sa interneta. Iako ohrabrujući, ti iznosi su  daleko od iznosa u 1999, kada je muzička industrija, u eri dominacije kompakt-diskova, zaradila gotovo 15 milijardi dolara, piše britanski „Telegraf”.

Bez „Eplovog” striming servisa

Izveštaj praktično nije obuhvatio rezultate „Epl mjuzika”, jer je jedna od vodećih svetskih tehnoloških kompanija svoj sve popularniji onlajn striming servis pokrenula 30. juna, poslednjeg dana kada su statistike uzimane u obzir.

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.