Izvor: Vostok.rs, 06.Mar.2012, 18:26   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Sajam hrane „Prodekspo“

06.03.2012. -

Sedmo izdanje emisije iz ciklusa "Poslovni razgovori" biće posvećeno sajmu hrane „Prodekspo", održanom u Moskvi od 13. do 17. februara.

19- ti po redu, ovaj veliki sajam je okupio više od 2100 izlagača iz 55 zemalja sveta. Ukupna površina svih sajamskih hala, na kojima su bili izloženi prehrambeni proizvodi iznosila je 102 000 kvadratnih metara.

Na ovom značajnom sajmu, bio je >> Pročitaj celu vest na sajtu Vostok.rs << i štand Privredne komore Srbije, u okviru kojeg su nastupale mnoge, velike i male domaće firme. Neki su na ovoj manifestaciji bili po prvi put, a neki već odavno poznaju ovo tržište i posluju na njemu.

Ono što je svima zajedničko, to je tvrdnja da je rusko tržište ozbiljno i zahtevno. Takođe, saglasni su srpski izlagači, da su obično neophodne dve godine, kako bi se prvi uočili prvi rezultati poslovanja. U ovoj emisiji čućemo predstanika firme „Farmakom MB", gospodina Nenada Ivkovića, izvršnog direktora prodaje, kao i gospodina Zorana Barjaktarevića, generalnog direktora firme „Zdravo Organik".

O nastupu „Mlekare Šabac" koja posluje u okviru koncerna „Farmakom MB", govori Nenad Ivković:

„Mlekara Šabac je pozicionirana na tržištu Rusije već nekih 2 godine, imamo ugovore sa lokalnim distributerima, od čega jedan je za tržište Moskve, jedan za teritoriju grada Sankt- Peterburg i oni sa svoje strane ulaze u trgovinske lance, između ostalog u „Ašanu", gde je pozicionirana srpska „Feta", tj sir „Feta" Mlekare Šabac,„Sirko" i namaz „Al- a- kajmak". U oktobru prošle godine, počeli smo da razmišljamo o širenju asortimana koji bi se plasirao na rusko tržište i od ideje do realizacije, proteklo je nekih 4-5 meseci, da bismo mi sad imali nekih 20-tak artikala, proizvedenih od strane 3 srpska proizvođača, koji su dobili sertifikate za rusko tržište, svoju ambalažu na ruskom jeziku i koji su spremni za dalji plasman na ruskom tržištu ...

-Koje su vam dalje ambicije?

Neki naš cilj je da imamo što širu paletu asortimana. Očekujemo da je realno da do kraja godine imamo paletu sa nekih 50 artikala iz Srbije. Kao što sam rekao, za sada imamo nekih 20 proizvoda i time je za sada zatvoren taj neki krug konzerviranog programa, voća i povrća. Kao što svi znamo, tržište Rusije je ogromno i artikli za koje mi mislimo da su ovde interesantni su uglavnom prehrambeni proizvodi, npr suvi program, jer Srbija je jako dobro pozicionirana na ruskom tržištu što se tiče suve šljive, pa u tom kontekstu, mešavina suvog voća. Zatim, ovde na sajmu smo predstavili uzorke mesnog programa i primetili da postoji veliko interesovanje za srpske čajeve. Pri čemu ne standardne vrste čajeva, već, da tako kažem, dijetetski program, čajeva za mršavljenje. Naravno, pokazano je i interesovanje i za domaću srpsku rakiju, kao i za sokove. Ovaj sajam smo pokušali da iskoristimo za prezentaciju artikala koji su već pripremljeni za rusko tržište i koje već imamo u našem magacinu koji imamo ovde u Moskvi, budući da koncern Farmakom ima svoje predstavništvo ovde u Moskvi. Ovde prodajemo kako mlečni i mesni program, tako i akumulatore koje takođe proizvodimo u okviru koncerna.

-Da li ste zadovoljni organizacijom samog sajma i kontaktima koje ste ostvarili?

Sa kontaktima jesmo zadovoljni, mislimo da smo naišli na lep odziv kod ruskih kupaca. Ako ostvarimo i deseti deo od onoga što smo u načelu dogovorili, mislimo da smo uradili dobar posao. Lično mislim da je sajam veliki, veliki broj brendova i kompanija je zastupljen...

-Kako dolazite do saznanja koji su proizvodi potencijalno interesantni ruskim kupcima?

Konkretno u našem timu koji radi u našem ofisu ovde u Moskvi, imamo da kažem „mešavinu" zaposlenih. Koristili smo njihova iskustva, njihove analize, budući da je reč o ljudima koji su uglavnom završavali, tj stručno se usavršavali u oblasti marketinga i analize tržišta. Sa druge strane, naše kolege iz Beograda, koje već imaju iskustva u radu sa Rusijom i Rusima uopšte. Tako da smoimali, da tako kažem, kombinaciju iskustva, terenskog istraživanja, koje smo inače mi sami vršili obilaskom što kupaca, što velikih trgovisnkih lanaca i kroz razgovore sa distributerima. Naravno, ovi artikli koji su sada zastupljeni, sa svojom ambalažom kakva je ona sada, to svakako nije kraj, uvek ćemo da nadograđujemo.

