Izvor: Politika, 26.Feb.2015, 23:04   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Još nisam ušla u treće doba

Nada Pavlović večeras u „Bašti” sa svojim bendom izvodi džez standarde i po neki evergrin u čast 98. rođendana džeza

Bela devojka crnog glasa – kako su svojevremeno nazvali Nadu Pavlović, više nije devojka, ali taj „crni glas” ostao je nepromenjen. U klubu „Bašta”, večeras će se pridružiti obeležavanju 98. rođendana džeza i sa svojim orkestrom izvesti ono po čemu je znaju brojni poštovaoci – džez standarde i po neki evergrin.

Pevačica >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << koja medijski baš i nije bila preterano eksponirana, dobar deo karijere provela je u inostranstvu i danas kaže da je bogatija za uspomene koje nosi iz vremena kada je nastupala po klubovima u kojima je upoznala velika imena svetske džez scene. Poput jedne Arete Frenklin, Džozefine Bejker, ali i Šarla Aznavura koje je upoznala u Beogradu.

– Jezik muzike je univerzalan. Dobro smo se razumeli. Bili su to tako jednostavni, skromni ljudi. Lepo je što sam sve to doživela, što sam srela sve te velike zvezde – priča Nada Pavlović, pevačica koja je u svet muzike zakoračila kao dete kada je na nekada veoma popularnoj manifestaciji „Mikrofon je vaš” sa 12 godina otpevala pesmu „Gde si dušo, gde si rano” i – pobedila.

– Bila sam dete iz malog grada. Štrčala sam po talentu koji sam imala. Htela sam da budem glumica koja i peva, želela sam da nastupam u mjuziklu, a ta želja mi se nikada nije ostvarila. Glumila sam u osnovnoj školi i maštala da će me neko otkriti kao glumicu – priča naša sagovornica, prisećajući se vremena kada je upisala srednju muzičku školu u Nišu i Prištini i vremena kada je otkrila džez.

Nada Pavlović priznaje da nikada nije bila ambiciozna niti neki veliki karijerista:

– Uvek sam radila ono što volim. Muziku sam volela i uz nju sam ostala. Iz moje generacije godinama unazad nikoga nisam čula da peva. Ne znam zbog čega je to tako. Ja i dalje pevam, po beogradskim klubovima uglavnom, ponekad skoknem u inostranstvo. Tužno je jedino što samo od toga i živim. Imala sam, doduše, izbor da budem neka bogata pevačica u penziji na zapadu. Ja sam izabrala ovaj put i ne kajem se. Imala sam i porodicu, decu. A kako su deca rasla sve sam više bila posvećena poslu. Sada sam mu posvećena u potpunosti. Još nisam ušla u treće doba.

Već 15 godina ima bend koji je po svom ukusu sastavila. Sastav se zove jednostavno – „Nada Pavlović bend” i osim nje čine ga pijanista Duško Jovanović, kontrabasista i saksofonista Predrag Revišin, Miloš Radonjić, trombonista, i njeno dvoje dece – sin Aleksandar Jakovljević, bubanj, i ćerka Kristina Jakovljević, drugi vokal.

– Radimo u kontinuitetu, nekada smo manje, nekada više zaposleni. Pare su nikakve, ali i dalje nas drži ljubav. U tom bendu su i moja deca, pa mu to dođe kao neki mali porodični bend. Njih dvoje su muzički školovani za to, a ja neke visoke džez škole nemam. U moje vreme takvih škola nije ni bilo. Ali, bila sam u društvu velikih džezera. Radim, trajem i to mi je najjača osobina – kaže pevačica koja je svojevremeno nastupala i sa džez orkestrom Djuka Elingtona, a sa Čikom Korijom dočekala zoru uz muziku.

Pre nekoliko godina otpevala je pesmu „Uzmi ili ostavi” sa „Flamingosima”, bendom koji čine glumac Marinko Madžgalj i TV voditelj Ognjen Amidžić, i tako malo „ušetala” u drugačiji muzički žanr od onoga po kojem je znaju brojni poštovaoci.

– Oni su me odabrali za tu svoju priču, a ja znatiželjna kakva jesam pristala. Volim sve žanrove i to je bio jedan divan izlet. Približila sam se mladima – kaže Nada Pavlović koja sa svojim bendom tri puta nedeljno nastupa po beogradskim klubovima, a te nastupe naziva koncertima.

– Ti moji nastupi jesu koncerti. Na svakom od njih bude po dve stotine ljudi tako da sam zadovoljna kada izbrojim koliko ih bude tokom meseca. Volim bliski kontakt sa publikom koja ume da prepozna koliko su moje emocije iskrene. To je ono što mi daje snagu da radim to što radim. Glas mi je iste boje kao na početku karijere, a to je jedino još imala Ela Ficdžerald. Glas se, naime, vremenom menja – kaže Nada Pavlović.

Koliko košta umetnost

– Nažalost, poznato je da je džez najjeftiniji. Neki moćnici ili vlasnici određenih klubova zavoleli su džez. Za mnogo malo para dovedu zvučna imena džez scene. Toga nema nigde u svetu. Možda se čini da je džez scena sada jača. Ja ne mislim tako. Sada je to, naprosto, trend. Rad mojih kolega i mene sada je naprosto obezvređen. I, od toga ne može da se živi. Mnoge kolege paralelno sa svirkama po klubovima bave se još nečim. A ja ću, ma koliko bila plaćena, nastaviti da se bavim ovim poslom – kaže Nada Pavlović.

Zaobiđena prečica do Brodveja

– Ne stigoh do Brodveja. A imala sam prečicu. Moj izbor je pao na neke lične prioritete. Da nastupam u nekom domaćem mjuziklu nisam se ni trudila. Kada sam se vratila sa svih svojih putešestvija bilo je kasno za to. U mjuziklu se peva, igra i taj posao morate na vreme da počnete da radite. Kod nas ima dobrih mjuzikla i znam koliko je taj posao težak – kaže Nada Pavlović.

Snežana Čikarić

objavljeno: 27.02.2015.

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.