Izvor: RuskaRec.ru, 17.Avg.2017, 21:57   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Riznica moskovskog metroa: Pet nezaobilaznih stanica Plave linije

Arbatska Stanicu Arbatska projektovao je sovjetski arhitekta Mihail Poljakov. On je između ostalog osmislio zgradu u kojoj se danas nalazi hotel Hilton Moscow. Izvor: Legion Media
Centralna stanica Plave linije vodi do Arbatskog trga, a dalje na čuvene ulice Arbat i Novi Arbat. Stanicu je projektovao sovjetski arhitekta Mihail Poljakov. On je pored ostalog projektovao zgradu u kojoj se danas nalazi hotel Hilton Moscow. Posle stanice Vorobjove Gore ovo je najduža stanica u >> Pročitaj celu vest na sajtu RuskaRec.ru << Moskvi.
Lusteri ove stanice napravljeni su od pozlaćene bronze. Izvor: Legion Media Pod je popločan raznobojnim granitom sa šarama karakterističnim za tepih. Stubovi su ukrašeni keramičkim buketima, a lusteri su od pozlaćene bronze.
Legenda kaže da je stanica Arbatska projektovana tako da može lako biti iskorišćena kao bunker za službenike Generalštaba koji se nalazi u blizini.
Trg Revolucije Trg Revolucije je možda najgrandioznija stanica grandioznog moskovskog metroa. Izvor: Legion Media
Ova neobično lepa stanica vodi u samo srce Moskve – na Crveni trg, u Kremlj, CUM i ulicu Nikoljsku, a spojena je sa stanicom Teatralna.
Zbog ograničenog prostora u udubljenjima gde se nalaze statue mnoge figure sede, čuče ili su na kolenima, što javnost nije prihvatila sa oduševljenjem jer se smatralo da su takve poze simbol socijalne ugnjetenosti. Izvor: Vostock-Photo
Trg Revolucije je verovatno najgrandioznija stanica grandioznog moskovskog metroa – ima 76 bronzanih statua na kojima su prikazani sovjetski građani: vojnici, revolucionari, seljaci, mornari, radnici, inženjeri, studenti i mnogi drugi. Trebalo je smestiti toliko figura u uzak prostor uz zidove svodova i zbog toga su na svim skulpturama prikazani ljudi koji sede ili su na kolenima, što je bilo kritikovano u sovjetskoj javnosti. Staljin je, međutim, voleo ove statue i lično je odobrio njihov sadašnji izgled. Čak i danas pojedinci pripisuju ovim statuama magično dejstvo. Čisto da znate zašto su pojedini njihovi delovi toliko uglačani da se sijaju.
Kijevska Ukrasi u ovoj stanici posvećeni su Sovjetskoj Ukrajini i Perejaslavskoj skupštini 1654. godine. Izvor: Vostock-Photo
Stanica metroa Kijevska vodi u tržni centar Evropski i na Kijevsku železničku stanicu odakle kreću vozovi za Kijev i druge gradove Ukrajine. Stanica je projektovana u skladu sa lokacijom, tako da su ukrasi posvećeni Sovjetskoj Ukrajini i istorijskom događaju poznatom pod nazivom Perejaslavska skupština 1654. godine, kada je Carska Rusija obezbedila kozacima na čelu sa hetmanom zaštitu u zamenu za lojalnost kozaka ruskom caru.
Zidove krase 24 murala sa puno detalja, na kojima su prikazane scene iz svakodnevnog života ukrajinskog naroda. I šare na podu su krajnje neobične. Izvor: Vostock-Photo
Zidove krase 24 upečatljiva murala na kojima su prikazane scene iz svakodnevnog života ukrajinskog naroda, kao i posebni podni ornamenti. Kijevska je jedna od „najenergičnijih“ stanica moskovskog metroa – u njoj stalno vlada praznična atmosfera.
Park Pobede Unutrašnjost ove stanice je oda velikim pobedama ruskog naroda, a posebno pobedama u Otadžbinskom ratu 1812. i u Drugom svetskom ratu. Izvor: Legion Media
Ova elegantna stanica vodi u Park Pobede, jedan od najvećih memorijalnih kompleksa na svetu. Stanica svojim izgledom simbolizuje velike pobede ruskog naroda: pobedu u Otadžbinskom ratu 1812. godine (Napoleonov pohod na Rusku imperiju) i u Drugom svetskom ratu (Hitlerova invazija na Sovjetski Savez).
Projektant je čuveni sovjetski umetnik Zurab Cereteli, autor njujorškog spomenika „Dobro trijumfuje nad zlom“. Južna i severna sala su različito ukrašene, što simboliše dve različite pobede. Izvor: Legion Media
Projektant je čuveni sovjetski umetnik Zurab Cereteli, autor njujorškog spomenika „Dobro trijumfuje nad zlom“. Južna i severna sala stanice razlikuju se po boji i dekoracijama jer simbolizuju dve različite pobede, ali su ipak slične po stilu.
Slovenski bulevar Ova moderna stanica je otvorena tek 2008. godine, ali ipak ne odstupa od estetskih standarda koji su postavljeni u starijim i poznatijim stanicama. Izvor: Legion Media
Ova moderna stanica je otvorena tek 2008. godine, ali svakako odgovara visokim estetskim standardima koji su postavljeni izgradnjom starijih i poznatijih stanica arhitektonskog ansambla moskovskog metroa. Autori su inspirisani radovima poznatog francuskog arhitekte Hektora Gimara. Zato je stanica Slovenski bulevar ukrašena neobičnim metalnim drvećem, granama i lišćem po ugledu na pariski metro.
Projektanti stanice Slovenski bulevar bili su nadahnuti radovima poznatog francuskog arhitekte Hektora Gimara. Stanica je neobično ukrašena metalnim drvećem, granama i lišćem i podseća na pariski metro. Izvor: Legion Media

Nastavak na RuskaRec.ru...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RuskaRec.ru. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RuskaRec.ru. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.