-Pomenuli ste trgovinski lanac „Ašan", koji su još lanci u opciji?

U opciji je „Magnit", zatim u opciji je „Iks5" (X5). Jedan od naših distributera je potpisao ugovor za jedan artikal.....

-Da li i kako edukujete, odnosno informišete ruske kupce?

Evo po prvi put mi sad dobijamo neke konkretne povratne informacije od klijenata. Posebno sada, kada potencijalni klijenti dođu do našeg štanda i pogledaju artikle iz projekta „Srpska kuća". Kao što sam već rekao, moguće je da naša ambalaža nije najbolja, moguće je da nismo dovoljno istakli prednost tih artikala, u smislu da se oni prave po tradicionalnim receptima, da možemo da kažemo da je to neki originalni srpski proizvod, koji je prirodan, koji je zdrav itd. Ali, mi smo naveli taj sastav na etiketama i nekako, trudićemo se da kroz, usavršavanje ambalaže, radimo na daljem pozicioniranju ovih artikala. Za neke velike marketinške kampanje, budžeti su ograničeni. Ostaje da radimo na tome, da što više ruskih kupaca proba te proizvode, jer svi kupci i distributeri koji su probali naše proizvode rekli su da je to izuzetno. Tek onda, na taj način, oni mogu da steknu utisak o odnosu kvalitet- cena. Tako da je možda najbolje targetiranje i najbolja strategija što veći broj degustacija, što veća zastupljenost naših proizvoda u restoranima...

U nastavku, čućemo gospodina Zorana Barjaktarovića, generalnog direktora firme „Zdravo Organik":

Pun naziv firme, sam naziv firme odrđuje i strategiju koja je zacrtana- a to je zdrava i organska hrana. U ovom momentu veći je obim proizvodnje zdrave hrane, a nešto manji obim proizvodnje je u vezi sa organik hranom. Zdrava hrana za nas znači- hrana koja nema nikakve aditive, boje, arome, konzervanse, sve je apsolutno proizvedeno od voća i povrća iz regiona Vojvodine i južne Srbije. Metod obrade voća i povrća u fabrici hrane „Zdravo organik" je pasterizacija. To je jedini metod zaštite i produžavanja roka trajanja koji mi koristimo, znači kao što su nekada naše bake radile, na tempreraturi od 80 stepeni, stvori se sredina u kojoj neće doći do razvoja mikroorganizama. Na taj način je proizvod, do otvaranja, praktično konzerviran, bez ikakvih veštačkih dodataka. Takođe, ponoviću, nema dodatih aroma i pojačivača ukusa. Arome same potiču od sirovina sa našeg podneblja, koje su jedinstvene i to je ono na šta jako dobro reaguju kupci, odnosno trgovci u Rusiji i svi oni koji su probali naše proizvode. Oni su oduševljeni ukusom. Drugo na šta dobro reaguju naši ruski partneri je ambalaža, koja je redizajnirana prošle godine kao i etiketa. Potvrdu za to smo dobili na sajmu „Kulinarija" u Beogradu, gde smo dobili prvu nagradu za dizajn etikete i ambalaže.

-Recite nam nešto o asortimanu...

U asortiman proizvodnje „Zdravo organik" ulaze 3 linije- linija slatkog programa, kiselog programa i sokova koji su praktično naš najprestižniji proizvod. To su ceđeni sokovi, bez dodataka šećera i bez vode, isključivo od voća i povrća.

-Koliko ste već prisutni na ruskom tržištu?

Ovo je naš drugi dolazak. Imamo neke potencijalne kupce, već i 2 ugovora, znači u naredna dva meseca biće i prvih isporuka to je tek početak. Do sada smo izvozili u 7 zemalja sveta, imamo 14 inostranih kupaca u: Švedskoj, Češkoj, Kanadi, Japanu i Americi, kao i u državama bivše jugoslavije Ipak, najviše izvozimo u Slovačku. Nadamo se da će to uskoro biti i Rusija.

-Ko radi za vas analizu tržišta i da li imate lokalnog partnera?

Da, imamo ovde lokalne partnere. To su iskusni trgovci i poslovni ljudi. Sa druge strane i mi sami radimo analizu tržišta, imamo svoj tim u sektoru marktinga. Ne radimo napamet, već na osnovu utemeljenih činjenica.

-Gde vidite svoje mesto na ovom tržištu?

Svoje mesto vidimo isključivo u premijum sektoru. To su dakle klijnti više i srednje više klase- kupci i trgovinski lanci.

Bilo je ovo sedmo izdanje emisije iz ciklusa „Poslovni razgovori", posvećenu sajmu hrane „Prodekspo", održanom u Moskvi.

Jovana Vukotić,

Izvor: Golos Rossii

Nastavak na Vostok.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Vostok.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Vostok.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.