Transportni most iz Azije u Zapadnu Evropu

Izvor: Vostok.rs, 04.Okt.2010, 10:31   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Transportni most iz Azije u Zapadnu Evropu

04.10.2010. -

Ideja stvaranja železničkog transportnog mosta, koji bi povezao Aziju i Zapadnu Evropu, već se ostvaruje. Već 2011. godine će početi projektni radovi, a zatim izgradnja širokog koloseka od Košica u Slovačkoj do glavnog grada Austrije Beča. To je saopštio predsednik kompanije Ruske železnice Vladimir Jakunin.

To će biti završni deo od 560 kilometara ogromnog transportnog koridora, koji obuhvata teritoriju Rusije, Ukrajine, Slovačke, Austrije. On će >> Pročitaj celu vest na sajtu Vostok.rs << olakšati neprekidno premeštanje robe od Vladivostoka do Moskve i dalje preko Ukrajine i Slovačke u Beč. Dakle, železnički prevoz na relaciji Azija-Rusija-Centralna Evropa će biti realna konkurencija za prevoz robe morskim putem.

Cilj projekta je spajanje železnica Centralne Evrope s Transsibirskom železnicom, koja povezuje istočni i zapadni deo Rusije. Uključivanje novog širokog koloseka, a to je veoma važno, omogućiće da se isključi pretovarivanje na stanicama uzanih evropskih koloseka i širokih koloseka u zemljama bivšeg Sovjetskog Saveza, - ističe ekspert Instituta ekonomskog prognoziranja Jurij Ščerbanin.

U Rusiji se spoljna trgovina s Evropom uz korišćenje železnica ne razvija zbog različite širine koloseka: ruski kolosek je širok 1520, a evropski 1435. Uključivanje Beča je veoma ozbiljna stvar. To će omogućiti istovarivanje robe u centru Evrope. Beč je moćni logistički cenatr jer su tamo Dunav, kao i veze pomoću cesti s drugim centralnoevropskim zemljama. Dakle, ta će linija podstaći rusku spoljnu trgovinu.

Izgradnja širokog koloseka od Košica do Beča i stupanje u pogon čitave trase će omogućiti smanjenje vremena za prevoz robe iz Azije u centar Evrope dvostruko - od 30 na 14 dana. Mada je teško konkurisati razmerima morskih prevoza, jer se tamo koriste velike sprave za prevoz kontejnera, železnica takođe ima odrećene prednosti: ne treba iz luka Gamburga i Roterdama prebacivati robu u centar Evrope. Železnica će omogućiti prenos robe u određeno mesto. Komercijalni prevozi po novom koridoru plavniraju se od 2016. godine.

Izvor: Glas Rusije, foto: RIA Novosti

,

Predloži prijateljima

Komentari (0) Dodaj komentar

Nastavak na Vostok.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Vostok.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Vostok.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.